Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 SR+ Made In China met LFP accu

This site may earn commission on affiliate links.
Vreemd want ik merk hier met 30.2 wel degelijk een verbetering op. Ik was daarnet aangenaam verrast toen ik mijn wagen zag pieken naar 108 kW. Hij is daarna wel redelijk snel terug gezakt naar 68 kW maar is toch aan die snelheid blijven opladen. Bij al mijn vorige supercharges kwam ik niet boven de 47kw uit. Het is nog steeds niet wat het moet zijn natuurlijk maar toch al enige verbetering...

View attachment 626219

View attachment 626221

Dat is positief! Ik kwam destijds niet boven de 25KW uit en dat was toen ik zo’n 150KM had gereden inclusief opwarmen en aan de Supercharger in Apeldoorn stond, ik moet daar over een aantal weken weer heen en ga het dan opnieuw proberen. Eens zien of er wat progressie is!
 
Dat is positief! Ik kwam destijds niet boven de 25KW uit en dat was toen ik zo’n 150KM had gereden inclusief opwarmen en aan de Supercharger in Apeldoorn stond, ik moet daar over een aantal weken weer heen en ga het dan opnieuw proberen. Eens zien of er wat progressie is!

Mijn eerdere bericht met de laadcurves, is van voor de update met versie 30.2. Hier haalde mijn SR+ al 76kW bij een SOC van 25%. Na de update naar 30.2 nog niet aan de SC geladen. Er zij ook geen releasenotes die iets zeggen over verbetering van het BMS of het snelladen. Dus ik verwacht niet dat dit de lang verwachtte update is.

Verder vraag ik mij af of de laadsnelheid ook toeneemt naarmate de accu vaker geladen heeft. Bij mijn auto lijkt dat wel het geval, maar ik heb ook steeds meer aandacht aan het voorverwarmen besteed. Door voor vertrek te verwarmen, naar de SC te navigeren en de accu zwaar te belasten.
 
Bij mijn auto lijkt dat wel het geval, maar ik heb ook steeds meer aandacht aan het voorverwarmen besteed. Door voor vertrek te verwarmen, naar de SC te navigeren en de accu zwaar te belasten.
echt een fijne auto voor het grote publiek


8A743C13-62D9-440C-8CCA-288C40A147AF.gif
 
  • Disagree
Reactions: Niek
Mijn eerdere bericht met de laadcurves, is van voor de update met versie 30.2. Hier haalde mijn SR+ al 76kW bij een SOC van 25%. Na de update naar 30.2 nog niet aan de SC geladen. Er zij ook geen releasenotes die iets zeggen over verbetering van het BMS of het snelladen. Dus ik verwacht niet dat dit de lang verwachtte update is.

Verder vraag ik mij af of de laadsnelheid ook toeneemt naarmate de accu vaker geladen heeft. Bij mijn auto lijkt dat wel het geval, maar ik heb ook steeds meer aandacht aan het voorverwarmen besteed. Door voor vertrek te verwarmen, naar de SC te navigeren en de accu zwaar te belasten.

Zojuist met Tesla gebeld: de versie 2020.48.30.2 is inderdaad een update voor de SR+ met CATL LFP . Deze zou een verbetering van bij het snelladen moeten geven. Wel raar dat er helemaal geen releasenotes bij worden verstrekt. Ben benieuwd wat het effect is.
 
Zojuist met Tesla gebeld: de versie 2020.48.30.2 is inderdaad een update voor de SR+ met CATL LFP . Deze zou een verbetering van bij het snelladen moeten geven. Wel raar dat er helemaal geen releasenotes bij worden verstrekt. Ben benieuwd wat het effect is.

Ik herhaal wat ik eerder schreef: wij merken nog helemaal niets. Warme accu (meer dan een uur gereden), geen stall pairing, SoC 28%, kom niet hoger dan 45kw. Hij piekt een seconde of 2 op 70kw en zakt dan direct in.
 
Hallo iedereen,

Sinds December 2020 ben ik ook in het bezit van een Model 3 SR+. Ik ervaar dezelfde problemen met de oplaad snelheid die in deze topic zijn omschreven. Sinds zaterdag heb ik de update 2020.48.30.2 geïnstalleerd en ik merk daar ook nog geen verbetering van oplaad snelheid.

Daarnaast heb ik door de update nog een minder leuk bijkomend effect gekregen. Het maximale bereik (100%) is gedaald van 421 KM naar 365 KM na de update. Sinds vandaag is het maximale bereik zelfs gedaald naar 317 KM (zie screenshot).

Zojuist heb ik ook met Tesla gebeld en zij verzekerde me dat er deze maand nog een update voor beide problemen zou komen. Dus hopelijk nog even afwachten...
 

Attachments

  • IMG_0136.jpg
    IMG_0136.jpg
    97.1 KB · Views: 45
Hallo iedereen,

Sinds December 2020 ben ik ook in het bezit van een Model 3 SR+. Ik ervaar dezelfde problemen met de oplaad snelheid die in deze topic zijn omschreven. Sinds zaterdag heb ik de update 2020.48.30.2 geïnstalleerd en ik merk daar ook nog geen verbetering van oplaad snelheid.

Daarnaast heb ik door de update nog een minder leuk bijkomend effect gekregen. Het maximale bereik (100%) is gedaald van 421 KM naar 365 KM na de update. Sinds vandaag is het maximale bereik zelfs gedaald naar 317 KM (zie screenshot).

Zojuist heb ik ook met Tesla gebeld en zij verzekerde me dat er deze maand nog een update voor beide problemen zou komen. Dus hopelijk nog even afwachten...
Bij mij is 99% nu gelijk aan 400km. 100% heb ik nog nooit gehaald. Met versie 30.2.
 
Weer een reden om gauw de weergave op % te zetten.

Ik heb dat al vaker voorbij zien komen, maar ik snap dat nooit zo goed. Gaat er meer stroom in je accu of gaat hij zuiniger rijden als je hem naar procenten zet ipv kms?? ;-)

Beide grootheden zijn geen exacte wetenschap en het blijft een temperatuur/rolweerstand/wind/zware voet curve toch gewoon!?
 
Ik heb dat al vaker voorbij zien komen, maar ik snap dat nooit zo goed. Gaat er meer stroom in je accu of gaat hij zuiniger rijden als je hem naar procenten zet ipv kms?? ;-)

Beide grootheden zijn geen exacte wetenschap en het blijft een temperatuur/rolweerstand/wind/zware voet curve toch gewoon!?
Ik snap niet waarom ze niet allebei zijn aangegeven. Maar ik verkies de % aanduiding.
 
Ik heb dat al vaker voorbij zien komen, maar ik snap dat nooit zo goed. Gaat er meer stroom in je accu of gaat hij zuiniger rijden als je hem naar procenten zet ipv kms?? ;-)

Beide grootheden zijn geen exacte wetenschap en het blijft een temperatuur/rolweerstand/wind/zware voet curve toch gewoon!?

Het is inhoud. Het beste zou dus zijn dat je exact weet hoeveel kWh er beschikbaar is. (Wat je overigens via canbus wel kan lezen. Maar niet via regulier scherm).
Screenshots_2021-01-12-08-59-18.png


Ik vraag me altijd af waar naar je kijkt op je tefoonaccu of laptopaccu en elk ander device met een accu. De accu inhoud hoop ik.

Kijk naar de inhoud en verwacht dat verbruiksduur afhankelijk is van gebruik.

Een emmer zit ook niet voor 4 minuten water in. Nee die zit half vol.

Snel genoeg kom je tot conclusie dat je 3. 4 of zelfs 5km PER percentage punt haalt. Ik noem dat even de rangefactor in dit voorbeeld.

Heb ik slechts 25% beschikbaar weet ik als ik normaal rij makkelijk factor 4 haal. Dus 100km.

Bijkomend voordeel en belanrijk; jonge kinds begrijpen dit en de berekening is simpel. Zelfs mijn jongste van 7 laat mij vrolijk weten hoever we komen (het is net als op de tablet...)

Qua schatting is de trip range indicator het handigste.

De display km waarde is erg fictief. In oudere modellen is de berekening van verwachte range zelfs heel anders in bepaalde ranges. Zo is de range kilometer weergave tussen de 80% en 100% opgepoets met 'niet bruikbare range (de 4 of 5kWh buffer'.
 
Het grootste argument voor %-weergave in plaats van kilometers, is dat de kilometers gelogen zijn.

Als ik in mijn Model X stap met kilometerweergave, beweert ie ook dat ik 450km kan doen. Als ik dan 120km heb gedaan, is de batterij half leeg en zegt ie dat ik nog 250km kan doen (ik ben dan ergens 70km kwijt geraakt door mijn rijstijl). Als ik dan nog 120km heb gedaan, zegt ie dat ik er nog 50 kan doen (nu al 130km kwijt) maar dat ik dringend moet laden (want die laatste 50km ga ik ook niet kunnen uitzingen).

Percentage liegt niet. 50% is nog 150km en 10% is minder dan 20km in mijn X.

Dat is een beetje zoals mijn BMW die ook aangaf dat ik +450 km op een tank kon doen, maar ik best bij 300km al uitkeek naar een tankstation.
 
  • Like
Reactions: TM3LR
Ah, de afspraak met de ranger is 15 minuten vantevoren geannuleerd want:

‘Beste mener ....,
Wij hebben op afstand de auto uitgelezen.
Er is uit de data gebleken dat de auto nog steeds te koud was om volledig te kunnen laden bij de supercharger. Het advies is om de auto goed voor te verwarmen en daarna gebruik te maken van de supercharger. Omdat het buiten koud is duurt het daarom ook langer voordat de batterij warm is.
Om deze reden zal Mobile service niet bij u langskomen omdat er geen fouten aangetroffen zijn in de batterij.
Excuses voor het ongemak.
Met vriendelijke groet,
Team Tesla Service’

Klinkklare nonsense want ik heb een rit opgegeven van Oosterhout naar Middelburg naar Rijswijk naar Drachten, alles achter elkaar op een dag. Volgens mij moet een batterij dan wel opgewarmd zijn...