You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Leuke actie, ben benieuwd of hij of de NL-vertegenwoordiging hier iets mee doet.Ik heb Elon nog maar eens even gevraagd om mee te denken over de aanschaf van EAP bij aankoop, zonder bijtelling
Geoff van den Ouden on Twitter
Moet je die mens daar nu mee lastig vallen? koop het gewoon, of laat het zitten.
De volgende boot: Grand Aurora volgens Teslarati. Vaart nu SFO binnen...
De volgende boot: Grand Aurora volgens Teslarati. Vaart nu SFO binnen...
Je moet het wel correct bekijken... Jaguar claimt een maximum van 7,5kW wat al aan de lage kant is, maar ondersteunt dit enkel op enkelfase aan 40A. Dan moet je al 50 tot 60A hebben om ook nog de wasmachine en de oven te kunnen gebruiken.
Op normale amperages zit je met je I-Pace dan aan 3,5kW (=16A enkelfase)en dat is bij benadering drie keer trager dan 11kW bij een gemiddelde Tesla aan een TWC thuis.
Op 11kW zit je 100D van 10% naar 90% op iets meer dan 7 uren, en je Model 3 LR heeft 5,5 uren nodig. Dat is laat op de avond thuis arriveren met een lege batterij en de ochtend erop terug met volle batterij onderweg. De I-Pace doet er in het beste geval 10 uren over, en in het slechtste geval bijna 22 uren. Dat wordt een ommetje bij de FastNed halverwege na een nachtje stappen, in het beste geval.
Overigens, aan 17kW heeft een 100D bijna 5 uur nodig, en aan 22kW iets meer dan 3 en een half uren. Maar wil je dat thuis laden tegelijk met een Model 3, moet je al 3 fase 50A hebben en geen andere verbruikers.
Waar jullie op doelen is volgens mij dat de rear motoren van de AWD en RWD technisch hetzelfde zijn. Als in dezelfde techniek die gebruikt wordt, namelijk permanent magnet switched reluctance.
Waar ik op doel is of de motor ook fysiek echt hetzelfde is en dan met name het gewicht.
Ik zie in de specs iig dat de power output al verschillend is maar dat kan ook softwarematig geregeld zijn.
Ik ben dus benieuwd of beide motoren ook hetzelfde wegen.
View attachment 370565
Dan heb ik een EV op één fase en de andere twee fasen bundel ik tot één fase van max 35 A, waarvan ik er maar 16 kan gebruiken. In plaats van dat ik twee keer 16 kan gebruiken. Dat schiet niet op.Dat is toch juist goed in jouw situatie met al een EV op 1 fase?
Voor de i-Pace, en bijvoorbeeld ook een Opel Ampera E zullen de eerder genoemde fase stapelaars zeer welkom zijn. Je pakt 2 of 3 fasen en bundelt deze tot 7.2 of zelfs 8 kW en houdt voor je huis een hele fase over of ruim 10 A op 3 fasen. Maar goed, dus niet goedkoop.Je moet het wel correct bekijken... Jaguar claimt een maximum van 7,5kW wat al aan de lage kant is, maar ondersteunt dit enkel op enkelfase aan 40A. Dan moet je al 50 tot 60A hebben om ook nog de wasmachine en de oven te kunnen gebruiken.
Benader deze site stel ik voor. Model 3 motoren staan er nu nog niet bij zo te zien maar grote kans dat ze het weten.. Suc6
View attachment 370729
Ps. Laat svp tzt dit forum even weten hoe je je voordeel met deze gewichtige ( ..sorry, inkoppertje.. ) info hebt gedaan..!
Dan mogen ze stilekes aan eens gaan bellen ;-)denk ik niet.
de cash is welkom.
Dan heb ik een EV op één fase en de andere twee fasen bundel ik tot één fase van max 35 A, waarvan ik er maar 16 kan gebruiken. In plaats van dat ik twee keer 16 kan gebruiken. Dat schiet niet op.
Nee, het gaat er om dat ik mijn fasen zo evenwichtig mogelijk kan belasten. Ik hoopte op 2 x 24 voor de Tesla en 1 x 24 voor mijn andere EV. En zodra de andere EV klaar was met laden 3 x 24 voor de Tesla. Maar dat wordt hem dus niet, als de Tesla inderdaad maar 3 x 16 A aan kan. Met het Ratio product zou ik dan 3 x 16 voor de Tesla kunnen gebruiken + 3 x 8 (=24) voor de andere EV. Dan kom ik op hetzelfde uit. Alleen kan ik nog steeds niet naar 3 x 24 wanneer de andere EV klaar is met laden.
Voor de duidelijkheid: het is een beetje een gevalletje "niet omdat het moet maar omdat het kan (uh ... kon)". Maar ik vind het wel jammer wanneer nu zou blijken dat ik tijd en geld heb geïnvesteerd in een oplossing die ik niet uit kan nutten.
@Jooop @wooter @TrebVs @DeHakkelaar nog even over de motoren in de M3:
Engineering Explained Upgrades To Tesla Model 3 Performance
Zo te lezen heeft AWD toch wel z’n extra voordelen tov alleen maar een AWD versie.
Ik neem tenminste aan dat een niet-P AWD versie ook meer de instant torque heeft dan een versie met alleen de PMSRM motor.
Weet ik, ik ken de man achter deze kasten persoonlijk ;-) Hij maakt van 230 volt 250 volt en daardoor kun je bij gelijk amperage toch meer watts verstouwen. Maar dan gebruik je dus twee fasen om één keer 250 volt x 32 ampere te maken = 8000 watt.Je hebt gezien dat ze 2x16 A kunnen gebruiken om daar een verhoogde spanning en stroom op 1 fase van te maken? Juist die verhoogde spanning doet de truc.
Kwam hier net in Helmond een Model 3 op een auto ambulance voorbij. Als ik het goed heb gezien was het wel een amerikaans model, had in ieder geval geen kentekenplaat houder aan de voorzijde zitten.