Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Misschien een domme vraag, of al ergens besproken, maar zolang er nog niet bij elke supercharger een ccs aansluiting is, kun je nog niet overal de 3 laden toch? Of kun je ook laden aan de oude adapter? (Die zou wel moeten passen) of op lagere capaciteit?
 
Mocht je niet eerder in een X, S of model 3v een proefrit hebben gemaakt krijg je +3mnd......
Ik heb ooit in een X een proefrit gemaakt met mijn "mytesla@account" mail adres en krijg helaas maar 6mnd,

Dat stond toen niet op de website. Maar goed, 6 maanden is ook prima. En als je al eigenaar bent, heb je toch al meegeholpen bij het versneld ontwikkelen van de 3, dus 3 maanden extra chargen lijkt mij toch het minst wat ze kunnen geven. En niet te vergeten de “eigenaren eerst”, wat ook niets uitmaakt bij de leveringen.
 
Misschien een domme vraag, of al ergens besproken, maar zolang er nog niet bij elke supercharger een ccs aansluiting is, kun je nog niet overal de 3 laden toch? Of kun je ook laden aan de oude adapter? (Die zou wel moeten passen) of op lagere capaciteit?

Tesla supercharger = type 2 lader van uitzicht maar door aanpassingen (ook in de wagen) kan er met gelijkstroom geladen worden op de X en de S.
Bij de 3 is deze voorziening er niet en dient gelijkstroom laden met een CCS-combo plug. Dus (super)chargen is niet mogelijk met een 'oude type 2 SuC' connector in de model 3. Thuis laden (wisselstroom) kan perfect met een 'normale' type 2 connector.

*Edit*
Blijkbaar kan de model 3 met de oude SuC connector laden aan 11kW :cool:
EU Model 3 can charge using a Type2 supercharger. It charges at 11KWh though, as confirmed by Tesla staff during a test drive : TeslaModel3
 
Last edited:
Voor wie het nog interessant vinden, ik heb nog even wat informatie verzameld uit het "Tesla Model 3 leveringen" sheetje.

yAozIbZ.png


Het is misschien wat rommelig maar het gaat om de informatie. Mijn conclusies:
1. Als je 19" wielen hebt besteld dan lig je absoluut achter op de rest. 0% geleverd en slechts 15% heeft een VIN, vergeleken met 71% voor de performance 20" wielen en 57% van alle 18" aero wielen.
2. Kleur maakt niet zo gek veel uit, alleen rood en zwart lijken iets eerder een VIN gekregen te hebben.
3. Interieur kleur maakt niets uit.
4. 54% van de contant betalers heeft al een VIN, tegenover 29% van de financial lease en 7% van de lease mensen.
5. Inruil ja of nee scheelt wel iets, maar niet veel. Dit kan ook door de lage hoeveelheid data van de inruilende mensen.
6. Reserveringen. Reservering in 2016, 2017 of 2018 maakt niet zo veel uit, maar er lijkt wel degelijk een verschil met een reservering pas in 2019 (of geen reservering en dus direct bestellen).

EDIT: Er zaten wat foutjes in het "Reservering" gedeelte, plaatje gefixed. De conclusie blijft gelukkig hetzelfde.
Dank je. Boeiend overzicht. Ik wacht op een rode LR, heb al wel een VIN.
 
  • Informative
Reactions: SeBsZ
Ik heb ze in de US Tesla shop besteld.
53$ (50$ + 3$ verzend) om te versturen naar een VykingShip-facility. Zij sturen dit dan door naar Belgie.
Je mag rekenen op :
  • verzendkosten van de 'resender'
  • inklaring (10-12 euro)
  • BTW (21 %)
  • Geen invoerrechten(<150 $)
Dit komt alles toch ook rond de 90 euro, maar dan ben je wel zeker dat het de originele van Tesla zijn in nieuwstaat.

PS : voor deze prijs heb ik niet alleen de center caps maar ook de 'lug caps' van Tesla, dus de hele originele set.
Moet zeggen dat ik de originele wel mooier vind dan die van Tesland ...
Via de Amerikaanse Tesla site en laat het verschepen dmv shipito. Had er ook nooit eerder van gehoord maar vond het het proberen waard.
Shipito vraagt $2 voor doorverzenden. Geen geld eigenlijk.

Edit: ik heb ook een probeer-bestelling gedaan. Gaat tot nu toe goed.
Je moet wel even uitloggen en dan eerst naar VS-Tesla site, voor je weer inlogt.
 
Last edited:
SuC CCS laadsnelheid..?
Vandaag voor het eerst eens als proef een Supercharger bezocht met de Model 3, vanaf 75% tot Limiet ingesteld op 90% ging hij ...slechts... op 22kW. Wij waren de enige Tesla ah laden. Niet erg snel...22kW. Onze Leaf-30kWh pakte bij Fastned met Chademo meestal tot 90% SoC altijd nog een 40kW of ietsje minder. Dat was dus geen moderne #rapidgate Leaf. . Wat zie ik over het hoofd..??
Suc.Luith.Anvers01.jpg
Suc.Luith.Anvers02_20190217_112550b.jpg
 
Last edited:
Men zegt een maand. Hangt wel af van de configuratie.

Ik zou het ten stelligste betwijfelen. Tenzij je geluk hebt met je configuratie. Er zijn nu nog mensen die geen VIN of leveringsdatum hebben zoals @Xfrank die helemaal vooraan de priority list hadden moeten staan. Ik zou op 2-3 maand rekenen en je dan aangenaam laten verrassen moest je er per toeval één kiezen die ze op overschot hebben tegen dan.
 
Ik zou het ten stelligste betwijfelen. Tenzij je geluk hebt met je configuratie. Er zijn nu nog mensen die geen VIN of leveringsdatum hebben zoals @Xfrank die helemaal vooraan de priority list hadden moeten staan. Ik zou op 2-3 maand rekenen en je dan aangenaam laten verrassen moest je er per toeval één kiezen die ze op overschot hebben tegen dan.
Ik moest ook aan @Xfrank, die arme sloeber, denken omdat hij iets verkeerds geconfigureerd heeft en nu nog 4 maanden moet wachten op zijn drietje.:p
 
  • Funny
Reactions: pvkeep and Michel3
Ik heb ook een bericht gekregen: afhalen 23/2 om 13:00.
Heb al vin en eindfactuur. Wel afgelopen week afspraak met tesla gemaakt dat ik pas op zijn vroegst levering in week van 4 maart zou krijgen ivm vakantie in laatste week van februari..
Heb overigens "19 inch(pearl white). Dus de 19 inches komen eraan;)
 
  • Like
Reactions: Jooop