Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 verlagen - Ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
Ok
alleen upper control arms?
geen enkel risico op ratelende aandrijfassen bij model 3 ?
Sowieso nog nooit gehoord dat daar problemen mee zijn bij de Model 3. Alleen de front upper control arms zijn echt een probleem. Ook de onderste trouwens, die rubbers daarin slijten nogal snel. Normaal garantie maar met een verlaging niet meer aangezien ze dan extra snel slijten. 😉
 
  • Informative
Reactions: job-lek
Goedemorgen,

Is er toevallig nog iemand op zoek naar een Eibach verenset voor een Model 3 Performance? (Lift Kits, Lowering Springs, Race Springs, Shocks & Sway Bars)
Ik heb deze set op mijn 2019 Model 3 laten plaatsen en ben aan het overwegen dit er weer af te halen. Het staat fantastisch maar doordat ik nu een andere baan heb kom ik met de verlaging niet meer in de parkeergarage aldaar. Maakt e.e.a. praktisch gezien onhandig.

Wellicht is er iemand met een Model 3 Performance die zijn originele veren wil ruilen met mijne bijvoorbeeld?
Of iemand die alleen de veren wil?

Deze post is eigenijk alleen om te checken of er animo zou zijn want gevoelstechnisch ben ik er nog niet helemaal uit of ik dit nou ook echt wil of niet. Zoals gezegd, de verlaging staat wel erg gaaf namelijk :cool:
 
Goedemorgen,

Is er toevallig nog iemand op zoek naar een Eibach verenset voor een Model 3 Performance? (Lift Kits, Lowering Springs, Race Springs, Shocks & Sway Bars)
Ik heb deze set op mijn 2019 Model 3 laten plaatsen en ben aan het overwegen dit er weer af te halen. Het staat fantastisch maar doordat ik nu een andere baan heb kom ik met de verlaging niet meer in de parkeergarage aldaar. Maakt e.e.a. praktisch gezien onhandig.

Wellicht is er iemand met een Model 3 Performance die zijn originele veren wil ruilen met mijne bijvoorbeeld?
Of iemand die alleen de veren wil?

Deze post is eigenijk alleen om te checken of er animo zou zijn want gevoelstechnisch ben ik er nog niet helemaal uit of ik dit nou ook echt wil of niet. Zoals gezegd, de verlaging staat wel erg gaaf namelijk :cool:
Performance AWD: Front: - 1.0" Rear: - 1.4" mijn M3P heeft nu al een negative rake (achter iets lager dan voor).
Heb je soms een foto van je wagen in profiel, ben heel benieuwd hoe deze eruit ziet met de eibach veren.
 
Niets is voor niets.
Wij rijden nu een maand in een H&R verlaagde M3.
De looks zijn cool en sportief rijden voelt het super strak.
Een Tesla sportief rijden is en blijft zoals jullie weten super leuk.
Snelheids drempels zijn echter niet prettig. Stijle drempels bij hogere snelheid betekent nu schuren.
Door onbekende woonwijken rijden betekent geduld hebben......
 
Heel erg bedankt! :D Ik was ook nooit echt van het verlagen eigenlijk. Was al heel wat dat ik hem eerst al 20 mm had verlaagd met verlagingsveren. Dat zag er op zich ook al zeker prima uit. Alleen met de plannen die ik verder heb met de auto zou ik zelfs met die 20 mm verlaging al problemen krijgen. Dusja het was of gewoon de auto zo laten en er verder niets meer mee doen of toch maar deze nieuwe setup plaatsen. Als autoliefhebber en liefhebber van modificaties kon ik eigenlijk niet anders dan voor het laatste te gaan. :p Vond het ook wel een leuke uitdaging, zo'n systeem wat nog niemand anders compleet in een Tesla had ingebouwd. Altijd leuk om iets unieks te hebben. :) En door deze setup dus ook nog stukje extra kunnen verlagen. Maar dat is eigenlijk bijzaak, de setup is pas echt nodig over een paar maandjes als de volgende modificaties aan de beurt zijn. ;)
Beste , ik heb je post gelezen ben op zoek naar schroefset die je van 100-500mm ik heb begrepen dat Mpp dat wel heeft waar kan ik deze bestellen en krijg je er een goca validatie attest mee bij , die hebben wij hier in België nodig.
 
Wie mooi wil zijn... 😉
Ik heb zelf de 25mm verlaging van Cobra eronder en heb vrijwel nooit problemen. De 245/35/20 bandenmaat helpt ook een fractie. Wel altijd voorzichtig blijven.

Deze gaan eronder. Mountain Pass Performance adjustable comfort coilovers.
Beste Richard waar kan ik deze Mpp bestellen en krijg je er een goca validatie attest erbij ?
Grtjs
 
Beste Richard waar kan ik deze Mpp bestellen en krijg je er een goca validatie attest erbij ?
Grtjs
Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat een goca validatie attest is. Je kan de set rechtstreeks bij Mountain Pass Performance in Canada bestellen. Wordt geleverd vanuit de KW fabriek in Duitsland. Scheelt verzendkosten en invoerrechten. En dan alleen een garage vinden die verstand heeft van het installeren van schroefsets. Het bedrijf waar ik het heb laten doen raad ik niet aan.
 
Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat een goca validatie attest is. Je kan de set rechtstreeks bij Mountain Pass Performance in Canada bestellen. Wordt geleverd vanuit de KW fabriek in Duitsland. Scheelt verzendkosten en invoerrechten. En dan alleen een garage vinden die verstand heeft van het installeren van schroefsets. Het bedrijf waar ik het heb laten doen raad ik niet aan.
Dit wordt ook wel TÜV attest genoemd deze heb je nodig om je wagen door de technishe apk keuring te geraken .( Belgische strenge regels omtrent verlaging) , dit samen met een montage attest door de plaatser.
 
Dit wordt ook wel TÜV attest genoemd deze heb je nodig om je wagen door de technishe apk keuring te geraken .( Belgische strenge regels omtrent verlaging) , dit samen met een montage attest door de plaatser.

De Model 3 AWD Sport en Comfort adjustable coilovers van Mountain Pass Performance komen nu met TüV certificaat. Die voor de Model 3 RWD helaas nog niet. Ligt er dus aan welke je hebt. 😉 Heb je een RWD, dan is KW V3 je enige optie denk ik.
 
De Model 3 AWD Sport en Comfort adjustable coilovers van Mountain Pass Performance komen nu met TüV certificaat. Die voor de Model 3 RWD helaas nog niet. Ligt er dus aan welke je hebt. 😉 Heb je een RWD, dan is KW V3 je enige optie denk ik.
Mijn Eibachs kwamen ook met Goca TüV attest. Het attest heb je nodig samen met het montage attest van de plaatser om naar de afzonderlijke keuring na verlaging te kunnen. Daar meten ze dan alles uit, uitlijning, camber, ...
In België zijn ze ontzettend streng hierop, maar met mijn Eibach verlagingsveren geen problemen ondervonden.

Edit: Ik rij met een RWD
 
  • Informative
Reactions: Firehuntah
De Model 3 AWD Sport en Comfort adjustable coilovers van Mountain Pass Performance komen nu met TüV certificaat. Die voor de Model 3 RWD helaas nog niet. Ligt er dus aan welke je hebt. 😉 Heb je een RWD, dan is KW V3 je enige optie denk ik.
Hey Firehuntah , ik heb een AWD ,die Mountain Pass zou ik heel graag willen hebben maar weet niet direct waar te bestellen , ik heb onlangs op een site gezien en daar de vraag gesteld voor die Tuv attest en hun zeggen dat ze de attest niet hebben. Kan jij mij zeggen waar ik deze kan bestellen eventueel?
Alvast bedankt !
 
Hey Firehuntah , ik heb een AWD ,die Mountain Pass zou ik heel graag willen hebben maar weet niet direct waar te bestellen , ik heb onlangs op een site gezien en daar de vraag gesteld voor die Tuv attest en hun zeggen dat ze de attest niet hebben. Kan jij mij zeggen waar ik deze kan bestellen eventueel?
Alvast bedankt !

Oke mooi, dan zit die attest er gewoon bij. Was voorheen niet zo, is pas sinds een paar maanden. Zou het gewoon bij Mountain Pass Performance zelf bestellen. Het zal dan rechtstreeks vanaf KW in Duitsland verstuurd worden dus komen geen importkosten bij.

Je zou voor de zekerheid nog kunnen vragen aan MPP. Zijn altijd erg behulpzaam en geven snel reactie.
 
  • Helpful
Reactions: Maarten
Je kan contact zoeken met KW end dan de vraag rechtstreeks aan hun stellen:

1713886479461.png