Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Nadat de SuC vol was besloten om door de rijden en op display verscheen mededeling dat de motor voor was uitgeschakeld. De volgende dag was het weer normaal terwijl de batterij nog niet was bij geladen.
Zou dit door het voorverwarmen van batterij omdat ik de SuC als bestemming had gekozen kunnen komen? Wie heeft dit ook wel eens gezien?

View attachment 417292

Ik heb dezelfde melding ontvangen terwijl de capaciteit >50% was, en ik niet naar een SuC reed. Bij de volgende trip, en zonder bij te laden, was de melding verdwenen...
 
  • Informative
Reactions: Primus
Iemand nog tips om AP geactiveerd te krijgen bij Tesla. 3 weken geleden M3 geleverd gekregen, loopt via Leaseplan, maar de AP welke als accessoire is meebesteld is nog steeds niet geactiveerd. Leaseplan geeft aan dat Tesla niet kan aangeven wanneer dit wordt geactiveerd. Zeer vreemd voor een betaalde optie. Iemand ervaring hiermee?
 
Iemand nog tips om AP geactiveerd te krijgen bij Tesla. 3 weken geleden M3 geleverd gekregen, loopt via Leaseplan, maar de AP welke als accessoire is meebesteld is nog steeds niet geactiveerd. Leaseplan geeft aan dat Tesla niet kan aangeven wanneer dit wordt geactiveerd. Zeer vreemd voor een betaalde optie. Iemand ervaring hiermee?
Bij mij ging het om een betalingsbewijs. Tesla moest de factuur naar de leasemij sturen, de leasemij moest een betalingsbewijs naar Tesla terug sturen. Als dat allemaal gedaan was dan zou de activatie in gang worden gezet.
Maar, de communicatie liep nou niet echt lekker. Ik zou bij zowel Tesla als je leasemij even aan de kooi gaan rammelen. Bij mij was het toen heel snel geregeld.
 
Even een vraagje over iets totaal anders. Ik heb een XBOX one controller verbonden een van de USB aansluitingen onder het grote scherm (dus niet bij de achterbank). Alleen lukt het mij niet om de controller in de Atari games aan de gang te krijgen. Moet je daar nog een bepaalde handeling voor uitvoeren om met de controller te kunnen spelen?
 
Bij mij ging het om een betalingsbewijs. Tesla moest de factuur naar de leasemij sturen, de leasemij moest een betalingsbewijs naar Tesla terug sturen. Als dat allemaal gedaan was dan zou de activatie in gang worden gezet.
Maar, de communicatie liep nou niet echt lekker. Ik zou bij zowel Tesla als je leasemij even aan de kooi gaan rammelen. Bij mij was het toen heel snel geregeld.

Ik heb factuur en betalingsbewijs nu reeds meerdere malen aan service verstrekt en aan een specifiek e-mail adres voor AP activatie echter nog niets! Wij (lease en ikzelf) zijn sinds 1 april hier mee bezig (geen geintje). Het is ronduit schofterig want de euro 4300 werd wel door Tesla ontvangen en geaccepteerd. Een medewerker van de lease gaat binnenkort naar Amsterdam en gaat niet weg alvorens activatie een feit is. Ik kan enkel zeggen dat de organisatie bar en boos is en voor mij onbegrijpelijk. Mijn auto heeft ook al 1 week bij service gestaan met verschillende punten. Na 7 dagen een mail dat ik de auto kon halen. Niets geen info. Ik constateerde dat er niets, lees niets was gebeurt! Terug naar binnen en reactie, alles binnen spec! Waarom dan 7 dagen gehouden? Ik vind het echt onbegrijpelijk en onacceptabel. Ik heb als wagenparkbeheerder dan ook besloten om geen tesla’s meer in te zetten. Het is een fijne auto maar een zeer onbetrouwbare organisatie!
 
Elon op twitter

Elon Musk on Twitter: Starting next month, Tesla will charge $1000 for color black (same price as silver)

Heeft hier misschien mee te maken?

Elon Musk on Twitter:

'Reminder that US federal tax drops by $1875 for any Tesla delivered after June 30. Order online at http://Tesla.com' .

Het prijsverschil met na 30 juni, nu alvast kunstmatig verhogen, om nog wat bestellingen in Q2 binnen te harken? En dan later weer terugdraaien oid...
 
Het prijsverschil met na 30 juni, nu alvast kunstmatig verhogen, om nog wat bestellingen in Q2 binnen te harken? En dan later weer terugdraaien oid...
Ik denk het niet. Ik denk eerder dat er zo veel zwart wordt verkocht dat men beslist heeft om weer het oude "Obsidian Black" terug in te voeren en de niet-multicoat kleur weer "gewoon wit" te maken.

Zo heeft men naast de basiskleur "sjiek wit" en "sjiek zwart" (wit en zwart zijn in de VS erg populaire kleuren!) en kan men op meer wagens iets meer vragen.

Nu zijn er te veel mensen die zwart willen en dus het goedkope zwart nemen...
 
Last edited:
Als in de Model 3 in de achteruit zet, verwacht ik eigenlijk gepiep te horen als in het 'blikveld' iemand loopt of rijdt. Dat was ik wel gewend.

Zit er ergens nog een instelling verborgen of is dit domweg niet aanwezig?

Heb je de sensoren 'aan' gezet zodat ze geluid maken? Zie pagina 70 van de meest recenter Model 3 handleiding over visuele en hoorbare feedback.
 
  • Like
Reactions: Wackmack