Bovendien denk ik dat de meeste tesla rijders wel in een hogere belastingschijf zitten dan die 36%.
Wim S lijkt met netto bedragen (en dus met 50% belasting schijf) te hebben gerekend.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Bovendien denk ik dat de meeste tesla rijders wel in een hogere belastingschijf zitten dan die 36%.
En wat moet je dan doen, Autopilot op de configurator meebestellen en hopen dat je de factuur aangepast (Ap als accessoire of aparte factuur) krijgt of Autopilot later bijbestellen en hopen dat je de lagere prijs moet betalen?In de Stores ga je ook geen informatie krijgen. En in de Stores weten ze inderdaad niet om te gaan met het vraagstuk EAP & bijtelling. Het is echter WEL mogelijk. Heb bevestiging van Customer Support gekregen!
Meebestellen in de configurator = bijtelling erover betalen. T.z.t. de aanschaf via je DS regelen. Je gaat pas de hogere prijs betalen na aflevering van de auto. Schaf je dus EAP aan voordat je de auto geleverd krijgt dan betaal je de lagere prijs.En wat moet je dan doen, Autopilot op de configurator meebestellen en hopen dat je de factuur aangepast (Ap als accessoire of aparte factuur) krijgt of Autopilot later bijbestellen en hopen dat je de lagere prijs moet betalen?
Iets genuanceerd antwoord ten opzichte van mijn vorige post. Model 3 draadje Ik bedacht me namelijk dat er in Tilburg inmiddels een 3e gebouw in gebruik genomen is.Waar baseer jij dat op? Hoe minder variaties hoe eenvoudiger de productie. Waarom zouden ze de boot niet volgooien met bijvoorbeeld 500 zwarte lak & zwart interieur, 100 zwarte lak & wit interieur etc voor de overige kleuren? Elke auto op de standaard velg. In Tilburg gaan ze vervolgens de match doen met de bestellingen en passen ze de gewenste velgen toe als de 19 inch besteld is. Maakt het productie proces een stuk eenvoudiger. De 18 inch velgen die overblijven kunnen dan hier mooi als reserve onderdeel het magazijn in en ook als winterband velg verkocht worden.
Daarbij verwacht ik dat ook de M3 gewoon in Tilburg afgehaald moet gaan worden. De stores hebben geen ruimte om voorraad kwijt te kunnen en daar ook niet de medewerkers voor.
Je hebt gelijk, gelijk even aangepast. Blijft voor beide partijen heel aantrekkelijk.Het netto voordeel van de MIA is 36% aftrek en 25% belastingtarief: 36% x 25% x 50.000 = € 4.500. De werkgever betaalt 300 euro per maand meer voor de lease. Na aftrek van het MIA voordeel een winst per maand van 75 euro.
Hoe bereken je dit? de mia is eenmalig niet jaarlijks
Je hoeft natuurlijk niet de duurste versie te kopen.Bijtelling van de huidige mode 3 is helaas geen 2000 maar bijna 4000 euro. 22% over die €8800 is bijna net zoveel als 4% over 50k.
Als het 2000 was geweest had ik mijn reservering meteen verzilverd deze week.
Niet degenen die nu in een Golf of zelfs basis Passat rijden.Bovendien denk ik dat de meeste tesla rijders wel in een hogere belastingschijf zitten dan die 36%.
Niet degenen die nu in een Golf of zelfs basis Passat rijden.
Over de S en de X hebben we het hier niet.
Je hebt gelijk, gelijk even aangepast. Blijft voor beide partijen heel aantrekkelijk.
Je hoeft natuurlijk niet de duurste versie te kopen.
Ik vergelijk ook met Volkswagens zonder vierwiel aandrijving, zonder Autopilot, zonder flitsende acceleratie, zonder over the air updates enz. enz.
Mijn reactie ging over 36% of 50% bijtelling. Het houdt geen oordeel in over wie met welk inkomen welke autovoorkeur heeft.Waarom niet? Ik ken genoeg mensen met een goed inkomen en niets om auto’s geven en een Passat of Skoda oid rijden. Of zijn Passat rijders altijd mensen die max 1 keer modaal verdienen.
Wel als je een Model 3 van 65 of 70 mile bestelt.Niemand weet nog of en wanneer de goedkopere versies beschikbaar komen in Nederland. De cap van 50k maakt de huidige model 3 minder interessant helaas.
De Model 3 versie (want die bedoel je vast en zeker ipv Model S) heeft wel degelijk concurrentie van net onder de 50k. Kijk maar eens naar de mogelijkheden bij een Kona of e-Niro. Veel completer vind je een auto momenteel niet.
Mijn reactie ging over 36% of 50% bijtelling. Het houdt geen oordeel in over wie met welk inkomen welke autovoorkeur heeft.
Die komt nog wel denk ik. Alleen niet in de LR package.precies. Je zult nu vast heel veel reacties krijgen met argumenten als "maar tesla supercharger netwerk" etc. Ik denk dat het een kwestie van tijd is. Het zal niet meer lang duren en je kunt binnen europa prima road trips maken op het CCS netwerk.
Wel bijzonder jammer dat tesla de LR achterwielaandrijving heeft laten vallen. Hier in NL had die versie het vast en zeker beter gedaan.
Deze twee kloppen niet.
Eerste kan, tweede komt er volgend jaar aan (dixit Tesla twitter account).
inderdaad, dat klopt volgens mij niet.De financial lease configurator voor de model 3 klopt niet helemaal volgens mij. Ik begreep van Tesla dat ABN voort 4.1% financieert. Slottermijn blijft voor alle looptijden en aanbetalingen gelijk op 26k. Hoe hoger je aanbetaling hoe duurder je uit bent. Ook met de payment functie in Excel kom ik op totaal andere bedragen met 4.1%
Iemand hier ook opgevallen?
inderdaad, dat klopt volgens mij niet.
Ik heb bevestiging gekregen dat de financial lease alleen op zakelijke klanten is gericht, en ze gaan dus uit van financiering van de aanschafprijs ex BTW.
Maar dan kom ik op 0,6% (als de eindtermijn 21K is) of op 2,9% (lijkt me waarschijnlijker) als we uitgaan van een eindtermijn van 21K + BTW (dus 25,9K).