Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Sinds kort horen wij wat kraakgeluiden bij het rijden over wegen met korte oneffenheden en soms bij drempels het gaat om een Model 3 uit 2019.

De reseal terugroepactie is bij ons (nog) niet doorgevoerd en we hebben er ook geen bericht over ontvangen, moet je hier om vragen?
Zijn er mensen met een model 3 die na de reseal minder of geen last meer van deze kraakgeluiden hebben?
Heb de reseal wel gehad en die voorkomt alleen het piepen zoals in de vele video's te horen is. Een kraak bij oneffenheden is echt anders. Ik heb die heel af en toe bij een scherpe draai in oneffen terrein, vooral achteruitrijdend wel eens. Tot dusverre was het voor mij geen reden om een afspraak in te plannen, als het niet erger wordt. Zit wel over de 70.000 km dus point to decide nadert.
 
  • Informative
Reactions: To3ornotto3?
Heb de reseal wel gehad en die voorkomt alleen het piepen zoals in de vele video's te horen is. Een kraak bij oneffenheden is echt anders. Ik heb die heel af en toe bij een scherpe draai in oneffen terrein, vooral achteruitrijdend wel eens. Tot dusverre was het voor mij geen reden om een afspraak in te plannen, als het niet erger wordt. Zit wel over de 70.000 km dus point to decide nadert.
Bij mij 5 van de 6 draagarmen vervangen nav gekraak bij scherp insturen en bij drempels.... zou dus niet te lang wachten!
 
Heee meer dan 40.000 Model 3’s in Nederland, hebben we het feestje gemist 🤔

C873A951-151C-4E5E-AD7A-16D94F49AC8B.jpeg
 
Weet iemand waarom de long range in de configurator 614 km range heeft en de voorraad modellen 580 Km? De voorraad modellen zijn ook de „facelift“ modellen met chrome delete.
Voor zover ik weet zijn het beiden “na de facelift” modellen dus uiterlijk geen verschil, maar vanaf dit voorjaar is Tesla andere accupacks gaan leveren in de M3 LR.
Zie ook: Tesla Model 3 Long Range Dual Motor
 
Voor zover ik weet zijn het beiden “na de facelift” modellen dus uiterlijk geen verschil, maar vanaf dit voorjaar is Tesla andere accupacks gaan leveren in de M3 LR.
Zie ook: Tesla Model 3 Long Range Dual Motor
Ik zal eens kijken of er prijsverschil zit tussen de nieuwe 580 km en de 615 km modellen.
Edit: hier is de 615 km variant 2200 CHF duurder bij gelijke opties.
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: job-lek
Voor zover ik weet zijn het beiden “na de facelift” modellen dus uiterlijk geen verschil, maar vanaf dit voorjaar is Tesla andere accupacks gaan leveren in de M3 LR.
Zie ook: Tesla Model 3 Long Range Dual Motor
Niet helemaal: binnen MY2021 heb je het verschil met de sierpanelen die in de meest recente versies doorlopen in de deuren. Die doorlopende sierpanelen hadden de eerste MY2021 modellen niet.
De modellen, zoals mijn Model 3, met 614km WLTP hebben de nieuwere Panasonic batterij en de in de deuren doorlopende sierpanelen.

Daarnaast is ook stuurverwarming toegevoegd vanaf de latere MY2021 modellen.
 
Is er een manier om te achterhalen of en een LG pack of een Panasonic pack in zit?
Zoek even naar de variantcode op de achterkant van het kentekenbewijs of online via de RDW. Begint deze code met E1 of E3, dan heb je een Panasonic pack. Begint deze code met E5, dan heb je een LG pack. De variantcode voor de Model 3 met LFP accu van CATL start met E6.
 
  • Informative
Reactions: Emphyrio
Volgens “het internet“ zijn de 580 km modellen uit de tijd dat de LR met een LG en Panasonic pack geleverd werd waarbij de LG iets minder capaciteit zou hebben dan de Panasonic.

Zoek even naar de variantcode op de achterkant van het kentekenbewijs of online via de RDW. Begint deze code met E1 of E3, dan heb je een Panasonic pack. Begint deze code met E5, dan heb je een LG pack. De variantcode voor de Model 3 met LFP accu van CATL start met E6.
Bij staat bij type/variant 003 E3D. Dit zou dus betekenen dat er een Panasonic pack in zit. Dit komt dan weer niet overeen met de 580km range die Tesla opgeeft🤔
 
Dit komt dan weer niet overeen met de 580km range die Tesla opgeeft
Door de jaren heen zijn er een aantal varianten geleverd door Panasonic en 580km WLTP past bij het Panasonic 2170C pakket. Hier vind je een mooi overzicht op een Duits forum waarin de verschillende accupakketten aan bod komen.

Heb het plaatje even gekopieerd van het Duitse forum:

1632424102264.png
 
Door de jaren heen zijn er een aantal varianten geleverd door Panasonic en 580km WLTP past bij het Panasonic 2170C pakket. Hier vind je een mooi overzicht op een Duits forum waarin de verschillende accupakketten aan bod komen.

Heb het plaatje even gekopieerd van het Duitse forum:

View attachment 713206
Volgens dit plaatje komen alle nieuwe modellen inclusief de performance uit China. Dat is wel interessant aangezien men over het algemeen goed te spreken is over de kwaliteit van de MIC modellen.
 
Ik heb een voorraad model besteld en daarbij stond de wltp van 580 vermeld.
@Mars2020 , zou je niet hier je bereik eens willen neerzetten? Ben wel benieuwd naar het verschil (op papier dan) tussen de LR van jou en die van mij:
Thnx!!