Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Ik meen ook een keer gelezen te hebben dat de laadklep sneuvelde in de wasstraat omdat deze opende voordat de borstel er langs ging.
Komt dit vaker voor of een incident?
Zou de M3 als ik die straks heb graag met de hand willen wassen, maar vrees dat het door tijdgebrek toch weer vaak de wasstraat gaat worden...
Reeds meermaals in de wasstraat, zonder probleem: neutraal, auto op slot. That's all.
 
Dus als je samenwerkt met nog een koper (die al een Tesla bezit) en samen een M3 bestelt, dan heb je beiden 15.000 SuC kms….
Je kan ook gewoon een referral aan jezelf geven, behoudens vergissing, niet?

Ben het overigens wel met @PaulusdB eens dat dit rationeel echt peanuts is (in mijn geval is 'gratis SuperChargen forever' zo'n 300 EUR per jaar of zo waard), maar ik blijf gefascineerd door het feit dat "gratis tanken" irrationeel zoveel betekent - ook voor mij ! Ik weet dat het idioot is, maar Tesla zal veel moeten doen om mij mijn gratis SuperChargende wagen te doen inruilen voor een wagen die niet meer gratis kan SuperChargen :)
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
Vandaag twee nieuwe M3 ervaringen: ik zag een oranje (!!!) M3 op de A12 tussen Ede en Arnhem (van iemand hier op het forum?) en had een lane change (inclusief richtingaanwijzer) zonder dat ik dat zelf activeerde!

Was dat naar een afrit (nieuwe rijstrook)? Dat is volgens mij het enige wat nu zonder zelf activeren werkt, waarschijnlijk omdat er dan toch niemand rechts van je kan zijn. Werkt ook vrij rap, de enkele keer dat ik het meegemaakt heb binnen 3 keer knipperen geen gedraal.
 
Was dat naar een afrit (nieuwe rijstrook)? Dat is volgens mij het enige wat nu zonder zelf activeren werkt, waarschijnlijk omdat er dan toch niemand rechts van je kan zijn. Werkt ook vrij rap, de enkele keer dat ik het meegemaakt heb binnen 3 keer knipperen geen gedraal.

Ik had dat vandaag ook voor het eerst en inderdaad richting afrit, meteen aan het begin. Maffe ervaring als je er niet op bedacht bent. Daarna werd meteen behoorlijk afgeremd, terwijl het een hele lange en lege afrit was...
Is het trouwens normaal dat NOA al 4 à 5 kilometer vóór een afrit op de meest rechter baan achter vrachtwagens wil gaan lummelen? o_O
 
Ik had dat vandaag ook voor het eerst en inderdaad richting afrit, meteen aan het begin. Maffe ervaring als je er niet op bedacht bent. Daarna werd meteen behoorlijk afgeremd, terwijl het een hele lange en lege afrit was...
Is het trouwens normaal dat NOA al 4 à 5 kilometer vóór een afrit op de meest rechter baan achter vrachtwagens wil gaan lummelen? o_O
Misschien heeft dat wat te maken met het feit dat in amerika de vrachtwagens ook gewoon de max snelheid mogen rijden. Dan is het snelheidsverschil op de rechter vs linker baan niet zo significant.
 
  • Helpful
Reactions: Merijn
Ik kreeg een melding van een update om mijn iPhone. Ik ga naar de app, maar kan niets starten.
Anderen ook deze ervaring? In de auto zie ik ook niets om de upgrade te starten.

Er is nog een truc te verzinnen om de installatie toch te starten?

Dat had ik ook vanochtend, daarnaast ook nog dat niet automatisch met telefoonsleutel ontgrendeld werd en ik de keycard moest gebruiken, en dat de achteruitrijcamera 20 seconden op zwart bleef in plaats van de "normale" 5-10 seconden. Straks ga ik even reboot proberen om hopelijk de update te krijgen.
 
Spiegels inklappen en op je stoel blijven zitten, anders springt de auto in P, dat wil je liever niet op de band ;)
Ik doe het zo:

- versnelling op (N)eutraal (op P blokkeren de wielen)
- deurvergrendeling op Locked (dan blijft laadklep dicht)
- spiegels inklappen
- ruitenwissers uit (dus niet op automatische stand!)

Prima resultaat bij Washin7 wassstraat (programma's 2 en 3 getest).
 
Eigenlijk verbaasd me het nog steeds, geen enkele moderne auto heeft een "wastraat" knop/functie !
Hele volksstammen rijden er door heen en bij elke auto moet het weer anders.

In de i3 is het een en al gepiep omdat de sensoren rondom alles blijven waarnemen.

Geniaal idee. Bizar dat dit er nog niet is. Eens met poster hierboven: gooi het in een Tweet naar Tesla; kijken wat er gebeurt.