Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Het komt erop neer dat het geld ik de pocket is en je als klant je mond mag houden. Zowel Tesla als LeasePlan gaan geen stap harder lopen.

Nouja misschien valt het mee en heb ik hem spoedig terug. En misschien niet.
Heel herkenbaar, als ik nu mn geld terug zou kunnen krijgen zou ik dat accepteren en voortaan ver weg blijven van Tesla want ondanks dat ik de auto nog niet terug heb weet ik nu al dat ie vast vaker bij SeC komt te staan.. Ik heb helemaal geen zin in al die onzin en continuen frustratie omdat je compleet niet serieus genomen wordt
 
Ja die model 3 is een geweldige wagen........als alles het goed blijft doen en er niets kapot gaat. Als je er in deze crisis periode serieuze issues krijgt gaat je klanttevredenheid denk ik hard omlaag.
Het gratis AP - FSD verhaal heb ik maar los gelaten en ik wacht het maar gewoon af, dat geeft wat meer rust.
Ik heb het toch niet hard nodig en de auto is zonder ook voorlopig leuk genoeg.
Af en toe stuur ik mijn contactpersoon een herinneringsmailtje and that's it.
 
Meer mensen hier die 'last' hebben van het volgende?

- Onrustig gedrag van AP/TACC op de snelweg, regelmatig licht doch zeer goed voelbaar remmen en opnieuw optrekken bij voorliggers, terwijl die helemaal niets bijzonders deden op dat moment en genoeg afstand hebben en niet afremmen of snelheid minderen wanneer AP/TACC dit doet. Wanneer de weg leeg is voor je, komt het niet voor, dus het lijkt echt op onjuiste inschattingen van afstand en tussen het remmen en opnieuw optrekken zit letterlijk maar 1 seconde o.i.d.

- Auto lane change die veel te lang nadenkt en regelmatig halverwege annuleert terwijl er niemand was.

- AP/TACC wat soms plots ferm op de rem trapt op de snelweg terwijl er niets vóór je was wat daar noodzaak aan gaf. Erg vervelend met iemand achter je.
 
  • Like
Reactions: Rla
Meer mensen hier die 'last' hebben van het volgende?

- Onrustig gedrag van AP/TACC op de snelweg, regelmatig licht doch zeer goed voelbaar remmen en opnieuw optrekken bij voorliggers, terwijl die helemaal niets bijzonders deden op dat moment en genoeg afstand hebben en niet afremmen of snelheid minderen wanneer AP/TACC dit doet. Wanneer de weg leeg is voor je, komt het niet voor, dus het lijkt echt op onjuiste inschattingen van afstand en tussen het remmen en opnieuw optrekken zit letterlijk maar 1 seconde o.i.d.

- Auto lane change die veel te lang nadenkt en regelmatig halverwege annuleert terwijl er niemand was.

- AP/TACC wat soms plots ferm op de rem trapt op de snelweg terwijl er niets vóór je was wat daar noodzaak aan gaf. Erg vervelend met iemand achter je.

Alle 3 ja. Maar dat bruusk remmen heb ik vandaag niet ervaren. Misschien leert deze gaandeweg verder bij?
 
"Meer mensen last van een trillend stuur/slecht gebalanceerde wielen? Heb hiervoor zelf een service afspraak ingepland, eerste mogelijkheid 5 mei hier in Amsterdam best lang en het is best vervelend rijden in een nieuwe auto met een trillend stuur.."

Ik heb hier ook last van, merk het vooral bij snelheden tot 80km/u. Mijn gevoel zegt dat de rechter wielen niet (goed) gebalanceerd zijn. Ik had bij levering (8 maart) meteen een serviceticket aan laten maken door Tesla. Daar is tot op heden nog niets mee gedaan. Ik heb zojuist via Mijn Leaseplan een afspraak ingepland, kan gelukkig morgen al terecht bij een lokale dealer.
Hou mij even op de hoogte, ik heb er ook last van.
 
Meer mensen hier die 'last' hebben van het volgende?

- Onrustig gedrag van AP/TACC op de snelweg, regelmatig licht doch zeer goed voelbaar remmen en opnieuw optrekken bij voorliggers, terwijl die helemaal niets bijzonders deden op dat moment en genoeg afstand hebben en niet afremmen of snelheid minderen wanneer AP/TACC dit doet. Wanneer de weg leeg is voor je, komt het niet voor, dus het lijkt echt op onjuiste inschattingen van afstand en tussen het remmen en opnieuw optrekken zit letterlijk maar 1 seconde o.i.d.

- Auto lane change die veel te lang nadenkt en regelmatig halverwege annuleert terwijl er niemand was.

- AP/TACC wat soms plots ferm op de rem trapt op de snelweg terwijl er niets vóór je was wat daar noodzaak aan gaf. Erg vervelend met iemand achter je.
Helemaal geen last van helaas....ik wacht op AP en de rest...;)
 
Heel herkenbaar, als ik nu mn geld terug zou kunnen krijgen zou ik dat accepteren en voortaan ver weg blijven van Tesla want ondanks dat ik de auto nog niet terug heb weet ik nu al dat ie vast vaker bij SeC komt te staan.. Ik heb helemaal geen zin in al die onzin en continuen frustratie omdat je compleet niet serieus genomen wordt
Pff.....
Ik moet zeggen dat dit het wachten niet leuker maakt. Ik heb als particulier een auto besteld van 70 duizend euro. Mij werd levering in maart voorgehouden.(bestelling 9/1)Hoor nu helemaal niets/nada/niente, bellen levert niets op. Het lijkt alsof ik alleen maar blij mag zijn en gewoon geduldig moet wachten(er zijn zelfs mensen die al ruim 3(!) jaar wachten, wordt er gezegd op dit forum. Echt serieus 3 jaar?(dwz besteld en dan bij het invullen van de configurator gelezen; "levering over 3 jaar en 3 maanden.." )
Ondertussen thuis een verandering in electra en een twc geregeld en een huis vol met zonnepanelen-offertes. Hoop gedoe met verzekeringen(waar/wat/hoe). Een auto die weg moest(maar die ik gelukkig nu nog heb).
Auto's die nu al afgeleverd zijn met gebreken/incompleet en met schades. Bodems die loszitten, wielen die eraf trillen, rokende frunks, uitvallende screens, dragrace snelheden in zijn achteruit, uitvallende hifi installaties, tegenvallende range, nachtelijk lekkende batterijen, niet te installerende sleutels op de telefoon, openstaande ramen, natte stoelen en kofferbakken, scheve glazen daken, missende spoilers, onvolledige updates, fluitende lawaaierige ritten boven de 80 km/h, onbetrouwbare autopilot's, onvoorspelbare fluctuaties in prijsstellingen waar een borderliner in een crisis rustig bij lijkt. Eigenaren die wachten op herstel van de mankementen/reparaties en niet nagekomen beloftes(autopilot). Gelukkig naast deze ellende zijn er; onbereikbare sec's, overvolle niet functionerende suc's en soc's die sucken. Leuk hoor.
In februari nog enthouasiaste gekkies aan de kade van Zeebrugge en nu een hoop negativiteit op dit forum. Zijn er nog enthousiaste mensen met hun Tesla's? En dan bedoel ik; gewoon blije, tevreden mensen die een praktische ongecompliceerde elektrische auto willen rijden en niet persé teslafans zijn????
Ik hoor deze mensen graag, erg graag zelfs.
Op dit moment denk ik dat ik alleen een prachtige teslapaal zal behouden. Pontificaal tussen mijn parkeerplekken , als een symbool of waarschuwing, overwat een onbezonnen daad teweeg kan brengen.
Alstublieft lief forum, breng mij ook wat leuke verhalen.Van blije en tevreden rijders. Met auto's die het doen, gewoon zoals het hoort. Of beter dan normaal rijdend.
Ik heb nog ff, waarschijnlijk tot mei(of juni, of later natuurlijk, dat kan ook) om weer blij te zijn en die 70 duizend op de rekening van tesla te zetten en mijn M3P op te halen op een afgesproken dag of een paar dagen daarna. Wie weet;)
 
  • Like
Reactions: _Alex_ and PaulusdB
Pff.....
Ik moet zeggen dat dit het wachten niet leuker maakt. (...)
Alstublieft lief forum, breng mij ook wat leuke verhalen.Van blije en tevreden rijders. Met auto's die het doen, gewoon zoals het hoort. Of beter dan normaal rijdend.
Ik heb nog ff, waarschijnlijk tot mei(of juni, of later natuurlijk, dat kan ook) om weer blij te zijn en die 70 duizend op de rekening van tesla te zetten en mijn M3P op te halen op een afgesproken dag of een paar dagen daarna. Wie weet;)

Exact zoals ik er (helaas) nu ook over denk. De onvolwassenheid van de Tesla organisatie en tot mijn verbazing ook de onvolwassen technologie (b.v. basale functionaliteit as TACC die niet betrouwbaar werkt), zorgen voor uitstel van mijn M3P order. Opzoek naar aankoopbevestiging lees ik regelmatig dit forum maar word daar niet vrolijker van (uiteraard ook testrit gedaan maar door o.a. phantom braking niet overtuigd). Erg benieuwd hoe de (rustigere?) periode april/mei gaat.
 
Volgens mij heeft de Model 3 niet de mogelijkheid om een bestuurdersprofiel te koppelen aan een sleutel/telefoon, klopt dat?
De Model S heeft dat wel en dat is best handig als je met meerdere personen van de auto gebruik maakt.
Model 3 kent bestuurdersprofielen, als je iets aanpast aan zetels of stuur komt hij vragen om het in jouw profiel op te slaan.
Pagina 49 in de handleiding...
 
Pff.....
Ik moet zeggen dat dit het wachten niet leuker maakt. Ik heb als particulier een auto besteld van 70 duizend euro. Mij werd levering in maart voorgehouden.(bestelling 9/1)Hoor nu helemaal niets/nada/niente, bellen levert niets op. Het lijkt alsof ik alleen maar blij mag zijn en gewoon geduldig moet wachten(er zijn zelfs mensen die al ruim 3(!) jaar wachten, wordt er gezegd op dit forum. Echt serieus 3 jaar?(dwz besteld en dan bij het invullen van de configurator gelezen; "levering over 3 jaar en 3 maanden.." )
Ondertussen thuis een verandering in electra en een twc geregeld en een huis vol met zonnepanelen-offertes. Hoop gedoe met verzekeringen(waar/wat/hoe). Een auto die weg moest(maar die ik gelukkig nu nog heb).
Auto's die nu al afgeleverd zijn met gebreken/incompleet en met schades. Bodems die loszitten, wielen die eraf trillen, rokende frunks, uitvallende screens, dragrace snelheden in zijn achteruit, uitvallende hifi installaties, tegenvallende range, nachtelijk lekkende batterijen, niet te installerende sleutels op de telefoon, openstaande ramen, natte stoelen en kofferbakken, scheve glazen daken, missende spoilers, onvolledige updates, fluitende lawaaierige ritten boven de 80 km/h, onbetrouwbare autopilot's, onvoorspelbare fluctuaties in prijsstellingen waar een borderliner in een crisis rustig bij lijkt. Eigenaren die wachten op herstel van de mankementen/reparaties en niet nagekomen beloftes(autopilot). Gelukkig naast deze ellende zijn er; onbereikbare sec's, overvolle niet functionerende suc's en soc's die sucken. Leuk hoor.
In februari nog enthouasiaste gekkies aan de kade van Zeebrugge en nu een hoop negativiteit op dit forum. Zijn er nog enthousiaste mensen met hun Tesla's? En dan bedoel ik; gewoon blije, tevreden mensen die een praktische ongecompliceerde elektrische auto willen rijden en niet persé teslafans zijn????
Ik hoor deze mensen graag, erg graag zelfs.
Op dit moment denk ik dat ik alleen een prachtige teslapaal zal behouden. Pontificaal tussen mijn parkeerplekken , als een symbool of waarschuwing, overwat een onbezonnen daad teweeg kan brengen.
Alstublieft lief forum, breng mij ook wat leuke verhalen.Van blije en tevreden rijders. Met auto's die het doen, gewoon zoals het hoort. Of beter dan normaal rijdend.
Ik heb nog ff, waarschijnlijk tot mei(of juni, of later natuurlijk, dat kan ook) om weer blij te zijn en die 70 duizend op de rekening van tesla te zetten en mijn M3P op te halen op een afgesproken dag of een paar dagen daarna. Wie weet;)
Je hoort mensen met problemen altijd meer. Bij reviews doe ik daarom in mijn hoofd positieve reacties altijd keer 10.

Ik ben een blije M3 rijder met 0 problemen. Elke dag weer blij met de auto en had 5 jaar eerder een Tesla moeten bestellen i.p.v. de X3 die continu problemen had.
 
  • Like
Reactions: robertvg
Pff.....
Ik moet zeggen dat dit het wachten niet leuker maakt. Ik heb als particulier een auto besteld van 70 duizend euro. Mij werd levering in maart voorgehouden.(bestelling 9/1)Hoor nu helemaal niets/nada/niente, bellen levert niets op. Het lijkt alsof ik alleen maar blij mag zijn en gewoon geduldig moet wachten(er zijn zelfs mensen die al ruim 3(!) jaar wachten, wordt er gezegd op dit forum. Echt serieus 3 jaar?(dwz besteld en dan bij het invullen van de configurator gelezen; "levering over 3 jaar en 3 maanden.." )
Ondertussen thuis een verandering in electra en een twc geregeld en een huis vol met zonnepanelen-offertes. Hoop gedoe met verzekeringen(waar/wat/hoe). Een auto die weg moest(maar die ik gelukkig nu nog heb).
Auto's die nu al afgeleverd zijn met gebreken/incompleet en met schades. Bodems die loszitten, wielen die eraf trillen, rokende frunks, uitvallende screens, dragrace snelheden in zijn achteruit, uitvallende hifi installaties, tegenvallende range, nachtelijk lekkende batterijen, niet te installerende sleutels op de telefoon, openstaande ramen, natte stoelen en kofferbakken, scheve glazen daken, missende spoilers, onvolledige updates, fluitende lawaaierige ritten boven de 80 km/h, onbetrouwbare autopilot's, onvoorspelbare fluctuaties in prijsstellingen waar een borderliner in een crisis rustig bij lijkt. Eigenaren die wachten op herstel van de mankementen/reparaties en niet nagekomen beloftes(autopilot). Gelukkig naast deze ellende zijn er; onbereikbare sec's, overvolle niet functionerende suc's en soc's die sucken. Leuk hoor.
In februari nog enthouasiaste gekkies aan de kade van Zeebrugge en nu een hoop negativiteit op dit forum. Zijn er nog enthousiaste mensen met hun Tesla's? En dan bedoel ik; gewoon blije, tevreden mensen die een praktische ongecompliceerde elektrische auto willen rijden en niet persé teslafans zijn????
Ik hoor deze mensen graag, erg graag zelfs.
Op dit moment denk ik dat ik alleen een prachtige teslapaal zal behouden. Pontificaal tussen mijn parkeerplekken , als een symbool of waarschuwing, overwat een onbezonnen daad teweeg kan brengen.
Alstublieft lief forum, breng mij ook wat leuke verhalen.Van blije en tevreden rijders. Met auto's die het doen, gewoon zoals het hoort. Of beter dan normaal rijdend.
Ik heb nog ff, waarschijnlijk tot mei(of juni, of later natuurlijk, dat kan ook) om weer blij te zijn en die 70 duizend op de rekening van tesla te zetten en mijn M3P op te halen op een afgesproken dag of een paar dagen daarna. Wie weet;)

Nou ondanks de amateuristische manier van werken van Tesla, ver onder peil van aflevering / service. Moet ik zeggen dat ik dat snel vergeten ben als ik in de auto rij. Het rijden maakt voor mij de ellende meer dan goed. Ook de reacties van vrienden en kennissen zijn allemaal positief. Dus zou Tesla gewoon constant blijven contacteren en de druk bij hun te leggen.
 
Pff.....
Ik moet zeggen dat dit het wachten niet leuker maakt. Ik heb als particulier een auto besteld van 70 duizend euro. Mij werd levering in maart voorgehouden.(bestelling 9/1)Hoor nu helemaal niets/nada/niente, bellen levert niets op. Het lijkt alsof ik alleen maar blij mag zijn en gewoon geduldig moet wachten(er zijn zelfs mensen die al ruim 3(!) jaar wachten, wordt er gezegd op dit forum. Echt serieus 3 jaar?(dwz besteld en dan bij het invullen van de configurator gelezen; "levering over 3 jaar en 3 maanden.." )
Ondertussen thuis een verandering in electra en een twc geregeld en een huis vol met zonnepanelen-offertes. Hoop gedoe met verzekeringen(waar/wat/hoe). Een auto die weg moest(maar die ik gelukkig nu nog heb).
Auto's die nu al afgeleverd zijn met gebreken/incompleet en met schades. Bodems die loszitten, wielen die eraf trillen, rokende frunks, uitvallende screens, dragrace snelheden in zijn achteruit, uitvallende hifi installaties, tegenvallende range, nachtelijk lekkende batterijen, niet te installerende sleutels op de telefoon, openstaande ramen, natte stoelen en kofferbakken, scheve glazen daken, missende spoilers, onvolledige updates, fluitende lawaaierige ritten boven de 80 km/h, onbetrouwbare autopilot's, onvoorspelbare fluctuaties in prijsstellingen waar een borderliner in een crisis rustig bij lijkt. Eigenaren die wachten op herstel van de mankementen/reparaties en niet nagekomen beloftes(autopilot). Gelukkig naast deze ellende zijn er; onbereikbare sec's, overvolle niet functionerende suc's en soc's die sucken. Leuk hoor.
In februari nog enthouasiaste gekkies aan de kade van Zeebrugge en nu een hoop negativiteit op dit forum. Zijn er nog enthousiaste mensen met hun Tesla's? En dan bedoel ik; gewoon blije, tevreden mensen die een praktische ongecompliceerde elektrische auto willen rijden en niet persé teslafans zijn????
Ik hoor deze mensen graag, erg graag zelfs.
Op dit moment denk ik dat ik alleen een prachtige teslapaal zal behouden. Pontificaal tussen mijn parkeerplekken , als een symbool of waarschuwing, overwat een onbezonnen daad teweeg kan brengen.
Alstublieft lief forum, breng mij ook wat leuke verhalen.Van blije en tevreden rijders. Met auto's die het doen, gewoon zoals het hoort. Of beter dan normaal rijdend.
Ik heb nog ff, waarschijnlijk tot mei(of juni, of later natuurlijk, dat kan ook) om weer blij te zijn en die 70 duizend op de rekening van tesla te zetten en mijn M3P op te halen op een afgesproken dag of een paar dagen daarna. Wie weet;)

Ik mag mezelf gelukkig prijzen met een M3 zonder problemen. Foutloze en complete aflevering en een bijzonder prettige auto. Ik weet dat er voor hetzelfde geld bij andere merken meer auto voor je klaar staat alhoewel Tesla ook extra's brengt! Maar....... onvoorstelbaar hoe Tesla om gaat met de problemen die er zijn. De prijswijzigingen en de wijze waarop er met AP&FSD omgegaan wordt is echt droevig. Iedere keer andere beloftes en onderscheid tussen dezelfde categorie afnemers. Werkelijk onnodig en onvoorstelbaar. Smoor problemen in de kiem en los het op, op deze wijze alleen maar verliezers....... Ik probeer het los te laten en te genieten van de auto maar begrijp er helemaal niets van. Geef een update vrij en stuur een factuur, hoe moeilijk kan het zijn??? Overigens complimenten hoe je alle ellende bij elkaar geharkt hebt op het forum -> ik mis niet 1 probleem in je opsomming :)
 
Pff.....
Ik moet zeggen dat dit het wachten niet leuker maakt. Ik heb als particulier een auto besteld van 70 duizend euro. Mij werd levering in maart voorgehouden.(bestelling 9/1)Hoor nu helemaal niets/nada/niente, bellen levert niets op. Het lijkt alsof ik alleen maar blij mag zijn en gewoon geduldig moet wachten(er zijn zelfs mensen die al ruim 3(!) jaar wachten, wordt er gezegd op dit forum. Echt serieus 3 jaar?(dwz besteld en dan bij het invullen van de configurator gelezen; "levering over 3 jaar en 3 maanden.." )
Ondertussen thuis een verandering in electra en een twc geregeld en een huis vol met zonnepanelen-offertes. Hoop gedoe met verzekeringen(waar/wat/hoe). Een auto die weg moest(maar die ik gelukkig nu nog heb).
Auto's die nu al afgeleverd zijn met gebreken/incompleet en met schades. Bodems die loszitten, wielen die eraf trillen, rokende frunks, uitvallende screens, dragrace snelheden in zijn achteruit, uitvallende hifi installaties, tegenvallende range, nachtelijk lekkende batterijen, niet te installerende sleutels op de telefoon, openstaande ramen, natte stoelen en kofferbakken, scheve glazen daken, missende spoilers, onvolledige updates, fluitende lawaaierige ritten boven de 80 km/h, onbetrouwbare autopilot's, onvoorspelbare fluctuaties in prijsstellingen waar een borderliner in een crisis rustig bij lijkt. Eigenaren die wachten op herstel van de mankementen/reparaties en niet nagekomen beloftes(autopilot). Gelukkig naast deze ellende zijn er; onbereikbare sec's, overvolle niet functionerende suc's en soc's die sucken. Leuk hoor.
In februari nog enthouasiaste gekkies aan de kade van Zeebrugge en nu een hoop negativiteit op dit forum. Zijn er nog enthousiaste mensen met hun Tesla's? En dan bedoel ik; gewoon blije, tevreden mensen die een praktische ongecompliceerde elektrische auto willen rijden en niet persé teslafans zijn????
Ik hoor deze mensen graag, erg graag zelfs.
Op dit moment denk ik dat ik alleen een prachtige teslapaal zal behouden. Pontificaal tussen mijn parkeerplekken , als een symbool of waarschuwing, overwat een onbezonnen daad teweeg kan brengen.
Alstublieft lief forum, breng mij ook wat leuke verhalen.Van blije en tevreden rijders. Met auto's die het doen, gewoon zoals het hoort. Of beter dan normaal rijdend.
Ik heb nog ff, waarschijnlijk tot mei(of juni, of later natuurlijk, dat kan ook) om weer blij te zijn en die 70 duizend op de rekening van tesla te zetten en mijn M3P op te halen op een afgesproken dag of een paar dagen daarna. Wie weet;)

Zoals altijd hoor je vooral de negatieve verhalen.

Ik rij 5 jaar Tesla. Wel af en toe wat mee geweest, maar ook niet overdreven veel. En dat was in de tijd dat er nog echt veel mis ging.

Toch is mijn ervaring met Tesla dat ze altijd hun stinkende best doen om je zo snel mogelijk te helpen.

En natuurlijk gaat het bij een enkeling mis. Maar overall vind ik de service bij Tesla beter uit de verf komen dan gemiddeld bij Porsche, Audi, BMW en Mercedes. Met name Audi kan er wat van als het gaat om klanten pissed off te krijgen.

En in al die tijd ben ik geen Tesla eigenaar tegengekomen die niet supertevreden is over zijn auto en nooit meer terug wil naar een ICE. Dat zegt mij meer dan wat ik hier aan klachten lees.
 
  • Like
Reactions: robertvg