Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb geprobeerd om mijn M3 te bestellen met een referral code. Heb sterk het gevoel dat mij dat niet gelukt is. Geen 6 maanden gratis super charging voor mij dus. Voor degene die nog een M3 wil gaan bestellen. Ik kreeg zojuist een tip, gebruik deze link :
https:// 3. tesla. com/nl_NL/model3/design/RN10799999?&redirect=no&referral=ref9999

Vul in bovenstaande URL je eigen reserveringsnummer in en een referral code en configureer vervolgens je M3.

<verwijder de spaties, moest ik doen anders werd de URL gemuteerd>

Ik heb dit net geprobeerd en dit werkt!:)
 
  • Like
Reactions: Michel3 and Unit106
Weer een mijlpaal voor de ongeduldige M3 bestellers.
We kunnen IN de app. Vooralsnog alleen 'Watch Video Guide'. Het raadselachtige schatkistje rechtsboven doet nog niks. Zo worden we continu met iets nieuws gevoerd. Best lollig in deze donkere dagen... :cool:

upload_2018-12-8_10-8-2.png
 
  • Love
Reactions: Michel3
Tilburg komt niet voor in Model 3 import.
Waar baseer jij dat op? Hoe minder variaties hoe eenvoudiger de productie. Waarom zouden ze de boot niet volgooien met bijvoorbeeld 500 zwarte lak & zwart interieur, 100 zwarte lak & wit interieur etc voor de overige kleuren? Elke auto op de standaard velg. In Tilburg gaan ze vervolgens de match doen met de bestellingen en passen ze de gewenste velgen toe als de 19 inch besteld is. Maakt het productie proces een stuk eenvoudiger. De 18 inch velgen die overblijven kunnen dan hier mooi als reserve onderdeel het magazijn in en ook als winterband velg verkocht worden.

Daarbij verwacht ik dat ook de M3 gewoon in Tilburg afgehaald moet gaan worden. De stores hebben geen ruimte om voorraad kwijt te kunnen en daar ook niet de medewerkers voor.
 
Wat een onzin! Bijna elke zin bevat een fout. Duidelijk een stuk van een tegenstander van elektrisch rijden - waarschijnlijk veel inkomen van ICE advertenties - die wel snapt dat hij de achterhaalde boodschap dat Tesla nooit een succes kan worden, inmiddels anders moet verpakken.
2000 Models 3???
Ik denk dat er afgelopen 2 dagen al veel meer besteld zijn. Terwijl velen ook nog wachten. Dus leuk om te lezen maar meteen vergeten.
 
Waar baseer jij dat op? Hoe minder variaties hoe eenvoudiger de productie. Waarom zouden ze de boot niet volgooien met bijvoorbeeld 500 zwarte lak & zwart interieur, 100 zwarte lak & wit interieur etc voor de overige kleuren? Elke auto op de standaard velg. In Tilburg gaan ze vervolgens de match doen met de bestellingen en passen ze de gewenste velgen toe als de 19 inch besteld is. Maakt het productie proces een stuk eenvoudiger. De 18 inch velgen die overblijven kunnen dan hier mooi als reserve onderdeel het magazijn in en ook als winterband velg verkocht worden.

Daarbij verwacht ik dat ook de M3 gewoon in Tilburg afgehaald moet gaan worden. De stores hebben geen ruimte om voorraad kwijt te kunnen en daar ook niet de medewerkers voor.
Leuk bedacht.
Maar ik baseer me op de info die ik krijg van Tesla, Elon Musk, Trevor Page en andere betrouwbare bronnen.
Misschien worden de auto’s wel thuis afgeleverd? Doen ze ook steeds meer in de VS. Trailer vertrekt uit Zeebrugge en rijdt een rondje. Dit laatste heb ik bedacht.
 
Wat een onzin! Bijna elke zin bevat een fout. Duidelijk een stuk van een tegenstander van elektrisch rijden - waarschijnlijk veel inkomen van ICE advertenties - die wel snapt dat hij de achterhaalde boodschap dat Tesla nooit een succes kan worden, inmiddels anders moet verpakken.
2000 Models 3???
Ik denk dat er afgelopen 2 dagen al veel meer besteld zijn. Terwijl velen ook nog wachten. Dus leuk om te lezen maar meteen vergeten.
Het is een stuk uit 2016
 
  • Funny
Reactions: MusQueTear
Wat een super interessante informatie in die JSON :)

Geavanceerde Autopilot:
default base 5300
default trial 5800
default upgrade 7400

Residual prijs bij lening:

36 maanden 0.45
48 maanden 0.4
60 maanden 0.35

Modeltypes:

Code: $MT302
Name: Long Range achterwielaandrijving
Price: 15300
content: € 59.200

Code: $MT303
Name: Long Range All-Wheel Drive
Price: 15700
content: € 58.800

Code: $MT304
Name: Long Range All-Wheel Drive Performance
Price: 26600
Content: € 69.700

Code: $MT305
Price: 11000
Description: Model 3 Mid Range RWD
Content: $46,000 (is USD dus nog)

Code: $PRM31
Name: Premium interieur
Price: 0
Content: $1,500

@robertvg: Ik zal zoeken of ik referenties vind naar PUP maar de AWD is met PUP en dan vind ik het raar als de RWD zonder PUP zou zijn (en nog duurder is!).

Super interessant bedankt voor het delen!
 
De auteur heeft kennelijk niet gerekend. Ik pak het bierviltje er maar weer even bij.

Als je een Model 3 least kost dat rond 840 euro per maand voor een LR model (Mr. Green)
Als je een nette Volkswagen Golf of basis Passat least kost dat 540 euro per maand.
De bijtelling bij de Model 3 is 2.000 euro, zeg tegen 35% = 700 euro p.j. = 58 euro per maand
De bijtelling bij een Golf/Passat is 350 euro per maand netto.

Een Model 3 kost de werknemer zo'n 300 euro per maand minder kost dan een Golf/Passat.
Voor de werkgever is aanschaf van een Model 3 ook heel profijtelijk.
Het netto voordeel van de MIA is 36% aftrek en 25% belastingtarief: 36% x 25% x 50.000 = € 4.500. De werkgever betaalt 300 euro per maand meer voor de lease. Na aftrek van het MIA voordeel een winst per maand van 75 euro.

Stel de werknemer rijdt 30.000 km per jaar. Verbruik 1:15. Is 2000 liter benzine = 3.200 euro.
30.000 km op elektriciteit is rond 1000 euro. Per jaar voor de werkgever een voordeel van 2.200 euro.

Per maand levert de Model 3 voor de werkgever dus al 75 euro op (lease - MIA). De 183 euro per maand lagere brandstofkosten en de afwezigheid van 60 euro motorrijtuigenbelasting leveren de werkgever een totaal voordeel per maand op van 318 euro. Dat voordeel is er voor de werkgever wel alleen het eerste jaar.
Daarna zijn alleen de brandstofkosten en de motorrijtigenbelasting van kracht. Na het eerste jaar gaat de werkgever dus 300 - 183 - 60 euro is 57 euro per maand betalen. Dat is netto na belasting 40 euro per maand. De werkgever kan die kosten natuurlijk bij zijn werknemer in rekening brengen.

De werkgever houdt 318 euro per maand over gedurende het eerste jaar en de werknemer houdt ook netto elke maand zo'n 300 euro meer in zijn portemonnee met een Tesla Model 3.
Zelfs al zou de werkgever na het eerste jaar de 40 euro extra kosten per maand in rekening brengen bij de werknemer, houdt de werknemer nog altijd 260 euro per maand over.

'Ben ik nou zo slim, of zijn zij nou zo dom' :D
 
Last edited:
Weet iemand hoe het precies zit met de prijzen van Financial Lease? Ik zal de Model 3 particulier (moeten) aanschaffen. 80k is een bedrag wat ik noooit voor een auto zou uitgeven, maar uitgesmeerd over een prijs per maand slottermijn zou dat anders kunnen worden. Volgens Tesla HQ is de slottermijn ook een soort gegarandeerde inruilprijs. Je kan er of voor kiezen om deze te betalen en dan wordt de auto van jou, of je betaalt hem niet maar dan nemen ze de auto weer in voor het bedrag van die slottermijn (mits niet meer kilometer gereden dan in contract opgegeven).

Alleen als ik de configurator gebruik en rommel met de aanbetaling of het aantal maanden, dan kom je op een maandprijs * 60 + aanbetaling die slechts enkele tientjes afligt van de prijs voor directe contante betaling.

In de pop-up staat wel zoets als 'Alle genoemde bedragen zijn exclusief BTW' maar als dat zo zou zijn dan zou je dus uiteindelijk 21% meer betalen door de auto te financieren en dat lijkt me ook weer niet realistisch (met de huidige rentepercentages).

Weet iemand hoe de berekening precies in zijn werk gaat?

Idem eigenlijk voor MisterGreen. Daar bieden ze full operational private lease aan voor een full spec performace model voor 1340 Euro inc BTW maar dan ben je na 5 jaar 80.000 Euro kwijt. Dat is de volledige aanschafprijs van de auto terwijl je die na 5 jaar dan weer moet inleveren. Dat lijkt me echt een vreselijk slechte deal.

Toen ik Tesla belde gaven ze aan dat de Financial Lease op de site (via ABN geloof ik) alleen voor bedrijven is en niet voor particulieren. Particulier moest je zelf via een 3e partij regelen. Dit betekent ik denk ik ook dat ze de BTW eruit gelaten hebben (en dat je daardoor vrijwel hetzelfde betaalt / geen rente lijkt te betalen)...
 
Het netto voordeel van de MIA is 36% aftrek en 25% belastingtarief: 36% x 25% x 50.000 = € 4.500. De werkgever betaalt 300 euro per maand meer voor de lease. Na aftrek van het MIA voordeel een winst per maand van 75 euro.


Hoe bereken je dit? de mia is eenmalig niet jaarlijks
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
Het netto voordeel van de MIA is 36% aftrek en 25% belastingtarief: 36% x 25% x 50.000 = € 4.500. De werkgever betaalt 300 euro per maand meer voor de lease. Na aftrek van het MIA voordeel een winst per maand van 75 euro.


Hoe bereken je dit? de mia is eenmalig niet jaarlijks
Je hebt gelijk, gelijk even aangepast. Blijft voor beide partijen heel aantrekkelijk.
 
De auteur heeft kennelijk niet gerekend. Ik pak het bierviltje er maar weer even bij.

Als je een Model 3 least kost dat rond 840 euro per maand voor een LR model (Mr. Green)
Als je een nette Volkswagen Golf of basis Passat least kost dat 540 euro per maand.
De bijtelling bij de Model 3 is 2.000 euro, zeg tegen 35% = 700 euro p.j. = 58 euro per maand
De bijtelling bij een Golf/Passat is 350 euro per maand netto.

Een Model 3 kost de werknemer zo'n 300 euro per maand minder kost dan een Golf/Passat.
Voor de werkgever is aanschaf van een Model 3 ook heel profijtelijk.
Het netto voordeel van de MIA is 36% aftrek en 25% belastingtarief: 36% x 25% x 50.000 = € 4.500. De werkgever betaalt 300 euro per maand meer voor de lease. Na aftrek van het MIA voordeel een winst per maand van 75 euro.

Stel de werknemer rijdt 30.000 km per jaar. Verbruik 1:15. Is 2000 liter benzine = 3.200 euro.
30.000 km op elektriciteit is rond 1000 euro. Per jaar voor de werkgever een voordeel van 2.200 euro.

Per maand levert de Model 3 voor de werkgever dus al 75 euro op (lease - MIA). De 183 euro per maand lagere brandstofkosten en de afwezigheid van 60 euro motorrijtuigenbelasting leveren de werkgever een totaal voordeel per maand op van 318 euro. Dat voordeel is er voor de werkgever wel alleen het eerste jaar.
Daarna zijn alleen de brandstofkosten en de motorrijtigenbelasting van kracht. Na het eerste jaar gaat de werkgever dus 300 - 183 - 60 euro is 57 euro per maand betalen. Dat is netto na belasting 40 euro per maand. De werkgever kan die kosten natuurlijk bij zijn werknemer in rekening brengen.

De werkgever houdt 318 euro per maand over gedurende het eerste jaar en de werknemer houdt ook netto elke maand zo'n 300 euro meer in zijn portemonnee met een Tesla Model 3.
Zelfs al zou de werkgever na het eerste jaar de 40 euro extra kosten per maand in rekening brengen bij de werknemer, houdt de werknemer nog altijd 260 euro per maand over.

'Ben ik nou zo slim, of zijn zij nou zo dom' :D

Bijtelling van de huidige mode 3 is helaas geen 2000 maar bijna 4000 euro. 22% over die €8800 is bijna net zoveel als 4% over 50k.

Als het 2000 was geweest had ik mijn reservering meteen verzilverd deze week.
 
De auteur heeft kennelijk niet gerekend. Ik pak het bierviltje er maar weer even bij.

Als je een Model 3 least kost dat rond 840 euro per maand voor een LR model (Mr. Green)
Als je een nette Volkswagen Golf of basis Passat least kost dat 540 euro per maand.
De bijtelling bij de Model 3 is 2.000 euro, zeg tegen 35% = 700 euro p.j. = 58 euro per maand
De bijtelling bij een Golf/Passat is 350 euro per maand netto.

Een Model 3 kost de werknemer zo'n 300 euro per maand minder kost dan een Golf/Passat.
Voor de werkgever is aanschaf van een Model 3 ook heel profijtelijk.
Het netto voordeel van de MIA is 36% aftrek en 25% belastingtarief: 36% x 25% x 50.000 = € 4.500. De werkgever betaalt 300 euro per maand meer voor de lease. Na aftrek van het MIA voordeel een winst per maand van 75 euro.

Stel de werknemer rijdt 30.000 km per jaar. Verbruik 1:15. Is 2000 liter benzine = 3.200 euro.
30.000 km op elektriciteit is rond 1000 euro. Per jaar voor de werkgever een voordeel van 2.200 euro.

Per maand levert de Model 3 voor de werkgever dus al 75 euro op (lease - MIA). De 183 euro per maand lagere brandstofkosten en de afwezigheid van 60 euro motorrijtuigenbelasting leveren de werkgever een totaal voordeel per maand op van 318 euro. Dat voordeel is er voor de werkgever wel alleen het eerste jaar.
Daarna zijn alleen de brandstofkosten en de motorrijtigenbelasting van kracht. Na het eerste jaar gaat de werkgever dus 300 - 183 - 60 euro is 57 euro per maand betalen. Dat is netto na belasting 40 euro per maand. De werkgever kan die kosten natuurlijk bij zijn werknemer in rekening brengen.

De werkgever houdt 318 euro per maand over gedurende het eerste jaar en de werknemer houdt ook netto elke maand zo'n 300 euro meer in zijn portemonnee met een Tesla Model 3.
Zelfs al zou de werkgever na het eerste jaar de 40 euro extra kosten per maand in rekening brengen bij de werknemer, houdt de werknemer nog altijd 260 euro per maand over.

'Ben ik nou zo slim, of zijn zij nou zo dom' :D

Helemaal eens. Daarom hebben we 300 model 3 gereserveerd voor iedereen in de golf/A3 klasse en Passat/A4 klasse. Nu even kijken hoe dat uitpakt met de huidig leverbare versies qua prijsstelling en of onze medewerkers nu massaal gaan bestellen of toch nog wachten.
 
  • Love
Reactions: CO2CLEAN