Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Men blijft elkaar tegen spreken. Net maar eens weer gebeld. Financiering via ABNAMRO zou paar dagen duren (nadat ze het hadden aangevraagd) nu duurt het een week. Levering zou als je nu nog niets weet ergens tussen eind Feb en eind Maart moeten zijn maar kan ook wel eerder. Dus auto's moeten dan al wel op boot staan. Koopovereenkomst opeens uit account verdwenen maar ze kunnen hem bij Tesla nog wel zien. Was nieuw hadden ze nog nooit gezien... Zie paar pagina's eerder hier en anderen hebben zelfde probleem. Dus wel bekend maar ze gaan het doorgeven aan de juiste afdeling.

Begrijp me niet verkeerd, dit is geen klaagzang. Ben positief en verwacht de auto binnenkort (hopelijk deze maand). Morgen gaat de ICE de deur uit en maar tijdje met auto van vrouw naar werk of met de bus...
 
In Tilburg gaf een medewerker ook aan dat je auto nog niet aan boord van een schip zou staan als de VIN niet bekend is. Volgens mij behoorlijk tegenstrijdig t.o.v. de berichtgeving hier.

Ja, volgens mij klopt daar niks van. Of eigenlijk: dat is wel zeker dat daar niks van klopt.
Dat is alleen zo bij de Model S en X.

Zojuist ook gebeld naar Tesla, zoals andere forum leden hier. :)
'Hoog belvolume', dus het duurde 10 minuten voordat ik erdoor was.
Volgens die dame stond alles goed en kon ik niks doen dan wachten.
Alleen verschijnt nu direct na het gesprek wel ook die 'credit nota / pro forma factuur' in mijn account.
Stiekem toch 'iets' gebeurd met het account, lijkt wel.
 
Lurk al een tijdje rond hier (vanaf pagina ~350) en nu toch maar een account aangemaakt om specifieke informatie te delen.

Op 11 december 2018 heb ik een bestelling geplaatst voor een standaard LR AWD met een blauw kleurtje.
Dit heb ik gedaan met een reservering van begin November 2018.
Een tweetal belletjes gehad van Tesla met de vraag om documenten aan te leveren, waarbij de laatste afgelopen vrijdag was. De melding was dat er een VIN gekoppeld was aan mijn account en doordat de documenten nog niet rond waren de levering in week 2 van Februari daarom niet meer ging lukken. Na wat overleg bleek dat, als het nog lang zou duren, de auto gematcht zou worden aan iemand anders.
Credit nota gevonden in mijn account met vermelding van VIN: 5YJ3E7EB9KF2011xx

Heeft iemand een linkje waar VINs getracked worden?

Overigens de documenten geupload, sorry voor degene die een boot langer moet wachten ;)
 
  • Informative
Reactions: Elja Trum
Op 11 december 2018 heb ik een bestelling geplaatst voor een standaard LR AWD met een blauw kleurtje. Dit heb ik gedaan met een reservering van begin November 2018.
Een tweetal belletjes gehad van Tesla met de vraag om documenten aan te leveren, waarbij de laatste afgelopen vrijdag was. De melding was dat er een VIN gekoppeld was aan mijn account en doordat de documenten nog niet rond waren de levering in week 2 van Februari daarom niet meer ging lukken. Na wat overleg bleek dat, als het nog lang zou duren, de auto gematcht zou worden aan iemand anders.
Credit nota gevonden in mijn account met vermelding van VIN: 5YJ3E7EB9KF2011xx

Welkom als poster, Bas!
En leuk dat je Model 3 leverweek al bekend is.

Ik ben helemaal niet jaloers met mijn eerdere reservering en bestelling, maar zonder VIN en leverdatum. ;)

Heb je al een Model S of X?
 
Last edited:
  • Like
Reactions: SeBsZ
Welkom als poster, Bas!
En leuk dat je Model 3 leverweek al bekend is.

Ik ben helemaal niet jaloers met mijn eerdere reservering en bestelling, maar zonder VIN en leverdatum. ;)

Heb je al een Model S of X?

Dank Elja. :D

Geen owner op dit moment.

Zijn er al mensen met wit interieur die een VIN hebben? Mijn theorie is dat ze alleen zwart interieur op de eerste (en tweede?) boot gezet hebben.
 
Dat heet marketing. Tesla heeft nog steeds dikke cashflow nodig maar moet op alle markten haar auto's kwijt om de concurrentiepositie te behouden. Bij ons lukt dat nu nog met LR AWD en over een paar maanden ook nog weer met MR AWD. Pas daarna verwacht ik LR RWD en daarna MR RWD. Dan is ondertussen de productie op stoom en raken we uit de backorders en zal wereldwijd de SR (maar in dezelfde volgorde, dus eerst China en Amerika en daarna pas Europa) worden uitgerold, tenzij dat niet winstgevend genoeg lukt. Dan krijgen de amerikanen er een paar, want dat is nu eenmaal beloofd.
Een gek verhaal eigenlijk. De Long Range RWD is in de US vervangen door de Mid Range RWD, en in China wordt er nu dan terug wel een Long Range RWD... Zou het mooi vinden om deze in Europa te zien verschijnen :)
 
Zojuist zelf ook gebeld naar Tesla naar aanleiding van credit factuur in Mijn Tesla-account (was bij mij dus ook zo!). Blijkt toch allemaal goed te zijn. Reserveringsnummer is gematched met een auto. Staat op de Glovis Captain.:) Aflevering zal echter vermoedelijk pas in week van 18 februari zijn. Eerste drie dagen: 14, 15 en 16 februari waren reeds volgepland met afleveringen. Althans deze informatie kreeg ik van de betreffende medewerker van het delivery-team.
 
In september een reservering gedaan, eind december bestelling gedaan van een LR AWD non-p. Heb bij bestelling aangegeven dat ik mijn M3 niet direct geleverd wilt hebben maar pas nadat de grote bulk M3’s is uitgeleverd. Mogelijke kinderziektes in de EU-versie hoop ik hiermee te voorkomen danwel hoop ik dat Tesla deze al heeft verholpen. Bij mijn laatste twee nieuwe auto’s die ik heb gehad was ik ook altijd een van de eerste die een auto vanaf papier geleverd heeft gekregen. Ervaring daarmee is dat er dan altijd wel kinderziektes waren waar anderen die iets later de auto geleverd kregen van verschoond bleven. In januari heb ik in mijn Tesla account alle gevraagde documenten toegevoegd.

Vandaag werd ik gebeld door Tesla ter verificatie van mijn gegevens. Alles was ok zei de medewerker en konden overgaan naar het proces van levering. Toen moest ik de medewerker even wijzen dat ik mijn M3 nog niet wilde hebben hoe bijzonder dan ook.
Zojuist even mijn Tesla account er op nageslagen, ook ik heb een credit proforma factuur er in staan met daarop een VIN-nummer vermeld. Ben benieuwd of dit VIN gaat wijzigen a.g.v. de uitgestelde levering. Ik zeg maar zo “Verbaast u niet maar verwondert u slechts.”

BTW Voor diegenen die een trend proberen te ontdekken, ben momenteel geen Tesla owner.
 
In september een reservering gedaan, eind december bestelling gedaan van een LR AWD non-p. Heb bij bestelling aangegeven dat ik mijn M3 niet direct geleverd wilt hebben maar pas nadat de grote bulk M3’s is uitgeleverd. Mogelijke kinderziektes in de EU-versie hoop ik hiermee te voorkomen danwel hoop ik dat Tesla deze al heeft verholpen. Bij mijn laatste twee nieuwe auto’s die ik heb gehad was ik ook altijd een van de eerste die een auto vanaf papier geleverd heeft gekregen. Ervaring daarmee is dat er dan altijd wel kinderziektes waren waar anderen die iets later de auto geleverd kregen van verschoond bleven. In januari heb ik in mijn Tesla account alle gevraagde documenten toegevoegd.

Vandaag werd ik gebeld door Tesla ter verificatie van mijn gegevens. Alles was ok zei de medewerker en konden overgaan naar het proces van levering. Toen moest ik de medewerker even wijzen dat ik mijn M3 nog niet wilde hebben hoe bijzonder dan ook.
Zojuist even mijn Tesla account er op nageslagen, ook ik heb een credit proforma factuur er in staan met daarop een VIN-nummer vermeld. Ben benieuwd of dit VIN gaat wijzigen a.g.v. de uitgestelde levering. Ik zeg maar zo “Verbaast u niet maar verwondert u slechts.”

BTW Voor diegenen die een trend proberen te ontdekken, ben momenteel geen Tesla owner.
Zou je kunnen aangeven welke uitvoering je koos? Zelf probeer ik een trend te zien alvorens om verdere inlichtingen te gaan "zeuren" bij Tesla.Ik wil ze daar niet nodeloos van hun werk houden.
 
  • Like
Reactions: SpeedyEddy
Het risico op kinderziektes bij de eerste europese leveringen lijkt me nu wel iets kleiner als bij de eerste amerikaanse leveringen.
95% (of meer) van de componenten zijn hetzelfde. Het gaat dan enkel om bijvoorbeeld de laadpoort ofzo waar er dan een kinderziekte in zou kunnen zitten.

In september een reservering gedaan, eind december bestelling gedaan van een LR AWD non-p. Heb bij bestelling aangegeven dat ik mijn M3 niet direct geleverd wilt hebben maar pas nadat de grote bulk M3’s is uitgeleverd. Mogelijke kinderziektes in de EU-versie hoop ik hiermee te voorkomen danwel hoop ik dat Tesla deze al heeft verholpen. Bij mijn laatste twee nieuwe auto’s die ik heb gehad was ik ook altijd een van de eerste die een auto vanaf papier geleverd heeft gekregen. Ervaring daarmee is dat er dan altijd wel kinderziektes waren waar anderen die iets later de auto geleverd kregen van verschoond bleven. In januari heb ik in mijn Tesla account alle gevraagde documenten toegevoegd.

Vandaag werd ik gebeld door Tesla ter verificatie van mijn gegevens. Alles was ok zei de medewerker en konden overgaan naar het proces van levering. Toen moest ik de medewerker even wijzen dat ik mijn M3 nog niet wilde hebben hoe bijzonder dan ook.
Zojuist even mijn Tesla account er op nageslagen, ook ik heb een credit proforma factuur er in staan met daarop een VIN-nummer vermeld. Ben benieuwd of dit VIN gaat wijzigen a.g.v. de uitgestelde levering. Ik zeg maar zo “Verbaast u niet maar verwondert u slechts.”

BTW Voor diegenen die een trend proberen te ontdekken, ben momenteel geen Tesla owner.
 
  • Like
Reactions: Michel3
Zou je kunnen aangeven welke uitvoering je koos? Zelf probeer ik een trend te zien alvorens om verdere inlichtingen te gaan "zeuren" bij Tesla.Ik wil ze daar niet nodeloos van hun werk houden.

Ik denk dat je toch het beste maar even kan bellen. Vandaag voor de tweede keer gebeld en nu iemand anders aan de lijn die een stuk meer op de hoogte leek. Hij zei dat het zeker niet de bedoeling was dat reserveringen uit 2016 nog geen VIN hebben gekregen en dat er een hoop mis was gegaan vanwege het geautomatiseerde systeem.

Als meerderen hier met een 2016 reservering nu beleefd doch dringend onze onvrede uitten wordt het wellicht sneller opgepakt.