Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model S USB\TeslaCam\... working fine

This site may earn commission on affiliate links.
... of je houd gewoon even het icoontje vast tot de Dashcam uitschakeld :)

De deur open doen voor je de stick eruit haalt lijkt me een vreemde volgorde.

Mijn stick zit er semi permanent in.

Nu met sentry mode is het helemaal logisch dat je de dashcam expliciet moet uitschakelen omdat anders sentry mode niets kan loggen.
 
Op mijn SSD van 240Gb had ik een 32Gb partitie gemaakt voor de TeslaCam folder. Met "Sentry mode" actief loopt deze 32Gb zeer snel vol. In je scherm zie je dan een grijs kruisje door het opname icoontje heen. "Sentry mode" opnames worden niet overschreven door de TeslaCam. Nu de gehele SSD beschikbaar gesteld dus mijn Tesla kan nu tot 240Gb aan opnames maken alvorens ik handmatig ruimte moet gaan maken.
 
  • Like
Reactions: RoderikS
Ik keek laatst eens naar de specs van een USB drive. Temperaturen van 0 - 25 graden. Nu is dat in de praktijk vaak een stuk ruimer, maar toch. Met een glazen dak loopt het in de zomer hard op... Ik heb wel boven de 60 gezien...

Omdat ik toch een hogere opslagcapaciteit wilde, maar eens gekeken:
1 temperatuur
2 snel kunnen schrijven
3 veel schrijf/wis bewegingen aankunnen
4 zo klein mogelijk

Ik ben uitgekomen op een samsung FIT Plus https://www.samsung.com/nl/memory-storage/fit-plus-usb-stick-black/MUF-256ABEU/

Wellicht heeft iemand hier iets aan <grin>
 
Ik keek laatst eens naar de specs van een USB drive. Temperaturen van 0 - 25 graden. Nu is dat in de praktijk vaak een stuk ruimer, maar toch. Met een glazen dak loopt het in de zomer hard op... Ik heb wel boven de 60 gezien...

Omdat ik toch een hogere opslagcapaciteit wilde, maar eens gekeken:
1 temperatuur
2 snel kunnen schrijven
3 veel schrijf/wis bewegingen aankunnen
4 zo klein mogelijk

Ik ben uitgekomen op een samsung FIT Plus FIT Plus USB Stick 256 GB Black | Samsung

Wellicht heeft iemand hier iets aan <grin>

Die heb ik in de X en werkt prima.
 
  • Informative
Reactions: Hbrink
als ik het goed hebt, is FAT32 maximaal 32GB.
Een 64GB werkt ook, maar dan wel twee partities maken.
Op de tweede kan je bvb je MP3 zetten ;)

Of je maakt er ext3/ext4 van. Dan kun je tot in de gloria aan SSDs aan je auto hangen.
Kun je 'm alleen niet openen in Windows. Maar met Linux of een linux-achtig-apparaat zoals een QNAP of Raspberry werkt dat prima.
 
Ik wil met een raspberry en jspv/teslausb de tesla-usb maken met automatische backup naar mijn NAS.
Klopt het dat nu (wss ivm sentry mode om usbstick tijdens parkeren aktief te houden) de 2 voorste USB's gewoon onder power blijven als auto geparkeerd/op slot zit ? Want ik wilde er eerst een powerbank met upsfunctie/passthrough-lading tussenzetten, maar als de USB gewoon aanblijft is dit wellicht niet nodig?
Of gaat hij de 12V accu van de auto leegtrekken dan?
 
Ik wil met een raspberry en jspv/teslausb de tesla-usb maken met automatische backup naar mijn NAS.
Klopt het dat nu (wss ivm sentry mode om usbstick tijdens parkeren aktief te houden) de 2 voorste USB's gewoon onder power blijven als auto geparkeerd/op slot zit ? Want ik wilde er eerst een powerbank met upsfunctie/passthrough-lading tussenzetten, maar als de USB gewoon aanblijft is dit wellicht niet nodig?
Of gaat hij de 12V accu van de auto leegtrekken dan?
Bij mijn S100D van december 2018 in ieder geval niet helaas.
In mijn vorige S85D met AP1 is dat wel altijd het geval geweest wat ik erg handig vond!

Nu baal ik er een beetje van dat ik het niet heb aangezien mijn Mifi router geen stroom krijgt als de auto uitschakelt...
 
Vraagje... Geen S maar een M3 ... Vanochtend usb grijs kruis probleem, dus ff de usb eruit gehaald. Nog niet geregeld, maar wel ff met vrouwlief een hapje wezen eten.

Kom ik terug en jawel... heb ik melding van 8 voorvallen...

20190501_201642.jpg


Maarja usb zit er niet in. Sowieso geen schade of iets dergelijks... Ook niets meegenomen of opengebroken... Drukken op groene I geeft geen soelaas. Zit inmiddels op 2019.12.1.1.

Iemand enig idee hoe de opnames boven water te toveren? Denk dat 't anders een mailtje naar Tesla gaat worden.
 
Vraagje... Geen S maar een M3 ... Vanochtend usb grijs kruis probleem, dus ff de usb eruit gehaald. Nog niet geregeld, maar wel ff met vrouwlief een hapje wezen eten.
Kom ik terug en jawel... heb ik melding van 8 voorvallen...
Maarja usb zit er niet in. Sowieso geen schade of iets dergelijks... Ook niets meegenomen of opengebroken... Drukken op groene I geeft geen soelaas. Zit inmiddels op 2019.12.1.1.

Iemand enig idee hoe de opnames boven water te toveren? Denk dat 't anders een mailtje naar Tesla gaat worden.

Ehm nou. Een opname is niet dat het alarm is afgegaan ofzo hoor, langslopende mensen, parkerende auto etc is voldoende om het te triggeren... Gewoon even opnieuw formatteren die USB en dan zal je het volgende keer zelf zien aan de beelden, hoef je Tesla niet voor te mailen ;)
 

ja helaas gaat dat meer over de 12V sigarettenaansteker en waar je 12V vandaan haalt.
Ik ben met name geinteresseerd in de front USB's omdat ik daar een raspberry wil aansluiten met partities voor de dashcam/sentry en ik ben benieuwd hoelang die usbpoorten powered blijven tijdens parkeren, zodat script de files via wifi naar de NAS kan copyeren.
Ik vermoed zelfs dat ze met sentry-mode aan NIET uitgaan, kan iemand dat bevestigen? Of iemand die ook een tesla-usb met raspberry heeft??
 
Bij mijn S100D van december 2018 in ieder geval niet helaas.
In mijn vorige S85D met AP1 is dat wel altijd het geval geweest wat ik erg handig vond!

Nu baal ik er een beetje van dat ik het niet heb aangezien mijn Mifi router geen stroom krijgt als de auto uitschakelt...

Heb je wel Sentry mode in de S met je huidige firmware? Ik hoop dat het gedrag (van het uitgaan) daarmee veranderd ;)
 
Ik vermoed zelfs dat ze met sentry-mode aan NIET uitgaan, kan iemand dat bevestigen? Of iemand die ook een tesla-usb met raspberry heeft??

Sentry heb ik thuis niet aan staan, maar de power blijft lang genoeg op de usb poorten staan om de files naar m'n NAS te syncen elke keer. Krijg soms pas half uur later een pushbericht dat de bestanden zijn gesynct.

De teslausb FAQ geeft aan dat als het syncen elke keer niet lukt , je de climate control eens moet aanzetten, dan blijven de poorten actief. Na syncen wel weer uitzetten
 
Ik keek laatst eens naar de specs van een USB drive. Temperaturen van 0 - 25 graden. Nu is dat in de praktijk vaak een stuk ruimer, maar toch. Met een glazen dak loopt het in de zomer hard op... Ik heb wel boven de 60 gezien...

Omdat ik toch een hogere opslagcapaciteit wilde, maar eens gekeken:
1 temperatuur
2 snel kunnen schrijven
3 veel schrijf/wis bewegingen aankunnen
4 zo klein mogelijk

Ik ben uitgekomen op een samsung FIT Plus https://www.samsung.com/nl/memory-storage/fit-plus-usb-stick-black/MUF-256ABEU/

Wellicht heeft iemand hier iets aan <grin>

Gisteren getest, werkt prima. @Mad P***y heeft ook goede ervaringen....

Tooltje om 256GB toch op FAT32 te formatteren: Ridgecrop Consultants Ltd
 
Ehm nou. Een opname is niet dat het alarm is afgegaan ofzo hoor, langslopende mensen, parkerende auto etc is voldoende om het te triggeren... Gewoon even opnieuw formatteren die USB en dan zal je het volgende keer zelf zien aan de beelden, hoef je Tesla niet voor te mailen ;)

Ik heb ook twee keer een grijs kruis gezien. Beide keren zat de USB (32 gig) vol. Ik heb de auto 3 weken, en Sentry Mode alleen aan staan als ik een omgeving sta die ik niet vertrouw, dus dat gaat rap.
9 meldingen wilt nog niet heel veel zeggen. Bij mij slaat de sentry mode heel snel aan; op een aantal beelden gebeurt er niets behalve een langsrijdende auto, of de buurman die de hond uit laat.