Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 verlagen - Ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb zo nu en dan wel wat voorbij zien komen maar dacht ik verzamel hier wat ervaringen met verlagen van jullie Model 3 AWD, RWD of Performance.

Wat mij interessant lijkt is om te weten voor welke veren je bent gegaan en waarom. Ook de rijeigenschappen hoor ik graag.

Ik ga nog winterbanden monteren dus dacht dan verlaag ik hem meteen als hij toch onder handen wordt genomen.
 
Ik had de Eibach besteld, maar kreeg de set voor de RWD ipv de AWD.

Toen getwijfeld om toch de Eibach te monteren (AWD set zou weer weken duren), of de inmiddels beschikbare H&R.

Met de importeur (die beide merken heeft) kortgesloten, die weer navraag heeft gedaan en het bleek dat de H&R set het strakste zou sturen, maar nog steeds voldoende comfort zou bieden.

Dus gekozen voor de H&R. Zeer gelukkig mee!

D21530E4-2D6A-4D4F-A556-149E75851FBB.jpeg


855DAF4B-1A76-46EC-AFEA-BCB18F1D2062.jpeg
 
Deze waarschijnlijk? Best prijzig als je ziet dat je alleen verlagingsveren voor rond de 300-400 euro kunt krijgen.

https://www.kwsuspensions.net/tesla_model_3

Ben zelf ook aan het denken hierover aangezien de SR+ vrij hoog staat. Ben aan het twijfelen dus tussen alleen verlagingsveren of zo'n hele veer/schokdemper set.

Nadeel is alleen dat ik met de dagelijkse rit heel wat drempels en heuvels tegen kom. Nu kan ik er nog erg makkelijk overheen, twijfel of dit hetzelfde zal blijven als ik de Model 3 doe verlagen.
 
20_duims.jpg
Ik ben voor de Eibach set gegaan.
En omdat idd vorig jaar alleen eerst de RWD set beschikbaar was, deze onder mijn AWD model 3 laten zetten.
Eibach heeft hier zelf ook mee getest en zelf gaven zij aan dat dit ook gewoon geen probleem was.
De auto komt daardoor aan de voorkant nog ca 1 cm lager te liggen wat er goed uitziet en het stuurt ook nog eens geweldig.
 
  • Like
Reactions: Firehuntah
@DeHakkelaar Ziet er goed uit zo. :) Heb je alleen geen problemen met drempels nu die zo laag ligt? En veert ook wat stugger neem ik aan waardoor je wat meer van de weg voelt?

Weet niet of ik mijn Model 3 ook zo laag wil, denk echt dat ik dan problemen krijg met de drempels die ik elke dag tegen kom. ;) Vind echter vooral 30mm verlagingsveren, zelfde als die Eibach. Niet veel te vinden die wat minder verlagen. Denk dat ik eerder voor 20mm zou gaan of misschien zelfs maar 10mm (zelfde als Model 3 Performance dan toch?).
 
@DeHakkelaar Ziet er goed uit zo. :) Heb je alleen geen problemen met drempels nu die zo laag ligt? En veert ook wat stugger neem ik aan waardoor je wat meer van de weg voelt?

Weet niet of ik mijn Model 3 ook zo laag wil, denk echt dat ik dan problemen krijg met de drempels die ik elke dag tegen kom. ;) Vind echter vooral 30mm verlagingsveren, zelfde als die Eibach. Niet veel te vinden die wat minder verlagen. Denk dat ik eerder voor 20mm zou gaan of misschien zelfs maar 10mm (zelfde als Model 3 Performance dan toch?).

Ik moet zeggen dat ik weinig last heb van drempels maar ik neem ze dan ook altijd rustig. Ik hoef er in ieder geval niet schuin op en af zoals je wel eens ziet. ;) Ook in parkeer garages geen probleem.
Ook is het nauwelijks stugger dan met de originele veren, dat viel mij erg mee.

Kijk anders eens op Unplugged Performance Dual Rate Linear Lowering Springs Tesla Model 3

Hier hebben ze een mild en moderate versie waarbij de mild denk ik wel is wat jij zoekt.
Ze hebben ook nog een "low" versie hoewel ze die niet aanbieden op de website.

of
Tesla Model 3 Sport Lowering Springs

Hier hebben voor de AWD een 1 inch verlagingsset en voor de RWD een 0,75 inch set.

Een bedrijfje wat ze er voor je onder zet is niet zo lastig te vinden mocht je daar over twijfelen.
 
  • Helpful
Reactions: Firehuntah
Bedankt voor de links! Die van T-Sportline lijken me wel wat, 0.75 inch meer dan genoeg voor mij. :) Ziet er ook goed uit op de foto's die ze hebben staan ervan. Ben normaal niet zo van het verlagen maar de Model 3 SR+ staat standaard wel erg hoog. :p Dan zijn die 0.75 inch verlagingsveren wel een mooie oplossing.

Als jij zelfs met die 40/30 mm verlaging geen problemen hebt dan durf ik het zeker wel aan met 19mm. :)
 
Bedankt voor de links! Die van T-Sportline lijken me wel wat, 0.75 inch meer dan genoeg voor mij. :) Ziet er ook goed uit op de foto's die ze hebben staan ervan. Ben normaal niet zo van het verlagen maar de Model 3 SR+ staat standaard wel erg hoog. :p Dan zijn die 0.75 inch verlagingsveren wel een mooie oplossing.

Als jij zelfs met die 40/30 mm verlaging geen problemen hebt dan durf ik het zeker wel aan met 19mm. :)

Ja 19mm gaat je echt geen problemen geven, het enige probleem wat ik mij kan voorstellen is dat je toch nog wat lager had gewild ;)
Zeker als je een paar mooi velgen onder je 3 hebt is verlagen eigenlijk een must voor de looks om zo van de tyre gap af te komen.
 
Ja 19mm gaat je echt geen problemen geven, het enige probleem wat ik mij kan voorstellen is dat je toch nog wat lager had gewild ;)
Zeker als je een paar mooi velgen onder je 3 hebt is verlagen eigenlijk een must voor de looks om zo van de tyre gap af te komen.

Beetje tyregap vind ik persoonlijk juist wel mooi, als het rondom de band overal even veel is. Alleen nu zie je duidelijk dat het bovenaan de band een stuk meer is dan aan beide zijkanten, dat ziet er dan weer niet mooi uit. ;) Met 0.75 inch zal ik volgens mij al lager zitten dan de Model 3 Performance en daar vind ik het standaard al best mooi bij uit zien eigenlijk dus komt denk ik wel goed. :) Komen inderdaad paar mooie velgen onder van de zomer, daarom dat ik al aan het kijken was om een beetje te verlagen.

Mijn allereerste auto was al redelijk verlaagd toen ik hem kocht, daar raakte ik zoiets alles mee. Dat wil ik nu dus eigenlijk voorkomen met mijn Tesla. :p

Cobra Suspension heeft veren van 1,5 en 2,5 en 4 cm verlaging. Ik heb een offerte liggen voor de 2,5cm inclusief montage en uitlijning voor 550 euro.

Dat is ook wel interessant dan, zie alleen die 15 mm niet, wel 20, 25, 30 en 40 mm. Misschien ook eens offerte laten maken voor die 20 mm. En dan ook voor die T-Sportlines, even kijken wat het beste is.
 
  • Like
Reactions: DeHakkelaar
Ik had -40mm cobra suspension
E71B66DA-E840-4724-B43A-6EA9BA83B164.jpeg

Qua comfort perfect, looks ook in orde. De P-garage op mijn werk heeft echter een dermate scherpe inrit dat ik zonder met de bodem schaven niet meer naar binnen kon. Daarom laten vervangen voor -25mm van Cobra.
0E58F920-6DF8-4D4E-8208-F89F6D4E9241.jpeg

qua rijeigenschappen volledig vergelijkbaar aan origineel. Raak nooit meer iets met de bodem, zeer tevreden mee.

verschil origineel / 25 / 40
AD62B739-C776-4D9E-862E-9DF42DCCE36C.jpeg

Ik heb een LR RWD
 
  • Informative
Reactions: Firehuntah
Beetje tyregap vind ik persoonlijk juist wel mooi, als het rondom de band overal even veel is. Alleen nu zie je duidelijk dat het bovenaan de band een stuk meer is dan aan beide zijkanten, dat ziet er dan weer niet mooi uit. ;)

Met net wat grotere wielen los je dat ook weer op. En het corrigeert net weer wat voor het verlagen (met de winterset raak ik geregeld net even de drempel, met de zomerset niet).