croje
Member
Is het met de temperaturen van morgen verstandig om de cabin overheat protection aan te zetten? Om elektronica/scherm e.d. te beschermen? Of niet nodig? Temp binnen is nu al 40 graden C
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
In Tesla’s “geboorte streek” vinden ze het koud bij onze huidige temperaturen, daar kan ie zonder koeling prima tegen ;-)Is het met de temperaturen van morgen verstandig om de cabin overheat protection aan te zetten? Om elektronica/scherm e.d. te beschermen? Of niet nodig? Temp binnen is nu al 40 graden C
Hier wordt een samenvatting (timestamped summary) gegeven van het hele interviewEen interview met Elon Musk door Ryan McCaffrey van de podcast "Ride the Lightning"
http://hwcdn.libsyn.com/p/b/0/2/b02...59499810&hwt=70ac5e0d7d5a50c121f898836a1e0d3e
Veel kleine beetjes nieuwe informatie, maar één ding stak er voor mij bovenuit en dat ging over onderkant van de achterzijde. Vanaf 30:45 vertelt Elon dat er 70 losse delen, die nu met robots aan elkaar gemaakt worden, vervangen gaan worden door uiteindelijk één gietstuk. Ik heb geen verstand van autoreparaties, maar een gietstuk uit één deel moet lijkt mij bij schade ook in zijn totaliteit vervangen worden. Het is niet dat je er een stukje tussen kunt lijmen of lassen.
Hier pakken ze overigens iets aan dat door Sandy Munro opgepikt werd. Hij vond de complexiteit onnodig groot, maar ik ben benieuwd of dit de oplossing is die hij in gedachten had.
belangrijk detail: dit wordt een belangrijk productie verschil tussen de 3 en de Y. Ofwel de Y krijgt een enkel alluminium deel waar de 3 er 70 had (staal en allumimium).Veel kleine beetjes nieuwe informatie, maar één ding stak er voor mij bovenuit en dat ging over onderkant van de achterzijde. Vanaf 30:45 vertelt Elon dat er 70 losse delen, die nu met robots aan elkaar gemaakt worden, vervangen gaan worden door uiteindelijk één gietstuk.
Ik heb precies dezelfde situatie gehad. Autopilot kost in ieder geval 4300 euro. FSD denk ik nog eens 6400 euro extra (huidige prijs).Mijn M3 is eind maart geleverd zonder auto pilot en FSD voor de toen geldende lagere prijs. De auto is geleased dus zie de auto niet in mijn Tesla account. Kan iemand mij vertellen wat autopilot en FSD nu samen kost als upgrade?
Ik heb precies dezelfde situatie gehad. Autopilot kost in ieder geval 4300 euro. FSD denk ik nog eens 6400 euro extra (huidige prijs).
Je kan de auto trouwens wel over laten zetten naar jouw Tesla account. Laat degene die nu wel jouw auto in zijn Tesla account heeft staan (bij mij was dat degene die hem uiteindelijk besteld heeft) even een mailtje sturen naar een sales advisor van Tesla met:
- Je NAW gegevens
- Kopie van je rijbewijs en kentekenbewijs
- VIN nummer
Het overzetten van de auto naar jouw Tesla account kan even een paar weken duren.
Het activeren van Autopilot (moet ook weer met goedkeuring van leasemaatschappij) ben ik inmiddels al meer dan een maand mee bezig...
Nog even afwachten dus, kunnen ze nog mooi wat kinderziektes oplossen.
Verwacht je dat die prijs in de laatste maand van het 2e kwartaal nog stijgt? Ik hoop dat er nog een korte scherpe prijskorting komt of try out.Ondertussen is de prijs (FSD na levering) 7400 8500 en nu 6400, dus ik wil graag NU het in orde hebben, voordat Elon een zure oprisping krijgt / sjago dag heeft / de Q2 cijfers in draft ziet en het ineens weer 9000 euro maakt ofzo.
Ik heb precies dezelfde situatie gehad. Autopilot kost in ieder geval 4300 euro. FSD denk ik nog eens 6400 euro extra (huidige prijs).
Je kan de auto trouwens wel over laten zetten naar jouw Tesla account. Laat degene die nu wel jouw auto in zijn Tesla account heeft staan (bij mij was dat degene die hem uiteindelijk besteld heeft) even een mailtje sturen naar een sales advisor van Tesla met:
- Je NAW gegevens
- Kopie van je rijbewijs en kentekenbewijs
- VIN nummer
Het overzetten van de auto naar jouw Tesla account kan even een paar weken duren.
Het activeren van Autopilot (moet ook weer met goedkeuring van leasemaatschappij) ben ik inmiddels al meer dan een maand mee bezig...
Verwacht je dat die prijs in de laatste maand van het 2e kwartaal nog stijgt? Ik hoop dat er nog een korte scherpe prijskorting komt of try out.
Vorige maand gaven ze FSD gratis weg in China bij aankoop M3 en begin dit jaar was de prijs in Europa ook lager dan 6.400. Schroom om FSD prijs te veranderen heeft Tesla niet.
Heb jij jouw lease auto tijdens de leaseperiode in jouw Tesla account gehad op Tesla.com?
Want in feite is dat een change of ownership, dus alsof je de auto hebt gekocht en in jouw bezit is.
Veel leasemaatschappijen geven de berijders gewoon het hoofd-account om van een hoop administratie en gezeik af te zijn.
Dat Tesla dat allemaal 'change of ownership' noemt etc, dat is hun eigen interpretatie, ze moeten niet denken dat ze de RDW zijn ofzo.
De RDW is de enigste instantie die een echte change of ownership regelt. Die afdeling van Tesla is gewoon de randomizer of je root-access krijgt of puppy-power-user. Als juffrouw Jannie ziek is geven Edgar en Jos geen rootrechten af, daar is koffie voor nodig.... Kortom, het gaat gewoon om een website accountje en wat vinkjes in een database en 1 grote administratieve processen poppekast eromheengebouwd...
Dat snap ik.
Als je het hoofd account heb kan je bijna alles met de auto dus vanuit hun visie is dat de owner.
Uiteraard gewoon alleen vanuit het oogpunt van Tesla, maar dan nog mogen ze dat (terecht) hun change of ownership noemen natuurlijk.
Veel leasemaatschappijen geven de berijders gewoon het hoofd-account om van een hoop administratie en gezeik af te zijn.
Dat Tesla dat allemaal 'change of ownership' noemt etc, dat is hun eigen interpretatie, ze moeten niet denken dat ze de RDW zijn ofzo.
De RDW is de enigste instantie die een echte change of ownership regelt. Die afdeling van Tesla is gewoon de randomizer of je root-access krijgt of puppy-power-user. Als juffrouw Jannie ziek is geven Edgar en Jos geen rootrechten af, daar is koffie voor nodig.... Kortom, het gaat gewoon om een website accountje en wat vinkjes in een database en 1 grote administratieve processen poppekast eromheengebouwd...
Feit is wel dat je er maanden zoet mee kan zijn, en het nog steeds niet geregeld is.
Je bent als leaserijder de "bezitter" van de Tesla, en meestal is de leasemaatschappij de "eigenaar". En alleen de eigenaar mag een zaak vervreemden (de auto verkopen in gewoon Nederlands), en de leasemaatschappij heeft ook de RDW codes die je nodig hebt om de auto over te schrijven.De eigendomsvraag wordt in NL beantwoord volgend de gewone regels van levering/bezitsverschaffing van roerende zaken. Je kan dus eigenaar zijn ook al ben je niet de RDW-geregistreerde.
Je bent als leaserijder de "bezitter" van de Tesla, en meestal is de leasemaatschappij de "eigenaar". En alleen de eigenaar mag een zaak vervreemden (de auto verkopen in gewoon Nederlands), en de leasemaatschappij heeft ook de RDW codes die je nodig hebt om de auto over te schrijven.
Het Tesla account, en het ownership volgens Tesla, staat dus idd helemaal los van het juridische eigendom hier.