Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Vergelijking (op circuit) tussen Model 3 Performance, en enkele interessante 'tegenstanders' (waaronder BMW M3 & AMG C63):
Is jammer genoeg wel volledig in 't Chinees...maar de cijfers spreken voor zich :)
 

Attachments

  • 2019-02-02_21-00-42.png
    2019-02-02_21-00-42.png
    516 KB · Views: 50
Om de aansluitingen van de AC type 2 te kunnen gebruiken voor DC laden, zijn er (zo heb ik hier ergens gelezen) intern wat schakelaars en elektronica nodig. Het is blijkbaar eenvoudiger/efficiënter/goedkoper om de standaard aansluiting type 2 met CCS te gebruiken zonder dat er dingen intern omgeschakeld hoeven te worden.
En wellicht dat in de toekomst ook hogere vermogens mogelijk worden op deze manier...?

Ik denk dat het vooral een kwestie is dat CCS de norm wordt in de EU en dat de M3 hierdoor bij andere snelladers terecht kan zonder adapter.

Alleen Tesla doet fastcharging over een aangepaste type2, de rest is ccs en Chademo. Aangezien M3 rijders bij SUCs moeten gaan betalen is het voor tesla aantrekkelijk om zoveel mogelijk van de M3’s bij andere chargers te laten laden: ontlasting van het SUC netwerk.

Maar het zou me niet verbazen dat de nieuwe MS en MX in de EU ook CCS krijgen.

Wat ik wel apart vind is dat de M3 geen bescherming voor de DC pinnen heeft als je puur op type2 AC aan het laden bent. De etron en andere EVs hebben een extra rubber dop op de DC pinnen zitten, zodat deze afgesloten zijn als je puur AC laadt.
 
Ik denk dat het vooral een kwestie is dat CCS de norm wordt in de EU en dat de M3 hierdoor bij andere snelladers terecht kan zonder adapter.

Alleen Tesla doet fastcharging over een aangepaste type2, de rest is ccs en Chademo. Aangezien M3 rijders bij SUCs moeten gaan betalen is het voor tesla aantrekkelijk om zoveel mogelijk van de M3’s bij andere chargers te laten laden: ontlasting van het SUC netwerk.

Maar het zou me niet verbazen dat de nieuwe MS en MX in de EU ook CCS krijgen.

Wat ik wel apart vind is dat de M3 geen bescherming voor de DC pinnen heeft als je puur op type2 AC aan het laden bent. De etron en andere EVs hebben een extra rubber dop op de DC pinnen zitten, zodat deze afgesloten zijn als je puur AC laadt.

Tesla zal zeker ook willen aansluiten bij de EU norm. Maar zelfs dan hadden ze de bestaande supercharger aansluiting kunnen laten passen op de M3 met de interne schakelingen. Toch heeft men daar niet voor gekozen.
 
Bedankt! Ik heet overigens Maarten, maar ja eigen schuld, dan had ik destijds maar niet die username moeten kiezen. Iets met een zanger op wie ik lijk/leek...

Grappig, de allereerste cd die ik kocht was van Right Said Fred. Samen met de stereo set (met cd speler!), ik wilde immers wel de cd speler gelijk kunnen gebruiken. Bij elkaar gespaard met mijn bijbaantje bij de plaatselijke AH.
 
Maar het zou me niet verbazen dat de nieuwe MS en MX in de EU ook CCS krijgen.
En daarom is dan vandaag ook aangekondigd dat nieuwe S en X afgeleverd worden met een verloopsnoer van CCS naar Tesla-Type 2.
Mogelijk krijgen ze in de toekomst - als het achterlicht gewijzigd wordt - ook een CCS aansluiting.
Tesla zal zeker ook willen aansluiten bij de EU norm. Maar zelfs dan hadden ze de bestaande supercharger aansluiting kunnen laten passen op de M3 met de interne schakelingen. Toch heeft men daar niet voor gekozen.
100.000 Model 3 met extra relais en omvormers is waarschijnlijk duurder dan de SuC's aanpassen, waarmee die ook geschikt worden voor andere merken met CCS. Zoals VW.
Oftewel, in Europa sluit Tesla voor snelladen voortaan aan bij CCS en voor normaal laden gebruikt men de Type2. Wat de Europese norm is.
 
Net de testrit gedaan. Dit was nog eens een echte testrit. Vermits we onze eigen tesla medewerker bij hadden, kregen we de model 3 gewoon mee. We hebben alle 4 kunnen rijden en ons eigen ding kunnen uitproberen. Mijn schoonzoon die 3 voudig Belgisch kampioen karting is, heeft de limieten opgezocht. Tegen 140 km/uur de oprit van de autosnelweg bij nat wegdek was echt wel de limiet. Je voelde aan dat het niet sneller moest zijn. Ondanks zijn ervaring met racen en tesla was hij sterk onder de indruk van de baanvastheid ban deze auto.
We hebben hem dan ook maar even in de carport gaan inpassen.
IMG-20190203-WA0010.jpg
20190203_112445.jpg
20190203_112423.jpg
20190203_112459.jpg
 
Net de testrit gedaan. Dit was nog eens een echte testrit. Vermits we onze eigen tesla medewerker bij hadden, kregen we de model 3 gewoon mee. We hebben alle 4 kunnen rijden en ons eigen ding kunnen uitproberen. Mijn schoonzoon die 3 voudig Belgisch kampioen karting is, heeft de limieten opgezocht. Tegen 140 km/uur de oprit van de autosnelweg bij nat wegdek was echt wel de limiet. Je voelde aan dat het niet sneller moest zijn. Ondanks zijn ervaring met racen en tesla was hij sterk onder de indruk van de baanvastheid ban deze auto.
We hebben hem dan ook maar even in de carport gaan inpassen.
View attachment 374132 View attachment 374133 View attachment 374134 View attachment 374135
Schitterend met die NL platen......:D