Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Ik neem aan dat ze nog niet op de boot staan vanuit de USA.. 6 weken varen toch? Of werkt het anders?
Vaartijd is ongeveer 3 weken. Er is nu 1 boot onderweg (de Morning Cornelia) die ongeveer 9 mei aankomt in Zeebrugge. Nog geen zicht op een volgende boot. Als ze in mei gaan leveren zouden ze al op deze boot moeten staan. Maar we weten allemaal dat ze bij Tesla maar wat roepen. Dat is de bedrijfscultuur met hun leider als lichtend voorbveeld.
 
Vaartijd is ongeveer 3 weken. Er is nu 1 boot onderweg (de Morning Cornelia) die ongeveer 9 mei aankomt in Zeebrugge. Nog geen zicht op een volgende boot. Als ze in mei gaan leveren zouden ze al op deze boot moeten staan. Maar we weten allemaal dat ze bij Tesla maar wat roepen. Dat is de bedrijfscultuur met hun leider als lichtend voorbveeld.

Ik heb gisteren mijn RWD via de LM besteld (kon de AWD bestelling nog annuleren) , even met Tesla gebeld inzake de gecommuniceerde beperkte hoeveelheid. Daar gaven ze aan dat als je nu besteld de auto nog moet worden geproduceerd. De komende weken kan je met een gerust hart deze uitvoering bestellen, wil je deze RWD over pak 'm beet een half jaar dan heb je zo maar kans dat deze uit het assortiment is en niet meer leverbaar is.
 
Ik heb gisteren mijn RWD via de LM besteld (kon de AWD bestelling nog annuleren) , even met Tesla gebeld inzake de gecommuniceerde beperkte hoeveelheid. Daar gaven ze aan dat als je nu besteld de auto nog moet worden geproduceerd. De komende weken kan je met een gerust hart deze uitvoering bestellen, wil je deze RWD over pak 'm beet een half jaar dan heb je zo maar kans dat deze uit het assortiment is en niet meer leverbaar is.

ik kan me voorstellen dat Tesla vanwege standaardisatie en onderscheidend vermogen in de toekomst alleen nog maar AWD gaat leveren. Bij de Model S zagen we dat ook gebeuren. Bij Model3 twijfel ik nog een beetje omdat ze de auto ook concurrent op de markt willen zetten om nog een beetje in de buurt van de 35k USD (+10k Euro) te kunnen blijven. Uiteindelijk zal het met name afhangen van aantal verkochte auto's. Als dat inzakt kan er van alles gebeuren bij Tesla. :)
 
Wat zijn nou eigenlijk de voordelen voor de werkgever? Ik ben werknemer bij een redelijk groot bedrijf en ontvang reiskostenvergoeding.

Ongeveer 16.000 zakelijke kilometers en 5.000 privé.

Als ik in plaats van 250 euro per maand reiskosten vergoeding een M3 SR+ wil leasen via de werkgever. En ik zie dat een full operational lease van Mister Green voor 20.000 zakelijke kilometers bij 48 maanden 630 euro ex btw kost..

Hoeveel kost dit mijn werkgever dan werkelijk?

Is dat simpelweg 630 - 250 = 380 + 55 elektra - 35 euro eigen bijdrage (5% leasebedrag) = 400€?

Of:

Komt daar nog meer bovenop ivm (sociale) premies

En/of

Krijgt de werkgever nog fiscale voordelen?

Dat laatste vrij zeker, maar ben benieuwd naar waar ik aan moet denken dan. Tevens of operational lease of financial lease aantrekkelijker is voor wg.

Kort gezegd: wat is goede business case richting je werkgever?

Heb zelf privé al een reservering overigens
 
Wat zijn nou eigenlijk de voordelen voor de werkgever? Ik ben werknemer bij een redelijk groot bedrijf en ontvang reiskostenvergoeding.

Ongeveer 16.000 zakelijke kilometers en 5.000 privé.

Als ik in plaats van 250 euro per maand reiskosten vergoeding een M3 SR+ wil leasen via de werkgever. En ik zie dat een full operational lease van Mister Green voor 20.000 zakelijke kilometers bij 48 maanden 630 euro ex btw kost..

Hoeveel kost dit mijn werkgever dan werkelijk?

Is dat simpelweg 630 - 250 = 380 + 55 elektra - 35 euro eigen bijdrage (5% leasebedrag) = 400€?

Of:

Komt daar nog meer bovenop ivm (sociale) premies

En/of

Krijgt de werkgever nog fiscale voordelen?

Dat laatste vrij zeker, maar ben benieuwd naar waar ik aan moet denken dan. Tevens of operational lease of financial lease aantrekkelijker is voor wg.

Kort gezegd: wat is goede business case richting je werkgever?

Heb zelf privé al een reservering overigens
Dit lijkt me te complex en teveel off topic voor dit draadje...
(Overigens: gewoon die € 400 als minder brutoloon verstrekken en je werkgever is helemaal happy.)
 
Dit lijkt me te complex en teveel off topic voor dit draadje...
(Overigens: gewoon die € 400 als minder brutoloon verstrekken en je werkgever is helemaal happy.)

Dan toch even ingaand op deel in haakjes:
Kan je 400 leaseauto kosten werkgever vergelijken met 400 bruto salaris of met 400 salariskosten (incl sociale premies ed). In laatste geval zou werkgever dan al quitte spelen als je 222 bruto inlevert (400/1.8).
 
  • Funny
Reactions: PaulusdB
Gisteren een proefrit gemaakt in de M3P geweldig wat een fijne auto
Ik ook, in de non-P. Inderdaad een geweldige auto. Zodra je instapt merk je dat ie heerlijk zit. Prima binnenruimte, mist het dashboard niet. Heel comfortabel. Scherm is superhelder, makkelijk te bedienen, snel. Aanpassen stuur en spiegels is makkelijk, navigatie werkt snel. Tja en dan het rijden. Wat een turbosnelle auto! Wendbaarder dan de Model S waar ik een paar weken tevoren in reed. En stil! Superstil! Op de snelweg geen enkel windgeruis, muziek is prima te horen. Ook een prima geluidskwaliteit.

Met de salesman (Adam ZO) nog gehad over de problemen met de service. Inderdaad zijn er personeelstekorten met de supersnelle groei, aan de andere kant was hij bijna zijn baan kwijt, dus de bezuinigingen werken averechts. Ze horen de klachten graag en ondernemen actie werd me verzekerd.

Mijn conclusie: de model 3 is werkelijk een revolutionaire auto waar ik graag voor spaar. Benchmark voor de rest van de auto's en die zijn nog mijlen ervan verwijderd.
 
  • Like
Reactions: robertvg
Vandaag eens de Dragy uitgeprobeerd.
M3 performance .
Batterij was rond de 75%.

De 1/4 mile NIET correct , heb gelost .
0/60 , 0/100 en 1/8 mile wel correct maar moet rapper kunnen.
Niet slecht voor de eerste keer. . Tesla
 

Attachments

  • D60558B6-096E-49EA-8B81-687E6634464C.png
    D60558B6-096E-49EA-8B81-687E6634464C.png
    561.6 KB · Views: 67
Met mijn S'en heb ik in het verleden op een avond als vanavond wel eens een testje gedaan waarbij ik rustig een stuk door de provincie heb gereden, de snelweg vermijdend. Veel stukken 60 / 80km weg en wat dorpskernen met 30 km/uur. De S'en zijn daarbij erg zuinig met een verbruik van rond 140 Wh/km. Nu hetzelfde gedaan met de 3. Toen kwam ik op dit verbruik. Mooie machine :)

(Miste wel het Panodak)


IMG_6234.jpg
 
Is dat dan met de ramen open en airco uit? Mijn verbruik van de 3 ligt continu meer richting de 200, maar dat is wel met stukken snelweg.

Het was 23 graden dus airco hoeft bij een witte auto helemaal nog niet aan, gewoon wat luchtcirculatie.
En dit is geen gemiddelde (dat ligt bij mij op 174 Wh/km) maar het resultaat van nieuwsgierigheid naar wat er kan.

Mijn gemiddelde ligt dus uiteraard aanzienlijk hoger, mede dank zij wat vlotte Autobahnritten.

IMG_6236.jpg
 
  • Informative
Reactions: SeBsZ
Particulieren kunnen via de Vlaamse zero-emissie premie tot €4.000 terugvorderen van hun aankoop van een EV (€2.500 voor de SR+ of LR RWD). Er is echter een maximum budget voorzien van 5 miljoen euro (dus zo ongeveer tussen de 1.500 en 2.000 premies). Heeft er iemand zicht op hoeveel van deze premies al zijn toegekend? Indien ik wacht op de SR+ zijn deze premies allicht al uitgedeeld. Indien ik echter ga voor (de offline te bestellen) LR RWD maak ik echter misschien nog een kans om deze upgrade te hebben voor slechts €2.500 (zijnde de meerkosten van €5.000 – de premie van €2.500).
 
bij mij werkt de nav on autopilot allezinds nog niet ... voor gebeld maar ze weten in het SeC te zeggen dat ze daar niets kunnen aan doen ... dat komt maar geen idee hoe en wie eerst ... moet via update zijn

Zag toch een filmpje
Particulieren kunnen via de Vlaamse zero-emissie premie tot €4.000 terugvorderen van hun aankoop van een EV (€2.500 voor de SR+ of LR RWD). Er is echter een maximum budget voorzien van 5 miljoen euro (dus zo ongeveer tussen de 1.500 en 2.000 premies). Heeft er iemand zicht op hoeveel van deze premies al zijn toegekend? Indien ik wacht op de SR+ zijn deze premies allicht al uitgedeeld. Indien ik echter ga voor (de offline te bestellen) LR RWD maak ik echter misschien nog een kans om deze upgrade te hebben voor slechts €2.500 (zijnde de meerkosten van €5.000 – de premie van €2.500).

Er is een budget voorzien van 21 miljoen euro dit jaar aangezien de premie de afgelopen jaren een flop was werd dat geld overgedragen naar dit jaar. Denk dat je daar geen zorgen om hoeft te maken. Eerste kwartaal was goed voor 300 premies