Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Mijn eerste post hier op het forum maar al lang een volger.

Zojuist een testrit gemaakt in Tilburg met de M3. Op het eerste gezicht leek dit om een blauwe performance versie te gaan (20 inch velgen, rode remklauwen, carbon achter spoiler en ook badging op de achterkant met dual moror underlined), echter gaf de medewerker aan dat het om een non-performance model ging. De software in de auto gaf dit ook aan, daarnaast ontbrak de track mode.

Voor mij persoonlijk was dit de 2e keer dat ik een Tesla heb gereden, de vorige keer was een testrit in een MS 100D een jaar geleden. Super enthousiast over de rijervaring. Een paar dingen die me tegen vielen (had meer de configuratie van de demo auto te maken).... De demo auto had geen enhanced autopilot, deze kon ik jammer genoeg ook dus niet testen. Mede vanwege de sneeuw mocht er alleen in chill mode gereden worden. De auto had een zwart interieur, mijn bestelde M3 heeft het witte interieur en ik had gehoopt deze in levende lijven te mogen aanschouwen. Het rondje rijden was ongeveer 20 min, voornamelijk binnen de bebouwde komen, met op het einde een stuk 80km/u weg waar we even iets sneller konden. Mijn eerste ervaring in de M3 is eigenlijk hetzelfde als het merendeel van de reviews die je online ziet. Stuurt lekker strak en leuk, mooi geluid (speaker systeem), even wennen zo dicht op het raam te zitten, vering is comfortabel.

Al met al is mijn enthousiasme alleen maar toegenomen en kijk ik uit naar de levering over een paar weken!
 
Mijn eerste post hier op het forum maar al lang een volger.

Zojuist een testrit gemaakt in Tilburg met de M3. Op het eerste gezicht leek dit om een blauwe performance versie te gaan (20 inch velgen, rode remklauwen, carbon achter spoiler en ook badging op de achterkant met dual moror underlined), echter gaf de medewerker aan dat het om een non-performance model ging. De software in de auto gaf dit ook aan, daarnaast ontbrak de track mode.

Voor mij persoonlijk was dit de 2e keer dat ik een Tesla heb gereden, de vorige keer was een testrit in een MS 100D een jaar geleden. Super enthousiast over de rijervaring. Een paar dingen die me tegen vielen (had meer de configuratie van de demo auto te maken).... De demo auto had geen enhanced autopilot, deze kon ik jammer genoeg ook dus niet testen. Mede vanwege de sneeuw mocht er alleen in chill mode gereden worden. De auto had een zwart interieur, mijn bestelde M3 heeft het witte interieur en ik had gehoopt deze in levende lijven te mogen aanschouwen. Het rondje rijden was ongeveer 20 min, voornamelijk binnen de bebouwde komen, met op het einde een stuk 80km/u weg waar we even iets sneller konden. Mijn eerste ervaring in de M3 is eigenlijk hetzelfde als het merendeel van de reviews die je online ziet. Stuurt lekker strak en leuk, mooi geluid (speaker systeem), even wennen zo dicht op het raam te zitten, vering is comfortabel.

Al met al is mijn enthousiasme alleen maar toegenomen en kijk ik uit naar de levering over een paar weken!

Voor deze sobere testrit zou ik zelf niet naar Tilburg rijden (of waar dan ook) maar wel even leuk om te lezen en bedankt voor het delen hier.
Volgens mij ben je de eerste hier die er in gereden heeft en dit ook even deelt. Gefeliciteerd! :D
 
Mijn eerste post hier op het forum maar al lang een volger.

Zojuist een testrit gemaakt in Tilburg met de M3. Op het eerste gezicht leek dit om een blauwe performance versie te gaan (20 inch velgen, rode remklauwen, carbon achter spoiler en ook badging op de achterkant met dual moror underlined), echter gaf de medewerker aan dat het om een non-performance model ging. De software in de auto gaf dit ook aan, daarnaast ontbrak de track mode.

Voor mij persoonlijk was dit de 2e keer dat ik een Tesla heb gereden, de vorige keer was een testrit in een MS 100D een jaar geleden. Super enthousiast over de rijervaring. Een paar dingen die me tegen vielen (had meer de configuratie van de demo auto te maken).... De demo auto had geen enhanced autopilot, deze kon ik jammer genoeg ook dus niet testen. Mede vanwege de sneeuw mocht er alleen in chill mode gereden worden. De auto had een zwart interieur, mijn bestelde M3 heeft het witte interieur en ik had gehoopt deze in levende lijven te mogen aanschouwen. Het rondje rijden was ongeveer 20 min, voornamelijk binnen de bebouwde komen, met op het einde een stuk 80km/u weg waar we even iets sneller konden. Mijn eerste ervaring in de M3 is eigenlijk hetzelfde als het merendeel van de reviews die je online ziet. Stuurt lekker strak en leuk, mooi geluid (speaker systeem), even wennen zo dicht op het raam te zitten, vering is comfortabel.

Al met al is mijn enthousiasme alleen maar toegenomen en kijk ik uit naar de levering over een paar weken!
Thx! Heb je ook gezien wat voor soort banden de auto heeft? Zomer of all weather?
 
Dit is wel heel interessant. Volgens mij geeft dit nogmaals aan dat de performance en AWD dezelfde motoren hebben (en alleen andere remklauwen, remmen, banden, etc.). Ik denk dat ze dus bij die testauto later nog de performance software op kunnen zetten en dan zal hij alsnog sneller optrekken.

Overigens bedankt voor de tips om nog eens bij m'n reservering te kijken. Ik had nu de mogelijkheid om extra dingen in te vullen, rijbewijs en kvk, maar ook hoe ik wilde betalen en of er een inruilauto is. Ik heb alles maar weer geupload, maar wel raar want aan de telefoon vertelde de dame me dat ze alle documenten van mijn Model S zou overzetten...
 
Thx! Heb je ook gezien wat voor soort banden de auto heeft? Zomer of all weather?

Niet heel aandachtig gekeken maar vrij zeker dat het de Michelin Pilot Sport banden waren, waarschijnlijk dus zomer banden?

Dit is wel heel interessant. Volgens mij geeft dit nogmaals aan dat de performance en AWD dezelfde motoren hebben (en alleen andere remklauwen, remmen, banden, etc.). Ik denk dat ze dus bij die testauto later nog de performance software op kunnen zetten en dan zal hij alsnog sneller optrekken.

Het lijkt wel zeker dat een performance versie altijd dmv een sofware aanpassing 'gedowngrade' kan worden naar een NON-P versie. De vraag is alleen of het omgekeerde ook kan... Het lijkt me vrij aanzienlijk dat ze deze testauto later terug omzetten naar een performance versie met eventueel ook EAP bij verkoop.
 
  • Like
Reactions: Michel3
Dit is wel heel interessant. Volgens mij geeft dit nogmaals aan dat de performance en AWD dezelfde motoren hebben (en alleen andere remklauwen, remmen, banden, etc.). Ik denk dat ze dus bij die testauto later nog de performance software op kunnen zetten en dan zal hij alsnog sneller optrekken.

Overigens bedankt voor de tips om nog eens bij m'n reservering te kijken. Ik had nu de mogelijkheid om extra dingen in te vullen, rijbewijs en kvk, maar ook hoe ik wilde betalen en of er een inruilauto is. Ik heb alles maar weer geupload, maar wel raar want aan de telefoon vertelde de dame me dat ze alle documenten van mijn Model S zou overzetten...
De catalogusprijs bij rdw zujn ook voor Performance dis zo worden ze ook verkocht straks
 
  • Like
Reactions: SeBsZ
Niet heel aandachtig gekeken maar vrij zeker dat het de Michelin Pilot Sport banden waren, waarschijnlijk dus zomer banden?



Het lijkt wel zeker dat een performance versie altijd dmv een sofware aanpassing 'gedowngrade' kan worden naar een NON-P versie. De vraag is alleen of het omgekeerde ook kan... Het lijkt me vrij aanzienlijk dat ze deze testauto later terug omzetten naar een performance versie met eventueel ook EAP bij verkoop.


Toch wel apart want de P heeft voorin dezelfde motor(3D3) maar achterin een andere (3D1 tov 3D5 voor de non-P).
Tenzij het gewoon wel exact dezelfde motoren zijn (fysiek) maar dat het type nummer van de motor bepaald wordt door de software.
 
Bij "Mijn Tesla" was er een en ander veranderd. Ik moest enkele keuzes maken en bevestigen omtrent overname huidig voertuig, verzekeraar, en ook het leveringsadres. Ik ben blij, want ik kan 'm in Zaventem gaan ophalen. Paar posts eerder had ik begrepen dat levering in België op een beperkter aantal plaatsen zou gebeuren.
 
Heeft iedereen met een bestelling nu die uitnodiging voor een proefrit gekregen?
Ik namelijk niet. :(

Mijn collega die op hetzelfde moment als ik besteld heeft, had wel al de mail met een uitnodiging voor een proefrit ontvangen.

Gisteren nog wel gebeld met Tesla, maar de dame die ik aan de telefoon had wist helemaal niks van die mail of uberhaubt van proefritjes. Ze 'zou het doorgeven aan marketing', maar ik heb nu nog steeds niks gehoord (en weinig vertrouwen dat dit nog gaat komen).

Zojuist wel, net als veel anderen hier, ingelogd op mijn Tesla account en gezorgd dat alle 'vinkjes' afgecheckt zijn. Die informatie had ik ook al per mail gestuurd, maar goed. Nu staat mijn bestelling wel eindelijk op 'Voorbereiden voor levering'.
 
Bij "Mijn Tesla" was er een en ander veranderd. Ik moest enkele keuzes maken en bevestigen omtrent overname huidig voertuig, verzekeraar, en ook het leveringsadres. Ik ben blij, want ik kan 'm in Zaventem gaan ophalen. Paar posts eerder had ik begrepen dat levering in België op een beperkter aantal plaatsen zou gebeuren.

Bij mij ook! Ik vraag me af of dit de juiste procedure is, want sommige hebben een telefoontje gekregen voor verdere afhandeling. Ikzelf heb geen telefoontje of email ontvangen (buiten die voor de testrit). Moest ik niet dagelijks de "Mijn Tesla" pagina als een bezetene zitten te refreshen dan had ik dit nooit gezien en ook nooit kunnen doorgeven :)
 
  • Like
Reactions: RobPet
Dit is het bewuste artikel :

MAASEIK -
Het heeft heel wat voeten in de aarde gehad, maar de Tesla Model 3 is eindelijk in ons land. Maaseikenaar Tom Langie (29) zorgt er in heel Europa voor dat de nieuwe elektrische Tesla tot bij geduldige klanten geraakt. “Iedereen bij Tesla wil de overgang naar duurzame energie versnellen.”

“Van zodra iemand bij Tesla een nieuwe auto koopt tot het moment dat hij de sleutels in ontvangst neemt, ben ik verantwoordelijk voor het hele logistieke en leverproces. En dat voor West-Europa en het Midden-Oosten”, zegt Langie. “Dat betekent veel samenwerken met lokale leasebedrijven, overheden en klanten, maar dat maakt het enorm gevarieerd.”

Hoe de Maaseikenaar bij Tesla beland is? “Na mijn studies aan de PXL en de UHasselt maakte ik met mijn vrouw een roadtrip langs de Amerikaanse westkust. Daar zag ik heel wat Tesla’s rondrijden, en zo geraakte ik geïntrigeerd. Vier en een half jaar geleden belandde ik met mijn diploma Innovation and Entrepreneurship bij Tesla in Tilburg.”

“Wat werken voor Tesla zo anders maakt? Het bedrijf van Elon Musk heeft een sterke visie, en dat zoeken we ook in nieuwe collega’s. We kunnen nog wel collega’s gebruiken trouwens, in Hasselt en in Vlaanderen. Iedereen die hier werkt wil de overgang naar duurzame energie versnellen. Op dit moment zijn we klaar om de Model 3 te leveren, een heel belangrijke stap voor Tesla.” Na de Model 3 staat voor Langie de Model Y op het programma, een kleine crossover-SUV.

Maar eerst de Tesla Model 3 dus. De eerste Belgische exemplaren van het basismodel van de elektrische constructeur uit Californië worden in februari geleverd. Daarmee komt er een einde aan de wachttijd voor de eerste geduldige klanten, die in 2016 een voorschot van 1.000 dollar betaalden. De Model 3 heeft in ons land een basisprijs van 58.800 euro, en kan nog tot en met zondag 27 januari van dichtbij bekeken worden op het 97ste Autosalon. De instapversie met lager prijskaartje is nog niet verkrijgbaar.
 
Mijn eerste post hier op het forum maar al lang een volger.

Zojuist een testrit gemaakt in Tilburg met de M3. Op het eerste gezicht leek dit om een blauwe performance versie te gaan (20 inch velgen, rode remklauwen, carbon achter spoiler en ook badging op de achterkant met dual moror underlined), echter gaf de medewerker aan dat het om een non-performance model ging. De software in de auto gaf dit ook aan, daarnaast ontbrak de track mode.

Voor mij persoonlijk was dit de 2e keer dat ik een Tesla heb gereden, de vorige keer was een testrit in een MS 100D een jaar geleden. Super enthousiast over de rijervaring. Een paar dingen die me tegen vielen (had meer de configuratie van de demo auto te maken).... De demo auto had geen enhanced autopilot, deze kon ik jammer genoeg ook dus niet testen. Mede vanwege de sneeuw mocht er alleen in chill mode gereden worden. De auto had een zwart interieur, mijn bestelde M3 heeft het witte interieur en ik had gehoopt deze in levende lijven te mogen aanschouwen. Het rondje rijden was ongeveer 20 min, voornamelijk binnen de bebouwde komen, met op het einde een stuk 80km/u weg waar we even iets sneller konden. Mijn eerste ervaring in de M3 is eigenlijk hetzelfde als het merendeel van de reviews die je online ziet. Stuurt lekker strak en leuk, mooi geluid (speaker systeem), even wennen zo dicht op het raam te zitten, vering is comfortabel.

Al met al is mijn enthousiasme alleen maar toegenomen en kijk ik uit naar de levering over een paar weken!

Je hebt er niets aan maar troost je met de gedachten dat in 2013 de proefritten nóg véél lastiger te regelen waren dan nu. De enkeling die er wél in slaagde, maakte meteen een uitgebreid verslag voor het toen nog compacte groepje hier op het forum. Wiebe bijvoorbeeld was er vroeg bij en ook ik smaakte het oneindige genoegen een testritje te maken.
In deze links een flashback naar 2013.... postnummers 160 en 167 van dit forum...
Belgium and the Netherlands (Dutch)
Belgium and the Netherlands (Dutch)
 
  • Like
Reactions: gelden
Zojuist wel, net als veel anderen hier, ingelogd op mijn Tesla account en gezorgd dat alle 'vinkjes' afgecheckt zijn. Die informatie had ik ook al per mail gestuurd, maar goed. Nu staat mijn bestelling wel eindelijk op 'Voorbereiden voor levering'.

Ik zie ook de verandering maar als ik de openstaande info aanvul en de bestanden (die al per mail verstuurd zijn) upload en vervolgens op 'versturen' klik gebeurd er niets ...