Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Is natuurlijk altijd na te vragen bij een Tesla filiaal, maar zou mij verbazen (zie het topic re. M3 afleveringen).
Overigens kan je voor de Model S gewoon op de website zien welke modellen er direct (of binnen enkele weken) beschikbaar zijn, met VIN en al.
 
Op het moment staan in mijn Tesla account de bestelbevestiging van iemand anders (in Paulo Alto, met totaal andere specs dan die van mij). Hebben jullie ook dit soort rare dingen gehad?
Nog niet gehad. Maar kan mij wel voorstellen dat het gebeurde. Toen ik deze week met delivery had gebeld voor een update, was hij nog e.e.a. in mijn profiel aan het checken. En later blijkbaar ook dingen “op groen aan het zetten”, zoals hij het zelf zei, waardoor alles zo snel mogelijk zou moeten gaan.

Halverwege dat gesprek begon hij echter opeens over ene Frank te praten en zei hij; “Dus het klopt dat je de auto via financial lease hebt besteld?”. Terwijl hij 5 min daarvoor nog vroeg of het juist was dat ik de auto contant betaal (en dat klopt). Toen heb ik hem maar even verteld dat ik geen Frank heet.. Blijkbaar is hij halverwege opeens naar een order van iemand anders is gewisseld.. Ben toch bang dat dat soort fouten helaas toch te vaak gemaakt worden. Hoop niet dat hij nu die auto van die ander van financial lease heeft aangepast naar contant... :confused:
 
Vraagje , weet er iemand welk vermogen de onboard lader van de Model 3 SR+ in Europa gaat zijn?
In Noord Amerika is het 7,4 KW maar op de Belgische website is er enkel sprake van een model 3 met onboard lader van 11KW.
Als dat extra laadvermogen er is moet ik er rekening mee houden met mijn laadoplossing.
 
Vraagje , weet er iemand welk vermogen de onboard lader van de Model 3 SR+ in Europa gaat zijn?
In Noord Amerika is het 7,4 KW maar op de Belgische website is er enkel sprake van een model 3 met onboard lader van 11KW.
Als dat extra laadvermogen er is moet ik er rekening mee houden met mijn laadoplossing.

In de VS is enkelfase de norm. 11 kw is driefase, 16amp. Dus daar zit het verschil.
 
De Belgische site is gewoon te oud, dus daar zou ik niet van uitgaan. In de VS is er wel degelijk een verschil in het vermogen van de onboard charger; aangezien de SR+ batterij minder cellen heeft zou ik er niet van uitgaan dat in Europa de onboard charger ook niet verschillend zou zijn.

Maar ik zou los daarvan geen installatie gaan inplannen die geen 11kW aankan, zelfs als een SR+ Maar aan 7,7kW zou kunnen laden.
 
Even een praktische vraag. Passen enkel de bijgeleverde laadkabels in de middenconsole. Ik heb bij mijn M3 geen laadkabels bijgekregen en een standaard usb-c krijg ik daar niet op een fatsoenlijke manier in.
Enkel kan ik niet met zekerheid zeggen, maar de laadkabels zijn wel speciaal gemaakt voor de middenconsole. Kleine kans dat je toevallig een kabel hebt die daar precies in past. Je hoort ze wel bijgeleverd te hebben gekregen, even navragen?
 
Enkel kan ik niet met zekerheid zeggen, maar de laadkabels zijn wel speciaal gemaakt voor de middenconsole. Kleine kans dat je toevallig een kabel hebt die daar precies in past. Je hoort ze wel bijgeleverd te hebben gekregen, even navragen?

In de VS zijn ze gestopt met gratis bijleveren van die kabels. Dus het zou mij niet verbazen als ook in Nederland het inmiddels een optie is.
 
Hebben ze een speciale vorm nodig om te kunnen passen?
y4pmo8lNnP6Ubx5q51SkpqGjJvd1Kk-A9HMBKRPf6Zhsiv9U4creg5Nq30AkD4MLU1sdKjxmUNTBZ99AV5oOfAn7aWQdQZPOvHqwm_myHoAJAVxu0qBhkv5RzPg_Wl0XCernFCa5e44Uz5S9CAcX5sB_PhE7Hy7Ye7SgaZun3lo7oQ_g5pHiqPSv5mNViIDqyLB
 
Ik hoor bij de geparkeerde Model3 bij het rechter voorwiel een zacht zoemend geluid van een ventilator tijdens parkeren. Was me al een paar keer eerder opgevallen. Ook als de auto al uren binnen staat is het geluid te horen. Het klinkt als een ventilator van een laptop/pc. Alleen hoorbaar als er verder geen achtergrond geluid is. Ook even getest door zonder telefoon naar de auto te lopen -> ook dan is geluid hoorbaar (wordt dus niet opgestart icm keyless entry oid) Ook bij neutraal weer -> heeft dus waarschijnlijk niet te maken met koeling/verwarming van accupakket of aandrijving???

Lijkt me niet nodig om altijd een ventilator te laten draaien? (levensduur ventilator en energie verspilling)
Hebben anderen dit ook? :rolleyes: