Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
In de Stores ga je ook geen informatie krijgen. En in de Stores weten ze inderdaad niet om te gaan met het vraagstuk EAP & bijtelling. Het is echter WEL mogelijk. Heb bevestiging van Customer Support gekregen!
En wat moet je dan doen, Autopilot op de configurator meebestellen en hopen dat je de factuur aangepast (Ap als accessoire of aparte factuur) krijgt of Autopilot later bijbestellen en hopen dat je de lagere prijs moet betalen?
 
En wat moet je dan doen, Autopilot op de configurator meebestellen en hopen dat je de factuur aangepast (Ap als accessoire of aparte factuur) krijgt of Autopilot later bijbestellen en hopen dat je de lagere prijs moet betalen?
Meebestellen in de configurator = bijtelling erover betalen. T.z.t. de aanschaf via je DS regelen. Je gaat pas de hogere prijs betalen na aflevering van de auto. Schaf je dus EAP aan voordat je de auto geleverd krijgt dan betaal je de lagere prijs.
 
  • Like
Reactions: Michel3
Waar baseer jij dat op? Hoe minder variaties hoe eenvoudiger de productie. Waarom zouden ze de boot niet volgooien met bijvoorbeeld 500 zwarte lak & zwart interieur, 100 zwarte lak & wit interieur etc voor de overige kleuren? Elke auto op de standaard velg. In Tilburg gaan ze vervolgens de match doen met de bestellingen en passen ze de gewenste velgen toe als de 19 inch besteld is. Maakt het productie proces een stuk eenvoudiger. De 18 inch velgen die overblijven kunnen dan hier mooi als reserve onderdeel het magazijn in en ook als winterband velg verkocht worden.

Daarbij verwacht ik dat ook de M3 gewoon in Tilburg afgehaald moet gaan worden. De stores hebben geen ruimte om voorraad kwijt te kunnen en daar ook niet de medewerkers voor.
Iets genuanceerd antwoord ten opzichte van mijn vorige post. Model 3 draadje Ik bedacht me namelijk dat er in Tilburg inmiddels een 3e gebouw in gebruik genomen is.
Dat 3e gebouw is speciaal voor Model 3, voor opslag onderdelen en als service centre. Tesla sets up a new large facility near its European factory Dus misschien gaan we daar onze auto's afhalen?
En toch, ik zie mensen uit andere landen niet snel naar Tilburg komen. Dus is mijn idee van thuis afleveren niet zo slecht?
We zullen het zien.
 
Het netto voordeel van de MIA is 36% aftrek en 25% belastingtarief: 36% x 25% x 50.000 = € 4.500. De werkgever betaalt 300 euro per maand meer voor de lease. Na aftrek van het MIA voordeel een winst per maand van 75 euro.


Hoe bereken je dit? de mia is eenmalig niet jaarlijks
Je hebt gelijk, gelijk even aangepast. Blijft voor beide partijen heel aantrekkelijk.
Bijtelling van de huidige mode 3 is helaas geen 2000 maar bijna 4000 euro. 22% over die €8800 is bijna net zoveel als 4% over 50k.

Als het 2000 was geweest had ik mijn reservering meteen verzilverd deze week.
Je hoeft natuurlijk niet de duurste versie te kopen.
Ik vergelijk ook met Volkswagens zonder vierwiel aandrijving, zonder Autopilot, zonder flitsende acceleratie, zonder over the air updates enz. enz.
 
Je hebt gelijk, gelijk even aangepast. Blijft voor beide partijen heel aantrekkelijk.

Je hoeft natuurlijk niet de duurste versie te kopen.
Ik vergelijk ook met Volkswagens zonder vierwiel aandrijving, zonder Autopilot, zonder flitsende acceleratie, zonder over the air updates enz. enz.

Niemand weet nog of en wanneer de goedkopere versies beschikbaar komen in Nederland. De cap van 50k maakt de huidige model 3 minder interessant helaas.
 
De financial lease configurator voor de model 3 klopt niet helemaal volgens mij. Ik begreep van Tesla dat ABN voort 4.1% financieert. Slottermijn blijft voor alle looptijden en aanbetalingen gelijk op 26k. Hoe hoger je aanbetaling hoe duurder je uit bent. Ook met de payment functie in Excel kom ik op totaal andere bedragen met 4.1%

Iemand hier ook opgevallen?
 
De Model 3 versie (want die bedoel je vast en zeker ipv Model S) heeft wel degelijk concurrentie van net onder de 50k. Kijk maar eens naar de mogelijkheden bij een Kona of e-Niro. Veel completer vind je een auto momenteel niet.

precies. Je zult nu vast heel veel reacties krijgen met argumenten als "maar tesla supercharger netwerk" etc. Ik denk dat het een kwestie van tijd is. Het zal niet meer lang duren en je kunt binnen europa prima road trips maken op het CCS netwerk.

Wel bijzonder jammer dat tesla de LR achterwielaandrijving heeft laten vallen. Hier in NL had die versie het vast en zeker beter gedaan.
 
  • Like
Reactions: Fralamjo
precies. Je zult nu vast heel veel reacties krijgen met argumenten als "maar tesla supercharger netwerk" etc. Ik denk dat het een kwestie van tijd is. Het zal niet meer lang duren en je kunt binnen europa prima road trips maken op het CCS netwerk.

Wel bijzonder jammer dat tesla de LR achterwielaandrijving heeft laten vallen. Hier in NL had die versie het vast en zeker beter gedaan.
Die komt nog wel denk ik. Alleen niet in de LR package.
 
  • Like
Reactions: Michel3
@horta @Innovativity Ik heb vandaag mijn reservering geannuleerd en ook aangegeven dat ik een e-Niro heb besteld. Verder aangegeven dat Tesla er naar mijn mening goed aan doet om aan te geven welke versies ze in Europa willen gaan voeren met ongeveer een schatting van beschikbaarheid. Dat zou helpen voor mensen een beslissing te nemen. Nu laten ze klanten gissen en dat kan nu nog omdat b.v. Kia en Hyundai onvoldoende kunnen leveren, zodra dat veranderd zullen ze veel helderder moeten gaan communiceren en beter de klantverwachting gaan managen. De groep die de 3 wil is deels een nieuwe klantgroep met andere verwachtingen en eisen en een deel daarvan wil een EV en niet de hype om het merk.

mijn €0,02

Edit: had toch een verslag moeten maken van mijn road trip naar de Franse Alpen met een Ioniq Electric. Gewoon met CCS netwerk. Een aantal keren gratis laden bij de diverse Lidl vestigingen in Frankrijk en langs de peage. Er is ook een groep studenten geweest die met een Kia Soul door Europa zijn gereisd. Als de reis onderdeel is van de vakantie dan is het echt goed te doen. Als je vakantie pas begint op plaats van bestemming dan niet, maar dan ben je volgens mij ook niet goed bezig met je vakantie ;)
 
Last edited:
  • Love
Reactions: job-lek
De financial lease configurator voor de model 3 klopt niet helemaal volgens mij. Ik begreep van Tesla dat ABN voort 4.1% financieert. Slottermijn blijft voor alle looptijden en aanbetalingen gelijk op 26k. Hoe hoger je aanbetaling hoe duurder je uit bent. Ook met de payment functie in Excel kom ik op totaal andere bedragen met 4.1%

Iemand hier ook opgevallen?
inderdaad, dat klopt volgens mij niet.
Ik heb bevestiging gekregen dat de financial lease alleen op zakelijke klanten is gericht, en ze gaan dus uit van financiering van de aanschafprijs ex BTW.
Maar dan kom ik op 0,6% (als de eindtermijn 21K is) of op 2,9% (lijkt me waarschijnlijker) als we uitgaan van een eindtermijn van 21K + BTW (dus 25,9K).
 
inderdaad, dat klopt volgens mij niet.
Ik heb bevestiging gekregen dat de financial lease alleen op zakelijke klanten is gericht, en ze gaan dus uit van financiering van de aanschafprijs ex BTW.
Maar dan kom ik op 0,6% (als de eindtermijn 21K is) of op 2,9% (lijkt me waarschijnlijker) als we uitgaan van een eindtermijn van 21K + BTW (dus 25,9K).


hoe kom je op dat slottermijn? bij mij staat hij altijd op 26.9K. En Tesla heeft aangegeven dat het 4.1% is.