Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Nadeel van het wonen in de binnenstad.... Audi A5 denkt te kunnen keren in een smalle straat. Rijdt daarna gewoon weg. Gelukkig stond er een man bij die het zag gebeuren en heeft kenteken van de dader opgeschreven en de politie heeft een briefje onder mijn ruitenwisser gedaan. Goed dat dit soort mensen bestaan maar ook weer stom dat die andere meneer gewoon wegrijdt zonder iets achter te laten..
View attachment 399749

Wat een horror! Had je Sentry mode aan staan?
 
Worden software updates voor de auto ook via LTE gedownload & geïnstalleerd? Ben misschien ongeduldig, maar de auto zit op 2019.8.3 terwijl volgens de Stats app de meeste auto's (67%) al op 2019.8.5 zitten.

Loop ik achter? Of ben ik gewoon ongeduldig? :p Vooral die bug met achteruitrijcamera die zwart blijft zou ik graag opgelost zien.
Ik heb zelf 2019.8.6.1 maar ook nog steeds de bug van zwarte scherm bij achteruitrijcamera. Soms kort maar soms ook wat langer. Heel irritant maar helaas nog niet opgelost met software updates. Ik durf zelfs te zeggen na he ontvangen van de updates erger geworden. Had er de eerste dagen na ontvangst van de auto geen last van!
 
Ik heb zelf 2019.8.6.1 maar ook nog steeds de bug van zwarte scherm bij achteruitrijcamera. Soms kort maar soms ook wat langer. Heel irritant maar helaas nog niet opgelost met software updates. Ik durf zelfs te zeggen na he ontvangen van de updates erger geworden. Had er de eerste dagen na ontvangst van de auto geen last van!
met 2019.8.6 heb ik hier ook last van. Wanneer het uitkomt, de computer even herstarten. Dan werkt het weer goed voor een tijdje.
 
Is er ergens een overzicht (of weet iemand) welke functionaliteit van FSD beschikbaar/werkend zijn in NL?
Ik ga deze week een M3 bestellen, maar zit te twijfelen voor FSD.

Werkt bv Enhanced summon? En zijn er al mensen die NoA without confirmation hebben?

Ik zou FSD pakken als je veel lange stukken rijdt om de simpele reden dat het op de snelweg een aantal functies toevoegt waar je echt wat aan hebt zoals auto lane change en NoA. Enhanced Summon kan handig zijn met rotweer. De rest is afwachten.
 
  • Like
Reactions: sjaakmaarsen
Worden software updates voor de auto ook via LTE gedownload & geïnstalleerd? Ben misschien ongeduldig, maar de auto zit op 2019.8.3 terwijl volgens de Stats app de meeste auto's (67%) al op 2019.8.5 zitten.

Loop ik achter? Of ben ik gewoon ongeduldig? :p Vooral die bug met achteruitrijcamera die zwart blijft zou ik graag opgelost zien.

Ik heb mijn update gewoon via LTE binnengekregen, hoeft niet verplicht met Wi-Fi dus.
 
  • Informative
Reactions: Thermometer
Auto lane change is nog niet uitgerold in NL (je moet nog zelf bevestigen), enhanced summon nog nergens.

Dan nog noemen ze het auto lane change en het zorgt ervoor dat je niet steeds AP uit en weer aan moet zetten.

Enhanced summon zou op redelijk korte termijn beschikbaar moeten zijn. Maar is hoogstens iets wat handig kan zijn, dus de vraag of het nu al in juli komt of pas in december is dan minder relevant voor mijn advies. ;)
 
Ik ben op zoek naar de center cap en de dopjes voor de wielmoeren bij de Aero wielen.
Bij Tesland vind ik ze niet en ook bij Tesla zelf (shop) zie ik ze niet staan.

Iemand suggesties?
Ik heb ze via de Amerikaanse website van tesla besteld.

Die bezorgen gratis in Amerika. Maak dan een proxy adres aan via shipito en die sturen het door naar je nl adres. Ik was totaal 60 euro kwijt incl verzending.
 
  • Like
Reactions: Swen
Ik zou FSD pakken als je veel lange stukken rijdt om de simpele reden dat het op de snelweg een aantal functies toevoegt waar je echt wat aan hebt zoals auto lane change en NoA. Enhanced Summon kan handig zijn met rotweer. De rest is afwachten.
Op de lange stukken heb je toch geen FSD nodig? Dan is TACC voldoende en Autosteer.

Ik hoop wel dat TACC met een volgende update beter gaat werken. Nu wel telleustellend.
 
Nadeel van het wonen in de binnenstad.... Audi A5 denkt te kunnen keren in een smalle straat. Rijdt daarna gewoon weg. Gelukkig stond er een man bij die het zag gebeuren en heeft kenteken van de dader opgeschreven en de politie heeft een briefje onder mijn ruitenwisser gedaan. Goed dat dit soort mensen bestaan maar ook weer stom dat die andere meneer gewoon wegrijdt zonder iets achter te laten..
View attachment 399749

Balen zeg...

Ik heb (in het centrum van Den Haag) ongeveer hetzelfde meegemaakt met de Volvo die ik voor m’n Model S had. Iemand had de bumper eraf gereden met inparkeren. Duitse toerist was zo vriendelijk de dader erop aan te spreken, maar toen deze toch was weggereden zonder gegevens achter te laten, heeft de Duitse meneer de politie ingelicht. Heeft een hele tijd geduurd (verzekering van de dader weigerde te betalen), maar uiteindelijk is hij door de rechtbank veroordeeld wegens wegrijden na een ongeval of iets dergelijks.
 
3A830E95-7CFE-47DD-8A47-9184E8F0CCDA.jpeg
Nadeel van het wonen in de binnenstad.... Audi A5 denkt te kunnen keren in een smalle straat. Rijdt daarna gewoon weg. Gelukkig stond er een man bij die het zag gebeuren en heeft kenteken van de dader opgeschreven en de politie heeft een briefje onder mijn ruitenwisser gedaan. Goed dat dit soort mensen bestaan maar ook weer stom dat die andere meneer gewoon wegrijdt zonder iets achter te laten..
View attachment 399749
Dan heb jij geluk. Bij mij is de schade iets minder uitgebreid maar mag er wel zelf voor opdraaien. Wellicht van een nummerplaat of trekhaak
 
  • Disagree
Reactions: Odie