Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Dit is morgen. Je ziet de Azoren liggen, daar is de Glovis Captain nu.
eTeVgk8.png

Benieuwd of hij daar inderdaad op wacht, dat kost hem zo 2 dagen denk ik.

Lijkt er wel op inderdaad. Verwachte aankomst datum is verschoven naar 5 februari.

bron: Aankomst schepen | Port of Zeebrugge
 
Ik hoopte natuurlijk dat mijn 3 op de eerste boot stond, maar heb nog geen bericht voor levering ontvangen.
Wel heb ik een andere SMS ontvangen :

"“Tesla Update - Uw Model 3 is onderweg, het is nu tijd om klaar te zijn voor levering. Log in op je tesla-account (tesla.com/login) en klik op "Beheer" om de volgende secties te voltooien: Leveringslocatie, Inruil, Betaalmethode en Registratiedetails. Als u zich wilt afmelden voor sms, antwoordt u STOP.”

Deze SMS heb ik dinsdagochtend ontvangen, net een uur daarvoor had ik bij beheer al e.e.a. ingevuld.
Het scherm om iets up te loaden is niet meer aanwezig en had alle benodigde zaken aangeleverd.

Is er iemand anders die ditzelfde bericht heeft gehad en vervolgens ook nog een bevestiging heeft gekregen dat alles goed ontvangen is?
Ik ben benieuwd of ik er even achteraan moet bellen of alles in orde is nu en dat ik gewoon geduld moet hebben.
Bij mij zelfde situatie. Heb met Tesla gebeld, sms-systeem is geautomatiseerd, dit houdt dus geen rekening met het feit dat je een uur eerder deze gegevens al hebt aangevuld/doorgegeven... Gewoon geduld hebben dus ;)
 
  • Like
Reactions: reejee and Stolding
Lijkt er wel op inderdaad. Verwachte aankomst datum is verschoven naar 5 februari.

bron: Aankomst schepen | Port of Zeebrugge

Yup....5/2 voor Glovis Captain. Het is weer wat met het weer...

Langs de positieve kant....Op 9/2 Komt de Glovis Cosmos aan, dus ik denk dat we reeds voorzichtig kunnen zeggen dat het niet veel meer uitmaakt op welke boot je M3 zit. Het zal allemaal gaan afhangen van hoe snel ze de M3's in de handen van nieuwe eigenaars kunnen duwen eens ze in Zeebrugge landen. En ik moet het zeggen, voorlopig ben ik pessimistisch over hoe vlot dat allemaal gaat verlopen. Ik vermoed dat iemand wel zo slim geweest is om een inventaris te maken voordat ze die verstuurd hebben, dus het feit dat er nog geen VIN's aan verkopen gelinked zijn is toch maar dodgy. Lijkt me wel consistent met ervaringen over het Delivery Team, de kennis en procedures lijken me nog niet op punt. Maar ik laat me natuurlijk wel graag aangenaam verrassen.
 
  • Like
Reactions: Michel3
Yup....5/2 voor Glovis Captain. Het is weer wat met het weer...

Langs de positieve kant....Op 9/2 Komt de Glovis Cosmos aan, dus ik denk dat we reeds voorzichtig kunnen zeggen dat het niet veel meer uitmaakt op welke boot je M3 zit. Het zal allemaal gaan afhangen van hoe snel ze de M3's in de handen van nieuwe eigenaars kunnen duwen eens ze in Zeebrugge landen. En ik moet het zeggen, voorlopig ben ik pessimistisch over hoe vlot dat allemaal gaat verlopen. Ik vermoed dat iemand wel zo slim geweest is om een inventaris te maken voordat ze die verstuurd hebben, dus het feit dat er nog geen VIN's aan verkopen gelinked zijn is toch maar dodgy. Lijkt me wel consistent met ervaringen over het Delivery Team, de kennis en procedures lijken me nog niet op punt. Maar ik laat me natuurlijk wel graag aangenaam verrassen.
Zie mijn post Model 3 draadje
Ik zou me absoluut niet druk er om maken dat er nog geen VIN van een auto op een boot gekoppeld is aan iemand die besteld heeft.
Dat gebeurt logischerwijs pas bij het matchen van auto's aan bestellers, na lossen van de boot.

Want stel de boot komt wel in hoge golven terecht en een aantal auto's raakt beschadigd. Of iemand heeft besteld, maar kan uiteindelijk niet betalen. Dan wil je toch niet al je administratie weer moeten veranderen?
 
  • Like
Reactions: robertvg
Zie mijn post Model 3 draadje
Ik zou me absoluut niet druk er om maken dat er nog geen VIN van een auto op een boot gekoppeld is aan iemand die besteld heeft.
Dat gebeurt logischerwijs pas bij het matchen van auto's aan bestellers, na lossen van de boot.

Want stel de boot komt wel in hoge golven terecht en een aantal auto's raakt beschadigd. Of iemand heeft besteld, maar kan uiteindelijk niet betalen. Dan wil je toch niet al je administratie weer moeten veranderen?

Maar... in die post geef je aan dat de VIN's onderweg worden gekoppeld, vóór het lossen...
 
Maar... in die post geef je aan dat de VIN's onderweg worden gekoppeld, vóór het lossen...
Het is allebei een inschatting. Kan allebei gebeuren. Ik denk bij nader inzien dat de auto's pas gekoppeld wordt als ze gelost zijn.
Kern is dat auto's pas aan eigenaren gekoppeld worden als zeker is dat ze die kunnen leveren en verkopen.

Natuurlijk hebben de auto's een VIN zodra ze fabriek verlaten, zo zijn ze herkenbaar.