Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Ik verwacht van niet, zal wel met die Tax Credit te maken hebben.

Overigens laat de Model 3 configurator in Nederland voor nieuwe bestellingen nu "Levering maart" zien, dit was vanochtend nog "Levering februari/maart". Dit zou dan weer aardig overeenkomen met het Tesla Model 3 Europa spreadsheet (Tesla Model 3: Europa Bestellungen/Europe Orders , waar overigens nog veel te weinig Nederlandse bestellingen in staan!). In dat spreadsheet is te zien dat er nu in Europa 13,500 Model 3 bestellingen zijn geplaatst, wat dus met 3000 per week ongeveer 4,5week in beslag zal nemen. Zou die van mij dan toch in februari komen? :)

Als iemand in Nederland of België de afgelopen dagen een Model 3 heeft besteld, dan zou het mooi zijn om de gegevens in te vullen op de spreadsheet (bij 'Neue Daten / New Data'). De laatste Nederlander was 5 dagen geleden, de laatste Belg 4 dagen geleden. Ben benieuwd hoeveel orders er sindsdien zijn geplaatst.

Overigens zijn er waarschijnlijk veel meer orders, want leasemaatschappijen zullen niet een los factuurnummer voor elke bestelde Model 3 toegewezen krijgen.
 
Als iemand in Nederland of België de afgelopen dagen een Model 3 heeft besteld, dan zou het mooi zijn om de gegevens in te vullen op de spreadsheet (bij 'Neue Daten / New Data'). De laatste Nederlander was 5 dagen geleden, de laatste Belg 4 dagen geleden. Ben benieuwd hoeveel orders er sindsdien zijn geplaatst.


Aangevuld ...

Belgie : 458 op 29/12/2018 volgens tabel => mijn bestelling op 31/12/2018 : 476 (kleine twintig bestellingen op 2 dagen)

 
  • Like
Reactions: Right_Said_Fred
Er staat ook nog een Model 3 in Duiven. Mooi rustig kunnen kijken vanmorgen bij de aflvering voor wat mankementen van de S.
Ik had de 3 nog niet eerder gezien. Prachtige auto om te zien, interieur is zeker niet 'zielloos' wat je weleens hoort. Scherm werkt ook heel snel en climate is leuk. Ben benieuwd hoe het rijdt, maar ga er van uit dat net als met de S en X dat het zeker heerlijk is.

Met 1.94m op de achterbank kom ik met hoofd tegen het dakraam uit als ik rechtop zit. Met een beetje onderuitgezakt zitten, gaat het wel prima.

Het is dat ik al een S rijd, anders wist ik het wel...;)
 
Er staat ook nog een rode Model 3 in Rotterdam. Vanmorgen mijn auto voor onderhoud weggebracht, gelijk even gekeken.
Auto voelt heel solide gebouwd, scherm is inderdaad erg snel en ziet er scherper uit dan in mijn S.
Stoelen zitten goed, ben niet achterin gaan zitten, daar zit ik in m'n eigen auto ook nooit.:p
Kofferbak is behoorlijk ruim om te zien, maar de doorlaadopening zou wel even wennen worden na de 'hatchback' klep.
 
Hebben de Canadezen strengere eisen dan de WLTP & ze geven dezelfde range weer bij de Performance editie?

Canada
View attachment 364778

vs

Nederland
View attachment 364779

Update:

WLTP voor NL & BE voor standaard AWD LR is nu 560 (ipv 544).


upload_2019-1-3_10-46-47.png
 
Net even contact gehad met LeasePlan over een paar kleine zaakjes. Gevraagd of zij al iets vernomen hebben van Tesla over de afleveringen van de Model 3. Mijn contactpersoon gaf aan dat Tesla zelf februari aangaf. Ik ga nog nergens vanuit, maar de wintersport zou zo maar eens de maiden voyage kunnen worden
Verder liet hij weten dat de bestellingen met bakken binnen komen. Die 1400 die ik ergens langs zag komen, lijkt aan de lage kant.
 
  • Informative
Reactions: S-19910
Wel jammer, weer een mooie belofte van Tesla die ze stilletjes afvoeren.

Welke belofte? Tesla heeft nooit een prijsverlaging voor Europa beloofd. Overigens hebben ze die wel gegeven. De Europese prijzen voor de Model 3 waren lager dan verwacht (gevreesd). Als je de dollar naar euro omrekent en daar transportkosten, 10% invoerheffing en BTW bij optelt, hadden de prijzen hoger moeten uitkomen. Dus eigenlijk kregen de Europeanen al meteen een prijsverlaging.
 
Welke belofte? Tesla heeft nooit een prijsverlaging voor Europa beloofd. Overigens hebben ze die wel gegeven. De Europese prijzen waren lager dan verwacht. Als je de dollar naar euro omrekent en daar transportkosten en 10% invoerheffing bij optelt, hadden de prijzen hoger moeten uitkomen. Dus eigenlijk kregen de Europeanen al meteen een prijsverlaging.
Precies. Je kunt het ook zo stellen dat Tesla de Amerikaanse belastingkorting voor een gedeelte afroomde. En dat bij de huidige, gehalveerde korting waarschijnlijk nog steeds doet. Verachtelijk monopolistengedrag, ja. :D
 
Welke belofte? Tesla heeft nooit een prijsverlaging voor Europa beloofd. Overigens hebben ze die wel gegeven. De Europese prijzen voor de Model 3 waren lager dan verwacht (gevreesd). Als je de dollar naar euro omrekent en daar transportkosten en 10% invoerheffing bij optelt, hadden de prijzen hoger moeten uitkomen. Dus eigenlijk kregen de Europeanen al meteen een prijsverlaging.

De belofte dat de Amerikaanse prijzen (buiten lokale taksen, kosten en importheffingen) ook de prijzen zouden zijn in het buitenland. Maar je hebt inderdaad gelijk dat het zou kunnen dat de aangekondigde prijzen voor Europa een paar weken geleden al rekening hielden met de prijsverlaging in de US. Die mogelijkheid had ik over het hoofd gezien.