You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Wat denken jullie? De flow is er nu, om die vast te houden moeten de prijzen aangepast worden naar de fiscale werkelijkheid van 2020. Prijs naar 45k voor de SR+ zou dan meer dan logisch zijn.
Volgens mij zijn verkoopaantallen van Tesla in Nederland zodanig dat Nederland voor Tesla geen mini landje is. Echter Tesla hanteert n 1 prijs beleid (toch) en gaat echt niet differentiëren.
Dat gezegd hebbende denk ik dat de model 3 met 8 procent bijtelling volgend jaar nog steeds zeer concurrerend is vergelijking met andere lease auto’s en dat de verkoop echt wel weer aantrekt na de eerste paar maanden.
110,- euro rdw en een tijdelijk export kenteken (385,- oostenrijkse platen met WA verzekering waar je 21 dagen mee mag rijden, en je auto blijft eerste registratie in NL, anders dan duits 5 daags kenteken (dan is het import), kun je vanaf hier regelen....... dus heen rijden met de platen en meenemen, zelfde platen mag je rustig mee rond rijden in NL en even mee naar de rdw. Kost je totaal halve dag ophalen (tesla delivery zit vlak over de grens), maar ben je in NL ook kwijt. Dan dag halve RDW (ik was 2 uur kwijt).
Die export platen zijn uiteindelijk goedkoper: anders is het 5 daags duits kenteken (mag je niet mee in NL rijden), dus nog extra 1 dags in NL nodig (en die kun je niet zomaar verzekeren !). Dan moet je weer naar de RDW, weer 1 dags nodig in NL (zonder verzekering !)........ alleen centraal beheer doet het (euro 100,-/dag en zit je gelijk vast aan hun voor de verzekering) of export bedrijf (ook duur).
Alternatief is transport regelen, maar je moet weer naar de rdw.... dus weer transport of 1 dags kentekenen verzekering.
Dus die export platen zijn veel makkelijker (tyrep meenemen, ze zijn iets hoger, wel even lang, passen dus niet in de houders). Kun je in NL bestellen (dag later in huis), COC, factuur en ID nodig.
Die COC heeft tesla, maar gaat niet om de COC op chassisnummer maar de COC van het type, dus elke voldoet (achterzijde COC doc.).
Zijn die genoemde prijzen niet lager door de umweltbonus? Die ontvang je neem ik aan niet als je m exporteert, toch?
Scheelt behoorlijk inderdaad:Nee, kijk zelf en configureer (zit 2K bonus in.... leveranciersdeel), de andere 2K is tenaamstelingsdeel. (volgend jaar is dat dus 3+3=6K.
Die 2K (incl. btw) krijg je dus niet, die moet je erbij optellen, stel voor de lol maar eens een M3P samen.
Eigenlijk heel eenvoudig, kopen op Duitse site. Dan moet je een Duits BTW nummer invullen (heb ik, dus konden ze niet weigeren).
Heb je dat niet, vul wat in (bv. DE en dan je NL nummers erachter. Koop hem (betaal aan) en geef je NL btw nummer door, mogen ze niet weigeren (EU wetgeving).
Heb de bevestiging al binnen van de Duitse belastingdienst (aankoop andere op ander bedrijf, zonder DE-nummer), Tesla moet een NL btw nummer gewoon gebruiken en 0% btw rekenen (briefje van accountant, 1 dag later al antwoord). Tesla heeft tot 1 december anders start de procedure en gaan ze Tesla aanschrijven. Tja of ze daar nu slim aan doen, maar ja is Tesla "arrogantie" dus zou me niks verbazen dat ze denken dat ze er wel mee weg komen.
Vindt het ook gewoon dom van ze, gun ze veel maar veel te groot prijsverschil en je niet aan de EU wetgeving houden, krijg je vanzelf problemen mee.
Mag je daar, als in Nederland wonende Nederlander, in Nederland wel mee rijden? Als loonslaaf wsl wel maar als bestuurder van die GmbH wellicht niet zonder meer.Kan zelfs nog goedkoper: richt een GMBH op (niet duur), koop hem in 2020 in Duitsland, vang 6K (nu 4K) subsidie, laat hem een hlaf jaar staan op Duits kenteken en importeer hem daarna.
Mag je daar, als in Nederland wonende Nederlander, in Nederland wel mee rijden? Als loonslaaf wsl wel maar als bestuurder van die GmbH wellicht niet zonder meer.
Zie bijvoorbeeld hier: Buitenlands kenteken in Nederland - Belastingtips.nl
0% is geen verplichting. Ze mogen gewoon 19% in rekening brengen en jij kan het dan terugvragen bij de Duitse fiscus.
Mag je daar, als in Nederland wonende Nederlander, in Nederland wel mee rijden? Als loonslaaf wsl wel maar als bestuurder van die GmbH wellicht niet zonder meer.
Zie bijvoorbeeld hier: Buitenlands kenteken in Nederland - Belastingtips.nl