Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Ik denk dat die 148 stuk er niet bij zitten anders zouden er in de afgelopen 2 weken nagenoeg geen andere model 3s in NL besteld zijn. Ws Staan die 148 leaseplan auto's (hoe kom je aan dat getal) op 1 factuur.

Heb dit getal te horen gekregen van “hoofd” inkoop bij leaseplan. Ze werden in batches van 30 besteld. Geen idee of het op 1 factuur is gezet...

@Odie; de vertraging ligt niet bij leaseplan maar tesla. Leaseplan heeft de berijders gegevens en RN nummers al gekoppeld alleen tesla moet de accounts voor de autos maken. Dit heeft als gevolg dat de bestelde autos op “gereserveerd” staan bij tesla. Geen idee of dat invloed heeft op de levering, ik hoop het niet..
 
Tussen al de beslommeringen omtrent de nakende leveringen hier toch nog even een technisch vraagje. Aangezien mijn huidige garage vrij nauw is en de M3 15 CM breder is dan mijn huidige wagen vraag ik mij af of je al tijdens het rijden de spiegels zou kunnen laten inklappen? Ga sowieso voor PUP. Handig zou zijn moesten de spiegels bij het opdraaien van de oprit al automatisch inklappen en vice versa. Kan je dat zo ergens instellen?
 
Tussen al de beslommeringen omtrent de nakende leveringen hier toch nog even een technisch vraagje. Aangezien mijn huidige garage vrij nauw is en de M3 15 CM breder is dan mijn huidige wagen vraag ik mij af of je al tijdens het rijden de spiegels zou kunnen laten inklappen? Ga sowieso voor PUP. Handig zou zijn moesten de spiegels bij het opdraaien van de oprit al automatisch inklappen en vice versa. Kan je dat zo ergens instellen?

Bij de S kun je ze met een druk op de knop inklappen, handig ook bij de wasstraat. En ja ik rij eruit met ingeklapte spiegels. Neem aan dat het bij de 3 ook moet kunnen
 
  • Like
Reactions: Gamechanger
Normaal heeft LeasePlan z’n ordening altijd wel redelijk op orde is mijn ervaring maar we zullen het zien. Ik had niet veel keus wat deze aanpak betreft. We gaan het meemaken. LeasePlan zelf voorspelde levering in April of Mei, wat me gek lijkt omdat nieuwe particuliere bestellingen nú in maart al geleverd krijgen. Dan moet een reservering van lang geleden (ik weet niet precies van wanneer) toch wel iets eerder dan dat geleverd kunnen worden?

Ik heb in december besteld bij Leaseplan, in januari is de bestelling blijkbaar daadwerkelijk ingelegd. Levering in week 12. Roepen ze.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Hannes85
Tussen al de beslommeringen omtrent de nakende leveringen hier toch nog even een technisch vraagje. Aangezien mijn huidige garage vrij nauw is en de M3 15 CM breder is dan mijn huidige wagen vraag ik mij af of je al tijdens het rijden de spiegels zou kunnen laten inklappen? Ga sowieso voor PUP. Handig zou zijn moesten de spiegels bij het opdraaien van de oprit al automatisch inklappen en vice versa. Kan je dat zo ergens instellen?

Ff opgezocht voor je.

Hit the <controls button>, quick control screen will pop up (which has an adjustments section), then hit <fold mirrors>.


Bij 0:17 zie je het in beeld
 
Tussen al de beslommeringen omtrent de nakende leveringen hier toch nog even een technisch vraagje. Aangezien mijn huidige garage vrij nauw is en de M3 15 CM breder is dan mijn huidige wagen vraag ik mij af of je al tijdens het rijden de spiegels zou kunnen laten inklappen? Ga sowieso voor PUP. Handig zou zijn moesten de spiegels bij het opdraaien van de oprit al automatisch inklappen en vice versa. Kan je dat zo ergens instellen?
RTFM?

https://www.tesla.com/content/dam/tesla/Ownership/Own/Model 3 Owners Manual.pdf

Blz 43
 
  • Like
Reactions: Tozz
Lees al een tijdje mee, maar nog geen post geplaatst, bij deze dus mijn eerste :)

Ben al sinds de unveiling erg geïnteresseerd in de model 3 en tijdens het eindejaarsgesprek op de zaak te horen gekregen dat ze de Model 3 wilden gaan leasen voor mij :cool: Klein bedrijf, dus heb niet te maken met een leasebudget o.i.d.

Bestelling is op 16 Januari geplaatst bij Leaseplan. Na 1,5 week nog geen update vanuit Leaseplan, dus ik heb toch maar even contact gehad met iemand bij Tesla. Die gaven inderdaad aan dat de auto wel gereserveerd is, maar nog niet op "besteld" staat. Ben benieuwd wanneer dat geregeld gaat worden. Heb het gevoel dat dit 'probleem' zich alleen voordoet via Leaseplan en niet via andere leasemaatschappijen, maar ik vermoed dat het allemaal wel goed komt.

Eerder rijden is fijn, maar belangrijkste is dat de auto er voor 24 April is. Anders moet ik op zoek naar een andere trouwauto...
 
Lees al een tijdje mee, maar nog geen post geplaatst, bij deze dus mijn eerste :)

Ben al sinds de unveiling erg geïnteresseerd in de model 3 en tijdens het eindejaarsgesprek op de zaak te horen gekregen dat ze de Model 3 wilden gaan leasen voor mij :cool: Klein bedrijf, dus heb niet te maken met een leasebudget o.i.d.

Bestelling is op 16 Januari geplaatst bij Leaseplan. Na 1,5 week nog geen update vanuit Leaseplan, dus ik heb toch maar even contact gehad met iemand bij Tesla. Die gaven inderdaad aan dat de auto wel gereserveerd is, maar nog niet op "besteld" staat. Ben benieuwd wanneer dat geregeld gaat worden. Heb het gevoel dat dit 'probleem' zich alleen voordoet via Leaseplan en niet via andere leasemaatschappijen, maar ik vermoed dat het allemaal wel goed komt.

Eerder rijden is fijn, maar belangrijkste is dat de auto er voor 24 April is. Anders moet ik op zoek naar een andere trouwauto...

Maar waar laat je de wedding cans dan, zo zonder trekhaak? ;)
Red Tin For Cans or Garden Games
 
Maar waar laat je de wedding cans dan, zo zonder trekhaak? ;)
Red Tin For Cans or Garden Games

Helaas dat gaat hem niet worden, dat was sowieso niet de bedoeling, welke auto het ook zou worden.
Moet wel nog gaan beslissen of ik wel of niet een boeket op de frunk wil hebben :rolleyes:

Gefeliciteerd!
Dat zou inderdaad een heel leuke trouwauto zijn. Hopelijk wordt de bruid (of ben jij dat?) niet boos als de auto de show steelt die dag ;)

Thanks!
Haha dat verwacht ik niet hoor. Ze is zelf ook erg enthousiast over de auto en het hele gebeuren is toch voor het grootste gedeelte binnen, dus dan is de aandacht weer volledig op haar (ons) gericht ;)
 
  • Funny
Reactions: Michel3
Bij de S kun je ze met een druk op de knop inklappen, handig ook bij de wasstraat. En ja ik rij eruit met ingeklapte spiegels. Neem aan dat het bij de 3 ook moet kunnen

Knoppen zijn er niet op overschot bij de M3. Ik heb alleen geen zin om telkens in de instellingen te moeten gaan om in en uit te klappen. Handigst zou dus zijn dat de M3 herkent dat je thuiskomt en dit automatisch doet, maar die functie staat er niet op denk ik. Correct me if i am wrong. Mss iets voor een toekomstige software update...
 
Knoppen zijn er niet op overschot bij de M3. Ik heb alleen geen zin om telkens in de instellingen te moeten gaan om in en uit te klappen. Handigst zou dus zijn dat de M3 herkent dat je thuiskomt en dit automatisch doet, maar die functie staat er niet op denk ik. Correct me if i am wrong. Mss iets voor een toekomstige software update...

Ik weet niet of het er op zit. Je kunt tesla mail sturen met je idee, misschien doen ze er iets mee
 
Ik hoor dat commentaar nog van (jaloerse?) kennisen. Veel te minimalistisch! Dat gaat nooit gebruiksvriendelijk zijn! Sommige zaken gaan gewoon sneller met een knop! Voor elke knop in het overvolle interieur van de gemiddelde auto is wel een bestaansreden te vinden als je op die manier redeneert.

Ik ben voor het touch-screen only gebeuren, misschien niet te verwonderen als ITer. Maar heel de discussie doet mij vooral terugdenken aan de introductie van de iPhone. Heeft geen toetsenbord! Heeft zelfs geen stylus! #Useless (moest er zelfs zoiets bestaan als #Whatever zonder die iPhone) BlackBerry en Nokia waren er ook van overtuigd. Mijn voorspelling is dat die vooroordelen verdwijnen als sneeuw voor de zon en we binnen 10 jaar met een grijns terugdenken een tijden wanneer er meer knopjes en toestanden te vinden waren in een auto dan in de gemiddelde elektriciteitscentrale. Ik zou voor het interieur alleen voor een M3 kiezen ipv een MS.