Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Ik zie net ineens dat mijn rechter portier een rare constructie heeft in het raam, het bodypanel is over het raamrubber gehaakt (zie foto). Links zie ik dat niet. Hoort dat zo of is dit verkeerd gemonteerd?
Ik heb exact hetzelfde, maar pas na een bezoek aan het SeC Amsterdam, waar ze de hele deur uit elkaar hebben gehad omdat de ruit na aflevering niet goed uitlijnde met de middenstijl. Steekt een flink stuk uit en ik zie zelfs piepschuim zitten, geen porum. Maar Tesla is niet voornemens ook maar een vinger uit te steken, want ik zit al weken te wachten op contact vanuit Tesla (als ik ze bel word ik niet geholpen en alle beloftes worden niet nagekomen, om gek van te worden, escalatie via de LM helpt ook al niks).
In jouw geval denk ik een typisch gevalletje verkeerde assemblage.
 
  • Helpful
Reactions: Sagitta013
Even een vraagje of jullie hetzelfde ervaren als ik in de model 3. Wanneer ik stop achter een andere auto, bijv bij de stoplichten en de parkeersensoren herkennen de auto voor mij. Dan wanneer het verkeer weer gaat rijden en de auto voor mij ook al in beweging is lijkt er en vertraging in mijn sensoren te zitten. Dus het lijkt alsof mijn m3 nog denkt dat de auto stil staat voor mij en krijg dan een pling te horen. Met mij meer mensen die dit ervaren?
 
Even een vraagje of jullie hetzelfde ervaren als ik in de model 3. Wanneer ik stop achter een andere auto, bijv bij de stoplichten en de parkeersensoren herkennen de auto voor mij. Dan wanneer het verkeer weer gaat rijden en de auto voor mij ook al in beweging is lijkt er en vertraging in mijn sensoren te zitten. Dus het lijkt alsof mijn m3 nog denkt dat de auto stil staat voor mij en krijg dan een pling te horen. Met mij meer mensen die dit ervaren?
Heb ik ook ervaren. Maar of het een fout is weet ik niet. Ik dacht dat ik misschien te vroeg gas gaf.
 
Ik heb exact hetzelfde, maar pas na een bezoek aan het SeC Amsterdam, waar ze de hele deur uit elkaar hebben gehad omdat de ruit na aflevering niet goed uitlijnde met de middenstijl. Steekt een flink stuk uit en ik zie zelfs piepschuim zitten, geen porum. Maar Tesla is niet voornemens ook maar een vinger uit te steken, want ik zit al weken te wachten op contact vanuit Tesla (als ik ze bel word ik niet geholpen en alle beloftes worden niet nagekomen, om gek van te worden, escalatie via de LM helpt ook al niks).
In jouw geval denk ik een typisch gevalletje verkeerde assemblage.
Mijn rechter voorraam sluit ook niet goed bovenaan waardoor een fluittoon ontstaat, had jij dat ook? En wat hebben ze er aan gedaan?
 
Ik blijf het wel raar vinden dat sommige, die achter de “rode coating” ook hebben, het maar tot de grens van de achterruitverwarming hebben lopen? (Althans zo leek dat op een eerdere foto)

Volgens mij is dat ook zo met die andere coating alleen zie je dat minder goed.
Wat ik raarder vind is dat die 2 coatings in Nederland beide voorkomen maar dat ik lees dat die coating in juli vorig jaar is vervangen.
Je zou verwachten dat hier alleen maar auto's zouden rijden van na de aanpassing vorig jaar juli.
 
Ik weet niet of deze al voorbij is gekomen, maar een superinteressante technische analyse van de model 3 vs BMW I3 en Chevvy Bolt. Conclusie: de reguliere autofabrikanten komen qua overall layout, motor, electronica, batterij nog steeds niet in de buurt van Tesla. 'Building up from scratch' is de kracht van Tesla en DE reden waarom zij de marktleiders zijn op EV gebied. Nobody else comes close.

 
  • Like
Reactions: MLKRMR and Odie