Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 ruitenwissers en kalibreren

This site may earn commission on affiliate links.
.

Waarom er verschil is komt waarschijnlijk door de camera plaatsing. Elke camera staat toch net iets anders op de voorruit met net een andere focus lengte.

Wat ik niet begrijp waarom het systeem niet leert van de bediening van de knop. Als je steeds elke minuut een keer drukt is het toch duidelijk dat het interval verkort moet worden. Druk je nooit dan is het interval te kort en moet het juist langer.

Camera plaatsings afhankelijk: Dan zouden ze het dus zeker zelf-lerend moeten maken (6x knopje drukken betekend dat hij te langzaam is..... niet zo moeilijk te begrijpen).

Nu blijven we dus zitten met ruitenwissers die wel of niet werken .... compleet random, want zie nog geen oplossing.
 
Het is in één woord dramatisch!
Waarom worden er al 20 jaar goed werkende regensensors geproduceerd,
maar moet Tesla het op een andere manier doen en die dus voor geen meter werkt?
Maar bovenal...

WAAROM WORDT DIT NIET OPGELOST!

Ik vind dit de grootste ergernis aan mijn Model 3 en stoor me er vreselijk aan.

Waar zit die TESLA knop om iets kenbaar te maken dat iets niet werkt en anders kan/moet?
 
  • Funny
Reactions: shthpnz
Het is in één woord dramatisch!
Waarom worden er al 20 jaar goed werkende regensensors geproduceerd,
maar moet Tesla het op een andere manier doen en die dus voor geen meter werkt?
Maar bovenal...

WAAROM WORDT DIT NIET OPGELOST!

Ik vind dit de grootste ergernis aan mijn Model 3 en stoor me er vreselijk aan.

Waar zit die TESLA knop om iets kenbaar te maken dat iets niet werkt en anders kan/moet?

Nou, je komt in ieder geval lekker positief het forum op ;-) Welkom!
Veel plezier en denk aan je bloeddruk ;-p
 
Hiervoor reed ik een Volvo V60. Eén keer de gevoeligheid ingesteld, daarna nooit meer naar de instelling van de regensensor omgekeken. Bij de M3 blijft het geklooi idd. Vandaag ook weer: of het nu hard of zacht regent het wissen blijft te weinig, te laat. Dit is inderdaad wel een grote ergernis omdat Tesla in al haar wijsheid het overschakelen van auto naar één van de handmatige instellingen via de popup op het scherm regelt en niet met een draaiknop op stuurstangetje. Vind dan ook dat dit best wel gevaarlijk is want het kan behoorlijk afleiden.
 
Iemand al verbetering opgemerkt met de nieuwe update? Bij mijn m3 lr werkt het nog even slecht als daarvoor. Alleen als het keihard regent wist hij eenmaal automatisch en daarna na 10seconden weer een keer. Totaal onbruikbaar dus.
 
Ik word er met mijn M3P ook niet goed van, het heeft eigenlijk nooit goed gewerkt. Met name als het donker is reageert het systeem gewoon eigenlijk totaal niet, druppels zijn dan allang waterstromen geworden en ik zie praktisch niks meer. Zit er sochtends 1 druppel op de ruit dan is dat reden om minstens 10x direct achter elkaar te wipen. Overdag is er mee te leven, maar fijn is anders.

Overigens valt het mij op dat in het donker sowieso de waarschuwingsmeldingen van camera’s die verblind zijn, rijstrook assistentie die niet werkt, etc. me om de oren vliegen. Herkennen anderen dit ook? Anders toch maar eens een service voor inplannen.
 
Overigens valt het mij op dat in het donker sowieso de waarschuwingsmeldingen van camera’s die verblind zijn, rijstrook assistentie die niet werkt, etc. me om de oren vliegen. Herkennen anderen dit ook? Anders toch maar eens een service voor inplannen.
Heel herkenbaar. Zodra de weg beter verlicht wordt door lanterns of ander verkeer zijn de waarschuwingen weer (even) weg.
 
Volgens mij ben ik de enige die vind dat ze regelmatig juist te snel wissen. Zet hem dan terug van automaat naar standje 1 ofzo.
@Frank1969 Lijkt bij mij ook zo te zijn. Aan de linker zit wel een slangetje (die heel irritant na x keer gebruik over de voorruit sleept), maar daar lijkt niks uit te komen.