Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 kofferbak gaat traag / niet van het slot

This site may earn commission on affiliate links.
Sinds de "nieuwe app" en de laatste auto update (2021.24.5) heb ik regelmatig het probleem dat de kofferbak niet open wil.

Wat ik normaal doe: ik loop naar de auto, open de kofferbak, smijt mijn tas erin (eventueel laadkabel loskoppelen en opbergen als hij stond te laden), kofferbak dicht en dan instappen.

Maar wat nu dus meerdere keren gebeurd is na die recente updates is dat ik achter de auto sta en als een halve zool aan die kofferbak zit te heujen zonder dat die open gaat... De portieren willen wel gewoon open, en als ik eenmaal een portier geopend heb wil de kofferbak ook open.

Hebben anderen hier ook last van?
 
Sinds de "nieuwe app" en de laatste auto update (2021.24.5) heb ik regelmatig het probleem dat de kofferbak niet open wil.

Wat ik normaal doe: ik loop naar de auto, open de kofferbak, smijt mijn tas erin (eventueel laadkabel loskoppelen en opbergen als hij stond te laden), kofferbak dicht en dan instappen.

Maar wat nu dus meerdere keren gebeurd is na die recente updates is dat ik achter de auto sta en als een halve zool aan die kofferbak zit te heujen zonder dat die open gaat... De portieren willen wel gewoon open, en als ik eenmaal een portier geopend heb wil de kofferbak ook open.

Hebben anderen hier ook last van?

Zelf geen ervaring mee maar ik heb eerder gelezen dat een mobiel in kontzak bij openen achterklep/trunk soms niet werkt. (als je eerst een deur opent gaat het wel goed)

Ik stop mobiel aan voorzijde, dan werkt het altijd.
 
Ik heb wel iets vaker dan vroeger daar de portieren niet onmiddellijk van het slot gaan en ik een aantal seconden moet wachten. Dat had ik vroeger eigenlijk nooit.

Vooral als m'n accu van Iphone wat leger raakt merk ik dat. Kan dus ook te maken hebben met een soort van "spaarstand" bij je mobiel. Waarschijnlijk wordt er dan iets minder vaak gecontroleerd of er Bleutooth verbindingen gemaakt kunnen worden. Als bij mij het scherm van m'n mobiel aan is gaat het eigenlijk altijd snel*, in andere gevallen moet ik ook wel eens een paar seconden wachten.

*=ik kijk altijd even hoe het met (Tesla) aandelen gaat als ik einde middag in m'n auto stap ;)
 
  • Like
Reactions: Mx. Alba
Sinds de "nieuwe app" en de laatste auto update (2021.24.5) heb ik regelmatig het probleem dat de kofferbak niet open wil.

Wat ik normaal doe: ik loop naar de auto, open de kofferbak, smijt mijn tas erin (eventueel laadkabel loskoppelen en opbergen als hij stond te laden), kofferbak dicht en dan instappen.

Maar wat nu dus meerdere keren gebeurd is na die recente updates is dat ik achter de auto sta en als een halve zool aan die kofferbak zit te heujen zonder dat die open gaat... De portieren willen wel gewoon open, en als ik eenmaal een portier geopend heb wil de kofferbak ook open.

Hebben anderen hier ook last van?
Klopt, dit heb ik sinds de laatste update ook...2022.16.3.
Wat is hiervoor een oplossing?