Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Voor mij is dat zeker wel relevant :)
Iemand anders die dat misschien weet?
Ik heb het op internet nog niet kunnen vinden.
In Detailed specs of the motors in the RWD, AWD, and AWD-P model 3 cars : teslamotors ( zie hiervoor al post #7694 ) wordt volop gespeculeerd / uitgelegd waarom de combinatie van in principe gelijke motoren achter anders uit kan pakken qua vermogen bij AWD en RWD. De link naar de tabel van post #7705 wordt daar volop besproken. Heppiereadin...
 
Op 3:30 in dat filmpje zegt ie dat alle Model 3 varianten een permanent magnet reluctance motor gebruiken. De AWD en Performance hebben daarnaast ook nog een induction motor voorin, die het 'gat' opvult zodat je instant torque krijgt.

Motor achteraan is identiek tussen RWD en AWD.

4 Specifications

In Detailed specs of the motors in the RWD, AWD, and AWD-P model 3 cars : teslamotors ( zie hiervoor al post #7694 ) wordt volop gespeculeerd / uitgelegd waarom de combinatie van in principe gelijke motoren achter anders uit kan pakken qua vermogen bij AWD en RWD. De link naar de tabel van post #7705 wordt daar volop besproken. Heppiereadin...

Waar jullie op doelen is volgens mij dat de rear motoren van de AWD en RWD technisch hetzelfde zijn. Als in dezelfde techniek die gebruikt wordt, namelijk permanent magnet switched reluctance.

Waar ik op doel is of de motor ook fysiek echt hetzelfde is en dan met name het gewicht.
Ik zie in de specs iig dat de power output al verschillend is maar dat kan ook softwarematig geregeld zijn.
Ik ben dus benieuwd of beide motoren ook hetzelfde wegen.

Specs.JPG
 
Ah zo. Nee, ik zat al op 3 x 25. Maar die moest nog naar buiten worden gebracht. Heb nog een EV. Wanneer die staat te laden is één fase helemaal belast. Dan wilde ik terug kunnen naar 2 x 24 ipv 3 x heel weinig. Nu wordt dat dus 2 x 16. En dan ben ik al weer terug naar 7 kW. Die andere EV naar drie fase in helaas geen optie. Of je moet zoiets in de strijd gooien:

Ratio EV Transformer Charger (3 x 16A -> 1 x 32A)

Dan kan ik 3 x 16 naar de TM3 sturen en de rest naar die andere EV. Maar ja, da's ook weer niet gratis :(

Dit kan ook: Kona Archieven - Snelautoladen
 
Wel, met 11kW zeg ik "dank u Tesla" ;).

Ik zal sowieso 22kW voorzien om beide auto's binnen aanneembare tijd op te laden 's nachts.

:D


Ikzelf (mijn persoontje dus) heb geen probleem met 11kw op de 3.
Omdat deze toch eerder voor kortere ritten zal gebruikt worden. Moeten bijladen tijdens de dag lijkt mij weinig waarschijnlijk.

Maar één van mijn grootste kritieken op bvb de IPace (e.a ) is het trage laden op AC. Wat Tesla beter voor mekaar heeft.
Maar, wel opnieuw een stap terugzet. En dat vind ik wel jammer.
Van (optioneel) 22kw, naar 16.5, naar 11...
 
Maar één van mijn grootste kritieken op bvb de IPace (e.a ) is het trage laden op AC. Wat Tesla beter voor mekaar heeft.
Maar, wel opnieuw een stap terugzet. En dat vind ik wel jammer.
Van (optioneel) 22kw, naar 16.5, naar 11...
Je moet het wel correct bekijken... Jaguar claimt een maximum van 7,5kW wat al aan de lage kant is, maar ondersteunt dit enkel op enkelfase aan 40A. Dan moet je al 50 tot 60A hebben om ook nog de wasmachine en de oven te kunnen gebruiken.

Op normale amperages zit je met je I-Pace dan aan 3,5kW (=16A enkelfase)en dat is bij benadering drie keer trager dan 11kW bij een gemiddelde Tesla aan een TWC thuis.

Op 11kW zit je 100D van 10% naar 90% op iets meer dan 7 uren, en je Model 3 LR heeft 5,5 uren nodig. Dat is laat op de avond thuis arriveren met een lege batterij en de ochtend erop terug met volle batterij onderweg. De I-Pace doet er in het beste geval 10 uren over, en in het slechtste geval bijna 22 uren. Dat wordt een ommetje bij de FastNed halverwege na een nachtje stappen, in het beste geval.

Overigens, aan 17kW heeft een 100D bijna 5 uur nodig, en aan 22kW iets meer dan 3 en een half uren. Maar wil je dat thuis laden tegelijk met een Model 3, moet je al 3 fase 50A hebben en geen andere verbruikers.