Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Net de testrit gedaan. Dit was nog eens een echte testrit. Vermits we onze eigen tesla medewerker bij hadden, kregen we de model 3 gewoon mee. We hebben alle 4 kunnen rijden en ons eigen ding kunnen uitproberen. Mijn schoonzoon die 3 voudig Belgisch kampioen karting is, heeft de limieten opgezocht. Tegen 140 km/uur de oprit van de autosnelweg bij nat wegdek was echt wel de limiet. Je voelde aan dat het niet sneller moest zijn. Ondanks zijn ervaring met racen en tesla was hij sterk onder de indruk van de baanvastheid ban deze auto.
We hebben hem dan ook maar even in de carport gaan inpassen.
View attachment 374132 View attachment 374133 View attachment 374134 View attachment 374135
Tesla logo op carport??
 
Screenshot_20190203-153023.jpg
Was het jullie al opgevallen dat je bij nieuwe bestellingen winterbanden kan toevoegen? 1950 voor een set 18" aeros met Pirelli Sottozero en 3420 voor de 19" sportvelgen met dezelfde winterbanden. Benieuwd of ze dit ook bij bestaande bestellingen willen doen.

View attachment 374174
 
Last edited:
  • Helpful
Reactions: PaulusdB
Dat is goed nieuws. Ik heb persoonlijk liever andere banden. (nokian) Hopelijk kan je ook alleen een velgenset kopen.
Eens, zeker na de glijpartij van @SpeedyEddy op Sotto Zeros gezien te hebben. Gelukkig krijg ik mijn 3 pas eind maart. Dan kan ik de gok wel nemen. Wordt het in oktober tijd om naar een setje velgen te kijken. Leg ik daar zelf Nokians (of Vredesteins?) op.
 
Zijn die sottozeros zo slecht ja? Had ik ook op m'n S.
Ik kan het niet met zekerheid zeggen omdat ik geen vergelijking kan maken nu het mijn eerste winter met een tesla is. Meer dan 2 keer zo zwaar als mijn vorige auto’s
Maar ik had voorheen nooit zulke schuivertjes met winterbanden. Conti en Vredestein waren dan rotsen in de branding.
Maar voelde me de hele winter al wat onzeker over die sottozero’s. Alleen op sneeuw reageerden ze zoals ik gewend was. Vooral bij temperaturen boven 1 a 2 graden tot 10 graden vind ik ze wazig. Bij 3 graden maakte ik de slip. En ik reed daar minstens 10 km/H langzamer dan anders.

Maar dat kan bij een AWD wel eens anders liggen. Qua sliprisico ga ik er met de model ☰ zeker op vooruit door de auto an sich, AWD en betere traction control plus preventie in software, iets lager gewicht. De 3 helt dan ook minder over dan de S. Overweeg voor de model ☰ 19’ voor de winter om dit soort problemen voor te blijven want ook de hoge wang van 18’ is in de winter risicoverhogend. Ik weet dat velen het andersom doen, grote velgen in de zomer maar volgens mij is andersom slimmer. (Maar laat me graag adviseren)
Ik merk op dat ik tot 27/1/2019 nooit in een ongeval van deze proporties betrokken was en dan heb ik 1.000.000 km ervaring
 
Last edited:
Dat is goed nieuws. Ik heb persoonlijk liever andere banden. (nokian) Hopelijk kan je ook alleen een velgenset kopen.

Het is maar hoe je het bekijkt. Ik vind 2000 euro best veel geld voor een simpele set velgen met winterbanden.
Ik had gewild dat ik gewoon winterbanden kon krijgen ipv zomerbanden onder mijn 18 inch Aero's, zonder meerprijs.

Wat ik nu doe is de zomerbanden er meteen afhalen en omruilen voor winterbanden die ik haal bij de bandenboer hier om de hoek.
De zomerbanden heb ik niet nodig en ga ik inleveren bij diezelfde bandenboer.

Daarnaast komt er dan nog een set 20 inch aftermarket velgen met zomerbanden voor na de winter.