Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Zelfde ervaring. Vond vanmorgen de eindfactuur met VIN in mijn account. Daarbij de vermelding om ten laatste 7 dagen voor levering de factuur te voldoen. Omdat ik dat best wil doen, maar niet nodeloos te vroeg geld wil overmaken, heb ik maar eens telefonisch geïnformeerd. De medewerkster gaf aan dat de auto in Zeebrugge staat, maar ze kon niet aangeven wanneer hij via Tilburg aan mij geleverd kan worden.
Beetje merkwaardig: ruim 64.000 euro uit mijn privé-rekening zo maar doorstorten :eek: Dat maakte ik niet eerder mee (en ik ben al wat jaartjes op deze wereld;)).
Afijn, betaling vast "klaar gezet" maar nog niet "door" gedaan. Hoe gaan de andere "particulieren" hiermee om??
Nog geen factuur of VIN, maar ga zelfde doen. Een of twee dagen voor ophalen overmaken lijkt me logisch
 
  • Informative
Reactions: edd--
Ik daarnet nog eens gebeld, na 6 minuten was is binnen (omg) maar ook totaal geen informatie. Geen VIN , geen factuur maar zal zeker voor eind februari zijn , reservatie op 2/4/16 en bestelling op 14/12/18 . Succes met het wachten :)
Van waar die zekerheid als ze de rest niet weten?
Maar achter deze ,eind februari, komt er wel nog een andere februari.
Mijn DS heeft alvast zijn telefoon uit staan en is al twee dagen niet meer te bereiken.
Moet ik nu child focus verwittigen?
 
Van waar die zekerheid als ze de rest niet weten?
Maar achter deze ,eind februari, komt er wel nog een andere februari.
Mijn DS heeft alvast zijn telefoon uit staan en is al twee dagen niet meer te bereiken.
Moet ik nu child focus verwittigen?
Hahaha, waarschijnlijk wel. Geen idee, hij zij ook dat het kan dat hij al in Zeebrugge staat maar dat de VIN nog niet is toegekend ... zou zeggen : misschien weten we morgen mee, maar met die staking zal er waarschijnlijk ook niets van komen.
 
[..]
Ik had [..] 1000 euro betaald en heb via een referral code de bestelling geplaatst op [..]. Vreemd genoeg werd er toen een 2de RN nummer aangemaakt. Het oude RN nummer nog te cancelen voor die 1000 euro
[..]
Bij mij en nog iemand anders is dat ook gebeurd. Alle 3 onze reserveringen zijn gedaan op het moment dat niet alleen reserveringshouders konden bestellen. Misschien dat deze bug in het systeem daarmee te maken heeft.
 
Is wat ik ook belachelijk vind. Als ze je VIN nummer nog niet kunnen geven, waarom zou je dan enig geloof hechten aan een levertermijn. Ik wil gerust geloven dat hij al in Zeebrugge zit, of in transit zit op een boot, of nog gemaakt moet worden. Dat ze geen van dit alles weten wil zeggen dat je account (net zoals de mijne) nog in limboland zit en whatever "info" Delivery geeft gewoon uit een hoed getrokken is. Ze weten gewoon niks en zeggen whatever om je te doen inhaken. Effectief kijken naar wat het probleem is, laat staan het oplossen kunnen ze niet.

Edit: Ik ging ergens vorige week een VIN krijgen. Geen nieuws. Gisteren gebeld met een persoon die "het ge-escaleerd had bij zijn manager die rechtstreeks met de manager verantwoordelijk voor VIN toewijzing ging bellen en ging er zeker gisteren zijn. Niks dus. Vandaag opnieuw gebeld met wat ik trouwens een vrij onbeleefde kerel vond gezien de situatie. Hij heeft het (opnieuw) ge-escaleerd en hij heeft me plechtig op zijn communiekantenzieltje beloofd dat het zeker deze week in orde ging komen. Hij ging daar namelijk persoonlijk voor zorgen. Hij vond het uiteindelijk toch een uitzonderlijke situatie dat er nog steeds geen VIN was na zijn eerder nogal onbeleefd gedrag. Tjah, dat catalogeer je dan onder: Dat zal wel. Ik vermoed dat ik volgende week maandag opnieuw mag bellen met de boodschap dat er opnieuw geen gevolg gegeven is en dat er iets mis is met de account waardoor om één of andere reden geen VIN toegewezen wordt. Wat een knoeiboel.
 
Last edited:
Ik zou mijn nummerbord wegflikkeren. Is dat goed Vlaams?:D
haha, probleem is dat ze het maar 5 maand aan de kant houden, waarvan er vandaag al eentje is verstreken, daarna zal de DIV het zelf wel wegsmijten.

edit,
Komt er net een mail van Tesla binnen...
Om te melden dat ik niet bij de winnaars ben van de Tesla Winter experienceo_O
 
Stats uit de leveringen sheet
Gemiddelde tijd tussen bestelling en levering: 62 dagen
Kortste wachttijd: Sweitse met 40 dagen (gereserveerd in Dec, besteld in Jan)
Langste wachttijd: Fiest88 met 78 dagen (zelf levering uitgesteld)
Vroegste bestellingen: 05-12-18
Recentste bestelling die een leverdatum heeft: 09-01-19

Overigens staan er twee leveringen voor vandaag gepland.

Heb ook een kolom toegevoegd die een (heel grove) schatting van levering geeft op basis van orderdatums/leverdatums die al bekend zijn. Als er meer leveringen bevestigd worden kunnen we kijken of ze sneller gaan leveren of juist langzamer.
 
Last edited:
Ik zou het gewoon nog even vasthouden en melden dat je ervoor zorgt dat het geld op de rekening staat als je de auto ophaalt. En dat je dus wel eerst een datum en tijd wil hebben.
Ik doe ook altijd een zo zorgvuldig mogelijke omschrijving zodat daar geen misverstanden over bestaan... (dan is het voor de curator ook maar duidelijk, maar dit is wel heel negatief denken;-))
En anders nog even parkeren in aandelen $TSLA;)
 
Grrr mensen krijgen VIN's, weten op welke boot hun wagen staat of wanneer die geleverd kan worden.

Klein beetje frustrerend dat niemand bij Tesla er in slaagt om achter die informatie voor mij aan te gaan en ze niet verder geraken dan "gewoon wachten". Op dit moment zou ik er me al met verzoenen als er iemand zou zeggen: de wagen wordt nu gemaakt, vertrekt op 25/2 op de boot, zal rond 20/3 in Zeebrugge aankomen en vermoedelijk in April afgeleverd worden. Dan zou je op zijn minst het idee krijgen dat ze weten waar ze met bezig zijn. Of ben ik nu te veeleisend? We spreken wel over een firma die hoopt om op middellange termijn zelfrijdende wagens te maken maar er niet in slaagt om zelfs nog maar zicht te krijgen op iets banaals als een logistiek proces van wat toch maar een relatief beperkt aantal items is.
"Alles gaat tegenwoordig automatisch, maar niets gaat vanzelf" ;)
 
Nog geen factuur of VIN, maar ga zelfde doen. Een of twee dagen voor ophalen overmaken lijkt me logisch

Ik heb maandagochtend 10:00 afspraak voor ophalen, wilde donderdagavond overmaken ivm weekend. Maar het schijnt dat er vorige week mensen op de dag van ophalen hebben overgemaakt en een screenshot daarvan hebben laten zien. Die 7 dagen worden sowieso niet zo nauw genomen.
 
Stats uit de leveringen sheet
Gemiddelde tijd tussen bestelling en levering: 62 dagen
Kortste wachttijd: Sweitse met 40 dagen (gereserveerd in Dec, besteld in Jan)
Langste wachttijd: Fiest88 met 78 dagen (zelf levering uitgesteld)
Vroegste bestellingen: 05-12-18
Recentste bestelling die een leverdatum heeft: 09-01-19

Overigens staan er twee leveringen voor vandaag gepland.

Heb ook een kolom toegevoegd die een (heel grove) schatting van levering geeft op basis van orderdatums/leverdatums die al bekend zijn. Als er meer leveringen bevestigd worden kunnen we kijken of ze sneller gaan leveren of juist langzamer.

Ik snap nog steeds niet waar ik dit aan te danken heb... Of zou Tesla inzicht hebben in hoeveel tesla-gerelateerde youtube filmpjes je kijkt?