Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Dat is toch een soort geannuleerd huwelijk? En niet een scheiding.

Nou, ik weet niet of ik dat met je eens ben. De volgende eigenaar van deze Tesla krijgt bij de RDW de vermelding 2e eigenaar, ook al had de eerste eigenaar hem slechts 1 dag.

En dus is die auto echt minder waard en tweedehands. Ik denk niet dat Tesla het voor elkaar krijgt om een tenaamstelling ongedaan te maken. Zelfs Amazon verkoopt de geretourneerde spullen via Amazon warehousedeals als ' gebruikt'/'used'
 
Mijn eerste Model 3 gezien in Heemstede. Iemand van dit forum? Ik volg de auto nu al zolang dat het net is alsof het heel normaal is om 'm in ht echt te zien. Alleen dat dashboard blijft iets wonderlijks. Leeg, erg leeg.
image.jpeg
image.jpeg image.jpeg image.jpeg image.jpeg
 
  • Like
Reactions: Michel3 and macses
Ik ben echt even de weg kwijt rondom al het gedoe over de prijswijziging etc. Ik heb 10 dagen geleden mijn M3 geleverd gekregen zonder AP, dus 58800 betaald (ex kosten). Wat kan ik nu verwachten? "krijg" ik nu gratis AP? En wat moet ik daarvoor doen?

:eek: Wat ...gratis (e?)AP
... dat willen we helemaal niet. Onze huidige basic AP met Lane Assist, Collision Avoidance Assist, Speed Assist en Grootlichtassistent en natuurlijk de onvolprezen gewone D U M B CR U I S E C O N TR O L inruilen voor ongevraagd rechtdoor rijden op rotondes. Wellicht wat gechargeerd, maar toch een puntje van zorg..! :confused:
 
  • Disagree
Reactions: Michel3
:eek: Wat ...gratis (e?)AP... dat willen we helemaal niet. Onze huidige basic AP met Lane Assist, Collision Avoidance Assist, Speed Assist en Grootlichtassistent en natuurlijk de onvolprezen gewone D U M B CR U I S E C O N TR O L inruilen voor ongevraagd rechtdoor rijden op rotondes. Wellicht wat gechargeerd, maar toch een puntje van zorg..! :confused:

pff. Ongevraagd rechtdoor rijden op rotondes? Dat jij het niet wil is prima, dat kun je ook vast aangeven bij Tesla. Maar je hoort Autosteer niet eens op wegen met rotondes te gebruiken, dus dat hij daar rechtdoor wil is niet meer dan logisch. Er is nergens beloofd dat hij met die functie zelf rotondes kan navigeren.
 
Ik wel zwart op wit telefonisch en via de mail, 2 verschillende Tesla medewerkers.
Gratis AP (volgens nieuwe definitie), 7 februari de Model 3 in ontvangst genomen.

AP zou 'binnenkort' geactiveerd worden in mijn auto.

Nice! Is het mogelijk om die zwart-op-wit bevestiging te delen? Ik heb 'm opgehaald op 9 feb dus vlak na jou :)

Enig idee of dat voor alle early deliveries geldt, of op individuele basis voor mensen die aan de bel trekken?

Activeren gaat over-the-air neem ik aan, dus gewoon kwestie van geduld, en niet langs SeC?
 
Nice! Is het mogelijk om die zwart-op-wit bevestiging te delen? Ik heb 'm opgehaald op 9 feb dus vlak na jou :)

Enig idee of dat voor alle early deliveries geldt, of op individuele basis voor mensen die aan de bel trekken?

Activeren gaat over-the-air neem ik aan, dus gewoon kwestie van geduld, en niet langs SeC?
Beste meneer......,


Bij deze bevestiging dat uw bestelling RN109 een upgrade krijgt van EAP naar FSD, en uw bestelling RN1091 een upgrade naar Auto Pilot krijgt. Deze upgrades gelden voor alle leveringen tussen 1 januari en 1 maart, helaas geldt dit dus niet voor uw Model X.


Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd. Mocht u verder nog vragen hebben, neem dan gerust contact met ons op.


Met vriendelijke groet,



| Inside Delivery Advisor, Europe Sales

Burgemeester Stramanweg 122 | 1101 EN Amsterdam, The Netherlands

+31 13 799 8814 | [email protected]
 
Mijn ervaring als Tesla noob zonder proefrit van de eerste 2 dagen LR AWD:

Dag 1: Delivery

Ik was een half uur eerder aangekomen en kon in de lounge wachten, het ging vrij rap, voordat mijn koffie op was werd ik opgehaald.

Korte uitleg gehad over de bediening, app, opladen, openen met pasje. Accu was iets over de helft geladen, 12km op de teller.

Na een kwartiertje reed ik naar buiten, daar nog even aan de lader gehangen en de checklist doorgelopen (I’m collecting my Tesla: Model 3 delivery checklist – Tesla Checklists), ik vond alleen de rubbers tussen de deuren er een beetje slordig uit zien, geen idee hoe dat op de andere Tesla's eruit ziet, misschien dat dit het windgeruis die ik straks omschrijf verklaard.

Tijdens de rit naar huis was Autopilot in ~15 minuten gekalibreerd, auto rijdt lekker, trekt razendsnel op, regenerative braking is even wennen.

Later aan een 11kW openbare paal gezet met bijgeleverde Mennekes kabel, het laden ging met 67 km/u erbij.


Dag 2: Snelweg windgeruis, achterbak druppels, Autopilot phantom brake, Supercharger Model 3 priority

Melding op het scherm: SOS Onderhoud eCall-noodoproepsysteem vereist, neem contact op met Tesla Service. Minuut of 10 in de wacht gestaan maar kreeg niemand, na ongeveer 5 minuten sprong het wachtbandje na wat gekraak van Nederlands naar Engels, zeker een soort overloop voor als je te lang in de wacht staat.

Vervolgens het telefoonoplaadkabeltje geïnstalleerd zodat je je telefoon netjes kan plaatsen (kwam er pas thuis achter toen ik het boekje opende, vond het al vreemd dat ie zo kort was).

Ook even een 22kW paal geprobeerd, nog steeds 67km/u, waarschijnlijk klopt de paal info niet uit de newmotion app of het maakt geen verschil op een Model 3.

Dat glazen dak is mooi maar niet met vogelpoep, de laadpaal stond bij een boom :( Maar ik kon dus gelijk even de natte achterbak test doen, dus even naar de wasserette gereden, schoongespoten en de achterbak open gedaan, vielen wel een paar druppels naar binnen maar niet zo dramatisch als in sommige filmpjes te zien was.

Vervolgens een beetje op de snelweg gereden, gisteren reed ik nog wat voorzichtig dus heb ik het waarschijnlijk daardoor niet gemerkt, vandaag wat meer 130 of harder en vind het windgeruis toch wel wat aan de luide kant, nog net niet alsof iemand zijn raam niet goed heeft gesloten maar komt wel in de buurt daarvan, ik vraag me af of anderen dat ook hebben.

Autopilot krijg ik nog niet echt onder de knie, misschien gebruik ik 'm verkeerd, je moet niet alleen je handen aan het stuur houden maar ook steeds een trekje geven aan het stuur wat ik eerder vermoeiend vind dan op je eigen automatische piloot rijden, ook van banen wisselen paar keer geprobeerd, 1 x tikje geven of lang, maar gebeurd niks, blijft gewoon de baan volgen (in autopilot). Daarna even een minuutje met autopilot achter een vrachtwagen gereden en mijn eerste phantom brake meegemaakt, gelukkig reed er een Model S achter me dus die zal wel begrip hebben, daarna autopilot uitgezet en niet meer aangezeten.

Daarna mijn eerste supercharger, ik stond ik eerst bij een verkeerde, ik wist niet dat er een aparte Model 3 priority stalling was verderop.

Nog iets geks wat ik nog niet heb kunnen achterhalen wat het is, ik heb nu 2x gehad dat ik nadat wegreed een korte "tok" hoorde. (nee het was niet de vogelpoep)
 
  • Like
Reactions: FrankNL
Heb een ouderwets dashboard achter het stuur niet gemist. Het enige wat net even opviel is dat het zo donker was achter het stuur, vroeg me gelijk af of mijn lichten wel aanstonden - uiteraard wel.
Was wel mooi geweest als je het 15” scherm iets naar je toe kon draaien, vind de hoek die het scherm van de S heeft fijner. Zou mooi aftermarket dingetje kunnen zijn.
 
Beste meneer......,


Bij deze bevestiging dat uw bestelling RN109 een upgrade krijgt van EAP naar FSD, en uw bestelling RN1091 een upgrade naar Auto Pilot krijgt. Deze upgrades gelden voor alle leveringen tussen 1 januari en 1 maart, helaas geldt dit dus niet voor uw Model X.


Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd. Mocht u verder nog vragen hebben, neem dan gerust contact met ons op.


Met vriendelijke groet,



| Inside Delivery Advisor, Europe Sales

Burgemeester Stramanweg 122 | 1101 EN Amsterdam, The Netherlands

+31 13 799 8814 | [email protected]

Hoe zit het met leveringen die na 1 maart plaatsvinden nog voor de oude catalogusprijs, gaan ze daar anders mee om?
 
De leasewagen is gisteren vertrokken, dus laat die M3 maar komen. Nog steeds geen factuur gehad, dus ik begin wat nerveus te worden. Bellen jullie naar het algemene nummer voor levering om te achterhalen op welke boot een wagen komt of rechtstreeks naar het service center?
 
Was wel mooi geweest als je het 15” scherm iets naar je toe kon draaien, vind de hoek die het scherm van de S heeft fijner. Zou mooi aftermarket dingetje kunnen zijn.

i1 Tesla heeft een filmpje waarin hij de schroeven van het scherm had losgehaald en de hoek iets meer richting berijder heeft gericht.


Sowieso een interessant kanaal als het om Model 3 gerelateerde info gaat. Automatisch openende trunk en frunk bijvoorbeeld.
 
  • Like
  • Helpful
Reactions: slk-A4 and Ruhl