Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - FSD upgrade

This site may earn commission on affiliate links.
Het gaat er inderdaad om dat dit de prijzen waren op dat moment. Ik heb een factuur ontvangen en betaald (21 maart), maar tot op heden niks geleverd gekregen. Dat nu al 2 maanden interne discussie bij Tesla over gegeven kortingen is, snap ik niet.
Dat was een afweging op dat moment om AP+FSD wel aan te schaffen, waarbij je een overeenkomst aangaat met elkaar en dient te leveren.
 
Het ging mij erom dat mensen dit achteraf lijken te verwachten als compensatie (terwijl het meer is dan de 'benadeling'). Als Tesla dit echter toegezegd heeft bij het aangaan van een contract, dan is ze daar natuurlijk aan gehouden.
Overigens zou ik het absurd vinden dat Tesla dat toegezegd heeft, en betrokkenen feliciteren met de goede deal.
Laten we het er over eens zijn dat het prijsbeleid van Telsa beter kan.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Odie
Het ging mij erom dat mensen dit achteraf lijken te verwachten als compensatie (terwijl het meer is dan de 'benadeling'). Als Tesla dit echter toegezegd heeft bij het aangaan van een contract, dan is ze daar natuurlijk aan gehouden.
Overigens zou ik het absurd vinden dat Tesla dat toegezegd heeft, en betrokkenen feliciteren met de goede deal.
Michel, je mist het punt. Het gaat hier niet om mensen die “voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten”. Anders koop je volgens mij geen auto van 60K. De betrokkenen zijn vrijwel allemaal bereid een redelijke prijs te betalen voor AP/FSD.
Het gaat erom dat Tesla keer op keer afspraken en toezeggingen doet, die vervolgens niet worden nagekomen. En dat ondanks de vele loze toezeggingen (vaak zelfs ondanks betaling door klant), bij de betrokkenen AP en/of FSD gewoon niet wordt geactiveerd. Dit tot grote frustratie van de betrokkenen. Dit is toch niet zo moeilijk om te begrijpen?
 
  • Like
Reactions: Qweras and Odie
Ik: 31 januari 3 LR AWD Blue 18" zonder EAP2, voor ruim € 61.000, levering 26/2. 6 mei AP voor € 3200, 13 mei mail dat ik € 3200 teveel betaald heb, 22 mei FSD voor € 6400, € 3200 nog niet terug ontvangen. Als dat laatste gebeurt ben ik tevreden.
Dus je hebt met levering op 26 februari toch een gratis upgrade gekregen? (Niets -> basic AP). Dat is dus de upgrade die ze normaal zogezegd enkel toepasten op leveringen na 28 februari maar die ik met mijn levering op 12 februari ook graag zou hebben (in mijn geval EAP -> FSD)
 
Dus je hebt met levering op 26 februari toch een gratis upgrade gekregen? (Niets -> basic AP). Dat is dus de upgrade die ze normaal zogezegd enkel toepasten op leveringen na 28 februari maar die ik met mijn levering op 12 februari ook graag zou hebben (in mijn geval EAP -> FSD)
Ik heb niets gratis gekregen. Ik heb afgelopen weken € 3200 + 6400 betaald. Misschien krijg ik € 3200 terug, maar dat moet nog maar blijken. Ik hoop voor je dat jij na aanschaf van 'oud' FSD ook € 3200 terug krijgt.
Mijn opmerking ging over mensen die meer dan dat bedrag (van de prijsstijging per 1 maart) verlangen. Nogmaals, als Tesla dat beloofd heeft moeten ze leveren.
 
Heb zojuist service center gebeld met de vraag of ze niet gewoon het geld voor AP en FSD naar mij terug kunnen storten en dan bestel ik wel opnieuw via m'n account.
Doe dat dan gewoon als het blijkbaar zo ingewikkeld is om de boel handmatig te activeren.

Hij gaat uitzoeken of dat mogelijk is en komt er uiterlijk volgende week maandag op terug.

Prijs van FSD is inmiddels nota bene ook nog €1000 lager dan wat ik reeds betaald heb (€7.400).
 
Ik heb niets gratis gekregen. Ik heb afgelopen weken € 3200 + 6400 betaald. Misschien krijg ik € 3200 terug, maar dat moet nog maar blijken. Ik hoop voor je dat jij na aanschaf van 'oud' FSD ook € 3200 terug krijgt.
Mijn opmerking ging over mensen die meer dan dat bedrag (van de prijsstijging per 1 maart) verlangen. Nogmaals, als Tesla dat beloofd heeft moeten ze leveren.
Je schreef dat je 3200 euro betaald had maar dat je vervolgens een mail kreeg dat je 3200 te veel betaald had (dat het dus gratis moest zijn). Vervolgens heb je 6400 betaald om te upgraden van basic AP naar FSD, en hoop je de 3200 euro (zoals beloofd) terug te krijgen. Met andere woorden dus precies als ik zei, een gratis upgrade (niets -> basic AP) waar je dan een betalende FSD aan hebt toegevoegd. Toch? Of begrijp ik het nu helemaal verkeerd?

In de VS kreeg iedereen die voor 1 maart besteld had en na 1 maart geleverd kreeg, 1 gratis upgrade (niets->basic of EAP->FSD). En er was even sprake van dat in Europa alle M3 een upgrade kregen als ze voor 1 maart besteld hadden, ongeacht leverdatum. Blijkbaar hebben sommigen van dat laatste gebruik kunnen maken maar de meeste anderen niet.
 
Ik heb vanmorgen eindelijk mijn AP + FSD geactiveerd gekregen op mijn model 3. Heb er een keer of 10 iemand van Tesla voor aan de lijn gehad, maar het is dan toch eindelijk gelukt. De factuur (5850 euro) heb ik een maand geleden ongeveer ontvangen en betaald.

Nu dus eindelijk alles geactiveerd en werkend. Het is een hele bevalling geweest, maar ik ben blij dat het achter de rug is. Dat de factuur nog op de verkeerde naam (niet bedrijf) staat en hij eigenlijk naar mijn mening 550 euro te hoog was (had 50% korting op de AP + FSD prijs) neem ik maar op de koop toe. Ik kan het niet meer aan daar weer 5 telefoontjes aan te moeten wagen.

De aanhouder wint en er is dus nog hoop voor iedereen...
 
Ik heb vanmorgen eindelijk mijn AP + FSD geactiveerd gekregen op mijn model 3. Heb er een keer of 10 iemand van Tesla voor aan de lijn gehad, maar het is dan toch eindelijk gelukt. De factuur (5850 euro) heb ik een maand geleden ongeveer ontvangen en betaald.

Nu dus eindelijk alles geactiveerd en werkend. Het is een hele bevalling geweest, maar ik ben blij dat het achter de rug is. Dat de factuur nog op de verkeerde naam (niet bedrijf) staat en hij eigenlijk naar mijn mening 550 euro te hoog was (had 50% korting op de AP + FSD prijs) neem ik maar op de koop toe. Ik kan het niet meer aan daar weer 5 telefoontjes aan te moeten wagen.

De aanhouder wint en er is dus nog hoop voor iedereen...
En alvast welkom in andere draadjes waar de problemen van AP worden besproken.
Ik wil graag weer terug naar standaard CC mogelijkheid.

Maar ik hoop dat jij er meer plezier aan beleefd.
 
  • Like
Reactions: DutchTM3
Na een week AP en FSD begin ik er wel handig in te worden.
Wel of niet rechts inhalen, lane changes, het begint een mooie vaardigheid te worden.
Ja, het is wel een beetje een bizarre manier van rijden. Voordat ik een Tesla had, dacht ik dat ik wel continu mijn voet boven de rem zou laten zweven. Maar het blijkt omgekeerd, ik zit nu constant klaar om stroom te geven telkens hij weer eens remt omdat hij een spook gezien heeft of zo. Alleen jammer dat je moeilijk zijn domme acceleraties kan tegenhouden. Voorligger is weg, de auto daarvoor zit 2 seconden verder, dus volle bak vooruit, en dan weer volle bak regenereren! Uitschakelen of gewoon accepteren lijken daarvoor de twee enige oplossingen...
 
Gefeliciteerd hheen.

Waar heb je dat voor elkaar gekregen?

Ik heb in eerste instantie naar het delivery center (Tilburg) een mail gestuurd dat ik AP + FSD wilde hebben met korting volgens de berichten. Die hebben toen het SC Eindhoven een mail gestuurd waarin ze aangaven dat ik 50% korting kreeg en of ze het in gang wilden zetten. Toen dus heel lang moeten wachten en uiteindelijk een factuur gekregen na 5x bellen. Daarna weer 5x bellen om de betaalde factuur geëscaleerd te krijgen naar een oplossing. De vaart kwam er uiteindelijk pas echt in toen SC Tilburg zich ermee ging bemoeien en met terug liet bellen door de Technical Support afdeling...
 
Vandaag op de LR AP+FSD gekregen, AP was beloofd via mail op 2 maart. Betreft mijn LR met levering 27 feb. FSD vanuit coulance gekregen om meerdere redenen, waar ik niet over wil communiceren. Nu nog FSD op mijn P, waar al EAP op zit en Tesla is zijn afspraken na gekomen. Ben de afgelopen maanden in gesprek gebleven met mijn SEC die het uiteindelijk heeft geregeld....dus mijn advies, geen dreiging maken, relatie opbouwen met je SEC en die gaat het echt regelen voor je
 
  • Like
Reactions: Michel3
dus mijn advies, geen dreiging maken, relatie opbouwen met je SEC en die gaat het echt regelen voor je

Dit ben ik wel met je eens. Ik ben altijd netjes gebleven en heb nooit gedreigd. Wel een paar keer aangegeven dat het frustrerend was, maar daarbij ook aangegeven dat dit vast voor hun ook frustrerend moest zijn. Al die telefoontjes de hele dag over iets waar ze maar weinig invloed op hebben hier in NL.
 
  • Like
Reactions: Disneyland
Hi fvanson,

Ik had dezelfde issues met een PM sturen, uiteindelijk opgelost door het email adres aan te passen zodat het niet gezien werd als een emailadres, dan werkt het wel.
Bedankt voor het delen van je verhaal, erg herkenbaar.
Moet die ingebrekestelling nog aan bepaalde eisen voldoen om het rechtsgeldig te maken? dan ga ik die actie ook uitzetten.
Mijn situatie in het kort is levering auto op 15 feb en een betaalde factuur (5300 euro) voor AP & FSD alleen hebben ze die nog niet doorgevoerd omdat er "goedkeuring" moet komen van R Etman. Vandaag maar weer eens bellen...

Groet,

Anton.

Zoals ik hier op het forum al eerder aangegeven heb zou ik Tesla ingebrekestellen als er binnen 2 weken geen reactie kwam op mijn telefoontje en daaropvolgende e-mail vwb AP acrtivatie + FSD aanbieding. Zoals verwacht is hier geen reactie op gekomen, is AP nog steeds niet geactiveerd, en heb ik geen speciale aanbieding voor FSD mogen ontvangen. Zodadelijk gaat onderstaande ingebrekestelling normaal per post plus aangetekend naar Tesla toe met een ultimatum van 2 weken. Ter bescherming van de verschillende SeC medewerkers heb ik hun namen veranderd naar <Tesla medewerker>. Je kunt naar eigen inzicht de brief of delen ervan gebruiken ... dan hoeft maar 1x het werk verricht te worden.

*** start brief ***

AANGETEKEND EN PER GEWONE POST


<Naam>
<Adres>
<Postcode + Woonplaats>
<e-mail>
<Telefoonnummer>
<Mobiel nummer>


Aan

Tesla Motors Netherlands B.V.

Burgemeester Stramanweg 122

1101 EN Amsterdam

Tilburg, 25 mei 2019

Onderwerp: ingebrekestelling


Geachte heer, mevrouw,


Op 28 februari 2019 sloot ik met u een overeenkomst voor de aankoop van een Tesla Model 3 Long Range AWD / VIN <VIN nummer>. Dit was na een proefrit op dezelfde dag en een paar uur voordat Tesla Motors Netherlands B.V. de prijzen van zijn Model 3 met 5% reduceerde. Hierop heb ik de volgende dag met Uw medewerkers gesproken om te vragen hoe dit opgelost kan worden aangezien ik me redelijk bekocht voelde. Daarbij zijn we overeengekomen om de bestelling niet af te zeggen, en dat ik ter compensatie (net zoals vele anderen) gratis Autopilot zou krijgen (waarde was en is nog steeds €3200). Ook is er gemeld dat er een speciale aanbieding voor het FSD (Full Self Driving) pakket zou komen. Helaas bent u de afspraken die we gemaakt hebben niet nagekomen. Ik heb de volgende klachten:


  • Zo bleek nadien dat Autopilot bij het in ontvangst nemen van de auto op 24 Maart 2019 niet geactiveerd te zijn. De Tesla medewerker die de uitlevering begeleide was niet ervaren genoeg om dit voor mij te controleren. Daarop heb ik dit zelf proefsgewijs moeten ervaren wat niet echt veilig is als je ervanuit gaat dat je auto zelfstandig zou afremmen en sturen.
  • Op dit moment, meer dan 60 dagen na het in ontvangst nemen van mijn Tesla, is Autopilot nog steeds niet geactiveerd, en is de speciale aanbieding voor FSD ook nog niet ontvangen. Er kan geen datum genoemd worden wanneer Autopilot geactiveerd gaat worden en wanneer ik de aanbieding van FSD à €2000 kan ontvangen. Bij contact met Uw service-medewerkers wordt telkens gemeld dat het nog een paar weken of x weken gaat duren, en dat Tesla Motors Netherlands B.V. hier volledig afhankelijk is van 2 Tesla engineers in de Verenigde Staten om dit uit te voeren (is simpelweg het zetten van een kruisje in een database met Tesla auto’s waarna dit via de internetverbinding in de auto geactiveerd wordt).
  • E-mails aangaande dit alles worden niet beantwoord, en bij navraag heb ik uiteindelijk per e-mail alleen de bevestiging gekregen dat activatie van Autopilot nog x weken gaat duren (dit was voor mij nodig omdat ik bij de door Tesla voorgestelde verzekering 10% korting op de premie gekregen heb als Autopilot aanwezig is, echter ben ik door Tesla’s toedoen niet in staat op dit moment hieraan te voldoen). Mondeling heb ik op vrijdag 29 maart 2019 de bevestiging gekregen bij Service Center Tilburg / <Tesla medewerker 1> dat ik op een lijst sta van Tesla Model 3 kopers die ook een speciale aanbieding voor FSD zou krijgen a €2000. Dit heb ik tot nu toe niet schriftelijk bevestigd gekregen, ook niet na herhaaldelijk hierom per e-mail en telefoon te vragen, wat mijn vertrouwen in de oprechtheid van Uw firma op de proef stelt.
  • Op 1 mei 2019 heb ik over voorgaande als ook over de gebroken hemel in het interieur van mijn Tesla Model 3 gesproken met Uw <Tesla medewerker 2> (dit defect is pas laat door ons opgemerkt omdat we eigenlijk vrijwel nooit de achterbank gebruiken). Daarbij was over de hemel afgesproken dat ik per e-mail foto’s hiervan zou doorsturen met duidelijk de naam <Tesla medewerker 2> erin vermeld zodat hij deze kan vinden in de algemene e-mailbox, dat hij zou kunnen zorgen dat een nieuwe hemel zou worden besteld, en dat zo gauw deze op voorraad zou zijn we een afspraak zouden maken om deze te vervangen. Ik heb hierop tot op heden niets over gehoord. Op vrijdag 17 mei 2019 heb ik hierover telefonisch navraag gedaan, echter de heer <Tesla medewerker 2> had die dag vrij en zou Maandag 20 mei jongstleden met mij contact opnemen. Aangezien gedurende die dag geen telefonisch contact met mij was gezocht, heb ik zelf geprobeerd telefonisch in contact te komen met de heer <Tesla medewerker 2>. Ik ben bij een andere service-medewerker terecht gekomen die alleen kon melden dat hij niet door kon verbinden omdat de heer <Tesla medewerker 2> op een andere locatie zit. Hij is zo vriendelijk geweest om het een en ander na te kijken in uw systemen, en zag dat er een melding naar de heer Vesters gemaakt was om met mij die dag contact op te nemen, en dat hij hierop geantwoord had dat hij dat diezelfde Maandag zou doen. Zoals zo U zo langzaam aan al kunt raden is er tot op heden nog geen contact met mij gezocht, nog telefonisch, nog schriftelijk, nog telefonisch.
Ik heb u diverse malen per telefoon en per e-mail gevraagd uw verplichtingen na te komen. Tot nu toe heeft u dat niet gedaan, en is er vrijwel geen enkele moeite gedaan om hierover iets concreets te melden. Met deze brief bied ik u voor de laatste keer de mogelijkheid om binnen 14 dagen alsnog aan uw verplichtingen en toezeggingen die ten grondslag lagen aan onze overeenkomst te voldoen, of om binnen 14 dagen €7600 over te maken naar mijn bankrekening <bankrekening nummer>. Het bedrag van €7600 is gebaseerd op het bedrag van €3200 dat ik nu voor Autopilot moet betalen in Uw online shop plus het bedrag van €6400 voor FSD pakket minus de toegezegde korting van €2000. Dit stelt me dan in staat de activering van Autopilot en Full Self-Driving zelf via de online shop te regelen, iets wat volgens andere bezitters van de Model 3 bevestigd hebben dat dat functioneert.

Wanneer u dit niet doet, bent u in verzuim en kunt u de overeenkomst als ontbonden beschouwen. Bovendien stel ik u in dat geval nu alvast aansprakelijk voor alle schade die ik heb geleden en nog zal lijden.


Ik verzoek u vriendelijk binnen twee weken na de datum van deze brief schriftelijk te reageren.


Met vriendelijke groet,








<Naam>


Referentie naar:

  • Diverse telefoongesprekken met Tesla die in Uw CRM-systeem opgeslagen zijn waaronder die van 1 maart 2019, 1 april 2019, 1 mei 2019, 17 mei 2019, 20 mei 2019
  • E-mails die verstuurd / ontvangen zijn op 26 april 2019, 1 mei 2019, 5 mei 2019, 17 mei 2019

*** einde brief ***

Ik hou de groep hier op de hoogte over het verdere verloop.
 
  • Like
Reactions: ThijsM3
Zoals ik hier op het forum al eerder aangegeven heb zou ik Tesla ingebrekestellen als er binnen 2 weken geen reactie kwam op mijn telefoontje en daaropvolgende e-mail vwb AP acrtivatie + FSD aanbieding. Zoals verwacht is hier geen reactie op gekomen, is AP nog steeds niet geactiveerd, en heb ik geen speciale aanbieding voor FSD mogen ontvangen. Zodadelijk gaat onderstaande ingebrekestelling normaal per post plus aangetekend naar Tesla toe met een ultimatum van 2 weken. Ter bescherming van de verschillende SeC medewerkers heb ik hun namen veranderd naar <Tesla medewerker>. Je kunt naar eigen inzicht de brief of delen ervan gebruiken ... dan hoeft maar 1x het werk verricht te worden.

*** start brief ***

AANGETEKEND EN PER GEWONE POST


<Naam>
<Adres>
<Postcode + Woonplaats>
<e-mail>
<Telefoonnummer>
<Mobiel nummer>


Aan

Tesla Motors Netherlands B.V.

Burgemeester Stramanweg 122

1101 EN Amsterdam

Tilburg, 25 mei 2019

Onderwerp: ingebrekestelling


Geachte heer, mevrouw,


Op 28 februari 2019 sloot ik met u een overeenkomst voor de aankoop van een Tesla Model 3 Long Range AWD / VIN <VIN nummer>. Dit was na een proefrit op dezelfde dag en een paar uur voordat Tesla Motors Netherlands B.V. de prijzen van zijn Model 3 met 5% reduceerde. Hierop heb ik de volgende dag met Uw medewerkers gesproken om te vragen hoe dit opgelost kan worden aangezien ik me redelijk bekocht voelde. Daarbij zijn we overeengekomen om de bestelling niet af te zeggen, en dat ik ter compensatie (net zoals vele anderen) gratis Autopilot zou krijgen (waarde was en is nog steeds €3200). Ook is er gemeld dat er een speciale aanbieding voor het FSD (Full Self Driving) pakket zou komen. Helaas bent u de afspraken die we gemaakt hebben niet nagekomen. Ik heb de volgende klachten:


  • Zo bleek nadien dat Autopilot bij het in ontvangst nemen van de auto op 24 Maart 2019 niet geactiveerd te zijn. De Tesla medewerker die de uitlevering begeleide was niet ervaren genoeg om dit voor mij te controleren. Daarop heb ik dit zelf proefsgewijs moeten ervaren wat niet echt veilig is als je ervanuit gaat dat je auto zelfstandig zou afremmen en sturen.
  • Op dit moment, meer dan 60 dagen na het in ontvangst nemen van mijn Tesla, is Autopilot nog steeds niet geactiveerd, en is de speciale aanbieding voor FSD ook nog niet ontvangen. Er kan geen datum genoemd worden wanneer Autopilot geactiveerd gaat worden en wanneer ik de aanbieding van FSD à €2000 kan ontvangen. Bij contact met Uw service-medewerkers wordt telkens gemeld dat het nog een paar weken of x weken gaat duren, en dat Tesla Motors Netherlands B.V. hier volledig afhankelijk is van 2 Tesla engineers in de Verenigde Staten om dit uit te voeren (is simpelweg het zetten van een kruisje in een database met Tesla auto’s waarna dit via de internetverbinding in de auto geactiveerd wordt).
  • E-mails aangaande dit alles worden niet beantwoord, en bij navraag heb ik uiteindelijk per e-mail alleen de bevestiging gekregen dat activatie van Autopilot nog x weken gaat duren (dit was voor mij nodig omdat ik bij de door Tesla voorgestelde verzekering 10% korting op de premie gekregen heb als Autopilot aanwezig is, echter ben ik door Tesla’s toedoen niet in staat op dit moment hieraan te voldoen). Mondeling heb ik op vrijdag 29 maart 2019 de bevestiging gekregen bij Service Center Tilburg / <Tesla medewerker 1> dat ik op een lijst sta van Tesla Model 3 kopers die ook een speciale aanbieding voor FSD zou krijgen a €2000. Dit heb ik tot nu toe niet schriftelijk bevestigd gekregen, ook niet na herhaaldelijk hierom per e-mail en telefoon te vragen, wat mijn vertrouwen in de oprechtheid van Uw firma op de proef stelt.
  • Op 1 mei 2019 heb ik over voorgaande als ook over de gebroken hemel in het interieur van mijn Tesla Model 3 gesproken met Uw <Tesla medewerker 2> (dit defect is pas laat door ons opgemerkt omdat we eigenlijk vrijwel nooit de achterbank gebruiken). Daarbij was over de hemel afgesproken dat ik per e-mail foto’s hiervan zou doorsturen met duidelijk de naam <Tesla medewerker 2> erin vermeld zodat hij deze kan vinden in de algemene e-mailbox, dat hij zou kunnen zorgen dat een nieuwe hemel zou worden besteld, en dat zo gauw deze op voorraad zou zijn we een afspraak zouden maken om deze te vervangen. Ik heb hierop tot op heden niets over gehoord. Op vrijdag 17 mei 2019 heb ik hierover telefonisch navraag gedaan, echter de heer <Tesla medewerker 2> had die dag vrij en zou Maandag 20 mei jongstleden met mij contact opnemen. Aangezien gedurende die dag geen telefonisch contact met mij was gezocht, heb ik zelf geprobeerd telefonisch in contact te komen met de heer <Tesla medewerker 2>. Ik ben bij een andere service-medewerker terecht gekomen die alleen kon melden dat hij niet door kon verbinden omdat de heer <Tesla medewerker 2> op een andere locatie zit. Hij is zo vriendelijk geweest om het een en ander na te kijken in uw systemen, en zag dat er een melding naar de heer Vesters gemaakt was om met mij die dag contact op te nemen, en dat hij hierop geantwoord had dat hij dat diezelfde Maandag zou doen. Zoals zo U zo langzaam aan al kunt raden is er tot op heden nog geen contact met mij gezocht, nog telefonisch, nog schriftelijk, nog telefonisch.
Ik heb u diverse malen per telefoon en per e-mail gevraagd uw verplichtingen na te komen. Tot nu toe heeft u dat niet gedaan, en is er vrijwel geen enkele moeite gedaan om hierover iets concreets te melden. Met deze brief bied ik u voor de laatste keer de mogelijkheid om binnen 14 dagen alsnog aan uw verplichtingen en toezeggingen die ten grondslag lagen aan onze overeenkomst te voldoen, of om binnen 14 dagen €7600 over te maken naar mijn bankrekening <bankrekening nummer>. Het bedrag van €7600 is gebaseerd op het bedrag van €3200 dat ik nu voor Autopilot moet betalen in Uw online shop plus het bedrag van €6400 voor FSD pakket minus de toegezegde korting van €2000. Dit stelt me dan in staat de activering van Autopilot en Full Self-Driving zelf via de online shop te regelen, iets wat volgens andere bezitters van de Model 3 bevestigd hebben dat dat functioneert.

Wanneer u dit niet doet, bent u in verzuim en kunt u de overeenkomst als ontbonden beschouwen. Bovendien stel ik u in dat geval nu alvast aansprakelijk voor alle schade die ik heb geleden en nog zal lijden.


Ik verzoek u vriendelijk binnen twee weken na de datum van deze brief schriftelijk te reageren.


Met vriendelijke groet,








<Naam>


Referentie naar:

  • Diverse telefoongesprekken met Tesla die in Uw CRM-systeem opgeslagen zijn waaronder die van 1 maart 2019, 1 april 2019, 1 mei 2019, 17 mei 2019, 20 mei 2019
  • E-mails die verstuurd / ontvangen zijn op 26 april 2019, 1 mei 2019, 5 mei 2019, 17 mei 2019

*** einde brief ***

Ik hou de groep hier op de hoogte over het verdere verloop.

Heb jij een rechtsbijstandsverzekering en zo ja, heb je die al op de hoogte gesteld van het geschil?
 
Heb jij een rechtsbijstandsverzekering en zo ja, heb je die al op de hoogte gesteld van het geschil?

Ja ik heb een rechtsbijstandsverzekering.
Nee heb ik nog niet op de hoogte gesteld, maar ik overweeg eerder gewoon een advocaat in de hand te nemen.
Eerste gang is ingebrekestelling met duidelijke omschrijving van klachten en oplossing, en daarna pas civiel rechtelijk.

Over 2 weken beslis ik of ik door naar de rechter ga, of me aansluit in de op poten zijnde gemeenschappelijke actie. Ik had deze stappen al bij Tesla aangegeven (telefonisch en per e-mail) voordat ik weet had dat er iets gemeenschappelijks op poten gezet werd. Dus ik ga op dit moment nog door met het pad dat ik uitgestippeld had.
 
Last edited:
Ja ik heb een rechtsbijstandsverzekering.
Nee heb ik nog niet op de hoogte gesteld, maar ik overweeg eerder gewoon een advocaat in de hand te nemen.
Eerste gang is ingebrekestelling met duidelijke omschrijving van klachten en oplossing, en daarna pas civiel rechtelijk.

Over 2 weken beslis ik of ik door naar de rechter ga, of me aansluit in de op poten zijnde gemeenschappelijke actie. Ik had deze stappen al bij Tesla aangegeven (telefonisch en per e-mail) voordat ik weet had dat er iets gemeenschappelijks op poten gezet werd. Dus ik ga op dit moment nog door met het pad dat ik uitgestippeld had.

Ook als je de rbv vooraf in kennis had gesteld had je die advocaat nog steeds mogen kiezen.

Hier een advocaat op eigen kosten op zetten zou ik als ik het zo lees niet doen.

Mijn advies: maandag alsnog melden (in beginsel kun je stellen dat pas na het niet tijdig reageren op de igb een conflict is ontstaan).

Als ik jouw brief lees heb je overigens een bewijsprobleem.