Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Het uiteindelijke eindbedrag is toch ongewijzigd gebleven? (althans bij mij toch)

Enkel de besteldatum is inderdaad aangepast...
Recycling bijdrage is iets van 3 euro minder geworden. En bij nader inzien was de vorige orderbevestiging nog op basis van Blauw en is de nieuwe op basis van Wit. En dus was de prijs bij mij iets omhoog gegaan. Dat wist ik natuurlijk al, maar ik had nog niet eerder een nieuwe orderbevestiging met dat hogere bedrag gehad (wel een confirmatie van de wijziging zelf), terwijl ik die wijziging al op de dag van bestellen had doorgevoerd.
 
Was gisteren bij SeC Eindhoven. Wat een drukte rond de rode 3 die daar stond. Van buiten gaaf en genoeg bagageruimte. Van binnen echter echt kaal. Alleen het schermpje in het midden. Dat zal vies tegenvallen als je de hele tijd naar rechts moet staren voor info. Had ooit een Xsara Picasso die de snelheidsmeter ook centraal had. Heel irritant.
Als je dan 65k moet betalen dan lever je ten opzichte van de MS 75 die ik heb wel erg veel in nmm. Weinig auto voor dat geld.

Welke kleur model 3 staat er in Eindhoven?
 
  • Funny
Reactions: PaulusdB
Was gisteren bij SeC Eindhoven. Wat een drukte rond de rode 3 die daar stond. Van buiten gaaf en genoeg bagageruimte. Van binnen echter echt kaal. Alleen het schermpje in het midden. Dat zal vies tegenvallen als je de hele tijd naar rechts moet staren voor info. Heb ooit een Xsara Picasso die de snelheidsmeter ook centraal had. Heel irritant.
Als je dan 65k moet betalen dan lever je ten opzichte van de MS 75 die ik heb wel erg veel in nmm. Weinig auto voor dat geld.

Je kunt ook een E-tron of Mercedes kopen, heel veel toeters en bellen vanbinnen, of dat nou mooi en efficiënt is...
Voordat je een keer leert hoe je alles kunt bedienen ben je wel ff zoet.
Juist de futuristisch en minimalistisch design van de 3 spreekt veel mensen aan, maar goed smaken verschillen.
Wij hebben ook de S, maar vind de 3 vele malen toffer, juist vanbinnen en al helemaal met witte bekleding. Er is ook veel meer innovatieve techniek in de 3. Enig minpuntje ten opzichte van de S is kleinere kofferbak, maar ik moet toch leren om iets minder schoenen mee te nemen op vakantie ;)
En als je nog eens de performance kiest heb je een snellere auto dan de s75.
 
  • Like
Reactions: Michel3
Ze belde vorige week over de documenten etc en zei dat wij EAP niet bij hebben besteld. Niet specifiek daarover gebeld zeg maar. Toen kreeg ik te horen dat ik het kan uitproberen, het zit standaard 30 dagen gratis in iedere model 3, waar het nog niet geactiveerd is.

Oke dus als ik het goed begrijp kan ik straks na het ophalen meteen de trial van 30 dagen activeren en dan ergens binnen die 30 dagen aanschaffen voor 5800 euro?
 
  • Disagree
Reactions: Mkessels
Je kunt ook een E-tron of Mercedes kopen, heel veel toeters en bellen vanbinnen, of dat nou mooi en efficiënt is...
Voordat je een keer leert hoe je alles kunt bedienen ben je wel ff zoet.
Juist de futuristisch en minimalistisch design van de 3 spreekt veel mensen aan, maar goed smaken verschillen.
Wij hebben ook de S, maar vind de 3 vele malen toffer, juist vanbinnen en al helemaal met witte bekleding. Er is ook veel meer innovatieve techniek in de 3. Enig minpuntje ten opzichte van de S is kleinere kofferbak, maar ik moet toch leren om iets minder schoenen mee te nemen op vakantie ;)
En als je nog eens de performance kiest heb je een snellere auto dan de s75.
Het is idd vooral een kwestie van smaak. Niet dat er zoveel toeters en bellen op de S zitten maar het ontbreken van een snelheidsmeter voor je neus, dat lijkt me niet zo prettig.
Overigens, ik kom van een Toyota Auris TS dus...:D
 
Oke dus als ik het goed begrijp kan ik straks na het ophalen meteen de trial van 30 dagen activeren en dan ergens binnen die 30 dagen aanschaffen voor 5800 euro?
Ho. Wij MS'ers hebben dat ook gehad. Eén keer gedurende 6 dagen en toen later onverwacht het bericht van een maand maar dat waren iets van 16 dagen maar dat laatste was weer niet bij iedereen. Niks afroepbaar, opeens krijg je een melding dat AP tijdelijk beschikbaar is.
 
Heeft iemand hier nog contact met iemand bij Tesla kunnen krijgen die echt iets kan vertellen en beslissen m.b.t. een aparte factuur zetten van EAP ivm de bijtelling? Of iets over een aanschaf via een proefperiode direct na ontvangst van de auto?
Bij mij ging aparte factuur niet voor eap
Al dan niet een aparte factuur is irrelevant. Het gaat om deze definitie van de Belastingdienst.
Waarde van de auto
De waarde van de auto vormt de grondslag voor de verrekening van het privégebruik. De waarde van de auto is de oorspronkelijke cataloguswaarde inclusief btw en bpm, en inclusief de accessoires die door of namens de fabrikant of de importeur zijn aangebracht vóór het toekennen van het kenteken aan de auto.
Lees verder in het specifiek hier aan gewijde draadje meer details.
 
Oke dus als ik het goed begrijp kan ik straks na het ophalen meteen de trial van 30 dagen activeren en dan ergens binnen die 30 dagen aanschaffen voor 5800 euro?

Klopt, misschien moet je eerst een update draaien zei ze en dan komt het vanzelf in beeld. Vanmorgen had ik ze nog aan de lijn over de winterbanden, kunnen mij nog steeds niet de afmetingen geven. Nogmaals gevraagd over EAP en hetzelfde verhaal gehoord. Nou kan ik het nooit 100% garanderen, je weet hoe ze zijn, maar wel door meerdere medewerkers bevestigd. Ze vertelden ook dat de 3 alarm klasse 4 krijgt zonder SCM certificaat, maar ze zij ook dat klasse 5 systeem mogelijk (staat in systeem al) is, waarschijnlijk na updates met Sentry mode etc. Ook komen er mogelijkheden voor opbergen rondom de auto (trekhaak of dakkoffers). Of de auto’s die nu komen iets mogen trekken van de rdw is niet duidelijk, afwachten totdat ze op kenteken staan.
 
Aangaan de gratis supercharging die vervalt na een proefrit, kreeg ik volgend antwoord van Tesla Belgium :

Indien je een referral-code gebruikt voor 1 Februari ontvang je 6 maanden gratis superchargen.


Met een testrit te doen zakt dit inderdaad naar 3 maand.


Je krijgt dus niet 6 maanden + 3 maanden zoals ik voorheen hier gelezen heb.
 
Aangaan de gratis supercharging die vervalt na een proefrit, kreeg ik volgend antwoord van Tesla Belgium :

Indien je een referral-code gebruikt voor 1 Februari ontvang je 6 maanden gratis superchargen.


Met een testrit te doen zakt dit inderdaad naar 3 maand.


Je krijgt dus niet 6 maanden + 3 maanden zoals ik voorheen hier gelezen heb.

Zonder proefrit is het 6 (+3 maanden) werd mij verteld, dus geen proefrit gemaakt. Bedoelen ze niet dat het 6 maanden superchargen blijft i.p.v. 9? Met een proefrit heb ook maar 1 dag om de auto in te ruilen als het niet bevalt, zonder is het 3 dagen.
 
Recycling bijdrage is iets van 3 euro minder geworden. En bij nader inzien was de vorige orderbevestiging nog op basis van Blauw en is de nieuwe op basis van Wit. En dus was de prijs bij mij iets omhoog gegaan. Dat wist ik natuurlijk al, maar ik had nog niet eerder een nieuwe orderbevestiging met dat hogere bedrag gehad (wel een confirmatie van de wijziging zelf), terwijl ik die wijziging al op de dag van bestellen had doorgevoerd.
Bij mij (Belgische) staat die recyclage er zelfs niet bij.
.. Screenshot_20190131-120152_Drive.jpg
 
Aangaan de gratis supercharging die vervalt na een proefrit, kreeg ik volgend antwoord van Tesla Belgium :

Indien je een referral-code gebruikt voor 1 Februari ontvang je 6 maanden gratis superchargen.


Met een testrit te doen zakt dit inderdaad naar 3 maand.


Je krijgt dus niet 6 maanden + 3 maanden zoals ik voorheen hier gelezen heb.
Dit is in tegenspraak met alle eerdere berichtgeving hierover. Ik vraag me dus ernstig af of bericht wat jij gehad hebt klopt.