Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 verlagen - Ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik had -40mm cobra suspension
View attachment 507885
Qua comfort perfect, looks ook in orde. De P-garage op mijn werk heeft echter een dermate scherpe inrit dat ik zonder met de bodem schaven niet meer naar binnen kon. Daarom laten vervangen voor -25mm van Cobra. View attachment 507888
qua rijeigenschappen volledig vergelijkbaar aan origineel. Raak nooit meer iets met de bodem, zeer tevreden mee.

verschil origineel / 25 / 40
View attachment 507889
Ik heb een LR RWD

Nice! Ik twijfelde tussen 40 en 25 naar ga hierdoor toch voor 25. Ik heb trouwens een AWD, maakt dat nog wat uit?
 
Daarom laten vervangen voor -25mm van Cobra. View attachment 507888
qua rijeigenschappen volledig vergelijkbaar aan origineel. Raak nooit meer iets met de bodem, zeer tevreden mee.

verschil origineel / 25 / 40
View attachment 507889
Ik heb een LR RWD

Goede info, ziet er met 25mm erg mooi uit. :) Zal na het zien van deze foto's ook zeker voor 20 of 25 mm gaan.

Met net wat grotere wielen los je dat ook weer op. En het corrigeert net weer wat voor het verlagen (met de winterset raak ik geregeld net even de drempel, met de zomerset niet).

Met grotere wielen klopt de snelheidsweergave niet meer toch? En heb al nieuwe velgen klaar liggen met de originele banden erop, niet echt van plan om weer een nieuwe set te gaan kopen. ;) Dan liever toch een beetje verlagen, dan ziet het met beide de zomer- en winterset mooier uit.
 
iemand ervaring met de verlagingset van Novitec?

bij grote velgen wordt je snelheid toch niet anders op de teller? je bandwang word kleiner waardoor de omtrek het zelfde blijft?

Geen ervaring met de Novitec. Maar wat betreft de velgen en banden heb je gelijk. Bij grotere velgen altijd zorgen dat dat juiste banden erop komen zodat de omtrek ongeveer hetzelfde blijft (zal altijd wel een heel klein verschil in zitten) en niet te veel afwijkt van wat origineel erop ligt.
 
Ik heb inmiddels op de LR AWD een set van H&R zitten met 19 inch velgen. Staat mooi en rijdt lekker. Alleen met sommige drempels heb ik meer problemen dan verwacht. Vooral aan de voorkant is de verlaging veel forser uitgepakt dan gedacht. De verlaging zou 30mm moeten zijn maar ik ben van 72cm maar 67,5cm gezakt op het hoogste punt van de wielkast.

Eibach heeft een set waarbij wordt aangegeven dat de verlaging ongeveer 25mm is. Dat zou een stuk beter zijn. Als ik echter zoek op het internet naar Model 3's met Eibach veren dan lijken die auto's veel meer gezakt dan 25mm.

Zijn er mensen met Eibach veren die zouden kunnen meten wat de hoogte van de wielkasten is vanaf de straat?
 
Ik heb inmiddels op de LR AWD een set van H&R zitten met 19 inch velgen. Staat mooi en rijdt lekker. Alleen met sommige drempels heb ik meer problemen dan verwacht. Vooral aan de voorkant is de verlaging veel forser uitgepakt dan gedacht. De verlaging zou 30mm moeten zijn maar ik ben van 72cm maar 67,5cm gezakt op het hoogste punt van de wielkast.

Eibach heeft een set waarbij wordt aangegeven dat de verlaging ongeveer 25mm is. Dat zou een stuk beter zijn. Als ik echter zoek op het internet naar Model 3's met Eibach veren dan lijken die auto's veel meer gezakt dan 25mm.

Zijn er mensen met Eibach veren die zouden kunnen meten wat de hoogte van de wielkasten is vanaf de straat?

Wat de hoogte is hangt natuurlijk af van welke velgen/banden je eronder hebt maar ik ga er vanuit dat je de standaard OEM 18" velgen eronder hebt. (met mijn 20 inch zomerset staat hij een stukje hoger)
Ik heb ook een LR AWD en heb de eibach RWD set eronder.
Vóór meet ik 67,5 cm en achter 69 cm van de grond tot aan de wielkasten.
Ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben met de verlaging en dat ik eigenlijk nauwelijks problemen heb met de hoogte icm drempels etc.
 
Last edited:
Wat de hoogte is hangt natuurlijk af van welke velgen/banden je eronder hebt maar ik ga er vanuit dat je de standaard OEM 18" velgen eronder hebt. (met mijn 20 inch zomerset staat hij een stukje hoger)
Ik heb ook een LR AWD en heb de eibach RWD set eronder.
Vóór meet ik 67,5 cm en achter 69 cm van de grond tot aan de wielkasten.
Ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben met de verlaging en dat ik eigenlijk nauwelijks problemen heb met de hoogte icm drempels etc.

Dat zijn dezelfde hoogtes voor en achter. Goed om te weten dat het dan geen zin heeft om naar een Eibach set te wisselen. Eibach heeft het over 25mm maar komt dus ook op 45mm uit.
 
Ik heb redelijk wat ervaring met verlagingsetjes en van die opgegeven cm's klopt meestal niet veel dus ik zou daar zeker niet op af gaan.
Ook niet bij de gerenommeerde merken.
Klopt. Ik heb altijd Eibach B12 sets onder mijn auto's gehad. Twee keer was de verlaging minder dan verwacht en de laatste, bij een A3 e-tron, was onrijdbaar laag. Sterker nog de auto stond op blokken op de brug en kon er niet meer vanaf.
Een verschil van 20mm vind ik alleen wel erg veel voor de Model 3.
 
Vandaag door Ron's Bandencentrale in Best mijn Model 3 SR+ laten verlagen met Cobra 20mm verlagingsveren. Erg tevreden over. De SUV look is nu weg. ;) De ruimte tussen de banden en wielkasten is nu overal gelijk, vind dit zelf toch wel het mooiste. Hou niet zo van dat hele lage en is voor mij ook niet bruikbaar aangezien ik dagelijks veel drempels tegen kom. Is nu toch al 10mm lager dan de Model 3 Performance, vind ik laag zat. :) Auto ligt ook veel vaster op de weg en toch nog steeds erg comfortabel. Met nemen van bochten lijkt die wel op rails te liggen nu, stuurt erg strak en veel minder 'bodyroll' (weet even niet hoe we dat in onze eigen taal noemen :D). Ook het verbruik is een stuk beter nu, paar tests gedaan en lijkt 20 wh/km minder te verbruiken bij 105 km/u. Had alleen geen bagage in de auto vandaag die ik normaal wel erin heb liggen. Nu is dat niet veel extra gewicht maar toch. Zal de komende dagen dus nog even wat meer tests doen.

Zou de Cobra verlagingsveren zeker aanraden voor iedereen die zijn/haar Model 3 wil verlagen. En als je in de buurt van Best woont heb je ook meteen een goed adres om ze te laten monteren. ;)

Hier wat foto's van de verschillen na en voor het verlagen. Alleen niet precies vanuit dezelfde hoek genomen maar verschil is toch wel goed zichtbaar. :)

QWvAxvG.jpg


orZcxjZ.jpg


xW6vwSx.jpg


In de komende weken ga ik nog een aanpassing doen, even wachten tot ik alles binnen heb. ;) En dan ook eindelijk de zomerbanden/velgen erop. :)