Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Lijkt standaard op de Y
Deze week iets nieuws geprobeerd: met de Model 3 in de rechterbaan met de truckers mee rijden. Dan blijkt dat zelfs 500km prima te doen is met de 50kWh batterij van een M3SR+

Schermopname (31).png
 
wat is het verschil tussen net en gross consumption?
Adrian Kumpf van Teslamate legt het uit als:"The gross consumption describes how much energy is used in total (including sentry mode, vampire drain etc). The value is calculated based on the loss of range between charges i.e. it's an estimate."

Ik vermoed dat de estimate voor gross consumption hier niet helemaal goed gaat. Iemand die dit nog meer kan toelichten?
 
Deze week iets nieuws geprobeerd: met de Model 3 in de rechterbaan met de truckers mee rijden. Dan blijkt dat zelfs 500km prima te doen is met de 50kWh batterij van een M3SR+
Ook heel erg aan te raden bij tegenwind, met fietsen op de trekhaak, als je op een lange rit (retour) niet onnodig wilt laden. Heb ik een keer gedaan in het koude voorjaar (vertrekkend met 85%) op een rit naar Egmond. De aankomsttijd lag slechts 5 minuten na de bij aanvang geprognotiseerde tijd. Daar nog wat gereden. Terug (105 km/h) was inderdaad 5 minuten sneller (en zoals bedoeld met 5% over gearriveerd, zonder tussentijds laden) Verbruik heen was 145 Wh/km, terug met wind schuin achter 185 Wh/km
 
Hoi, hoor sinds gisteren krakend geluid bij rijden over drempel ..... Meer mensen deze ervaring bij een M3 (zie allen mensen met S/X)?

Heb auto nu 2,5 jaar, 83K op teller... Morgen naar Service Centre....
3.000 kilometer over je garantie heen. Ik denk je upper control arms. Maar omdat dat (als dat het is tenminste) een bekend Tesla Model 3 probleem is bij de eerste reeks die in Nederland verkocht is zou ik het toch op een fabricage-fout gooien. (Ik heb nog net binnen garantie een date voor een vergelijkbaar issues volgende week donderdag. 76.000 km op het moment van melden)
 
Er zijn overigens wel geruchten dat de LR binnenkort met een 81kWh batterij van LG wordt uitgevoerd.
Op het Duitse TFF forum nu ook de bevestiging dat de M3LR in Q4 met 81 kWh LG batterij zal worden geleverd. De M3SR zou ook een grotere 60 kWh CATL batterij hebben meegekregen. In Duitsland worden de technische papieren (conformiteitsverklaring) vooruit gestuurd, dus vandaar dat men daar al weet welke varianten er worden geleverd.
 
Last edited:
3.000 kilometer over je garantie heen. Ik denk je upper control arms. Maar omdat dat (als dat het is tenminste) een bekend Tesla Model 3 probleem is bij de eerste reeks die in Nederland verkocht is zou ik het toch op een fabricage-fout gooien. (Ik heb nog net binnen garantie een date voor een vergelijkbaar issues volgende week donderdag. 76.000 km op het moment van melden)
dank je voor berichtje.
 
Hoi, hoor sinds gisteren krakend geluid bij rijden over drempel ..... Meer mensen deze ervaring bij een M3 (zie allen mensen met S/X)?

Heb auto nu 2,5 jaar, 83K op teller... Morgen naar Service Centre....
Idem, iets nieuwer en minder km (juni 2019, 50k). Kijk ook even of er rechtsachter een scheurtje in je raam zit…bijna onzichtbaar, maar vlak voor mijn bezoek aan Service Center verder gescheurd. Onderweg ook nog melding veiligheidssysteem rechtsvoorgangers. Staat nu al meer dan 3 weken bij Service Center, wachtend op gordel bevestiging oid. Geen probleem, een leen-S. En wordt allemaal binnen garantie opgelost.
 
  • Like
Reactions: ERvee and job-lek
3.000 kilometer over je garantie heen. Ik denk je upper control arms. Maar omdat dat (als dat het is tenminste) een bekend Tesla Model 3 probleem is bij de eerste reeks die in Nederland verkocht is zou ik het toch op een fabricage-fout gooien. (Ik heb nog net binnen garantie een date voor een vergelijkbaar issues volgende week donderdag. 76.000 km op het moment van melden)
Idd... kreeg netjes een factuur;)..... nog voorzichtig aangedrongen op coulance.... maar helaas.

Kosten waren te overzien, zowel links als rechts vervangen.

Zeer tevreden over de service van Tesla Eindhoven!!
 
  • Like
Reactions: job-lek