Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model S/X refresh

This site may earn commission on affiliate links.
De interieur camera is al van bij het begin afgeplakt, dus daar kan het niet aan liggen.

Ik wou het daarstraks even testen terwijl ik het zou filmen. Helaas gebeurde het pas wanneer ik net niet aan het filmen was :rolleyes:

Ik kan alvast wel bevestigen dat ik geen geluidsignaal krijgt bij de 'laatste' waarschuwing voordat je een strafpunt verdiend.
Dat is niet van bij de eerste waarschuwing. Maar bv. waarschuwing 1 met geluid, ik grijp in. waarschuwing 2 met geluid, ik grijp in, waarschuwing 3 met geluid, ik grijp in. En als er dan gedurende de rit nog een 4de waarschuwing komt is het enkel de witte gloed op het dashboard, maar geen geluidsignaal meer. Het enige geluidsignaal dat je dan meteen krijgt is dat autopilot wordt uitgeschakeld en de 4 pinkers gaan aan.

Ik heb alle strafpunten trouwens verdiend bij file rijden, start, stop, ... niet sneller dan een paar km/h.
Telkens dezelfde file (mensen die de afrit Hamme op de E17 naar Dendermonde nemen weten wel waar ;-) )
 
  • Informative
Reactions: sweep
Da's gek. Dat was jouw zorg.


Bovendien was die camera niet actief toen Frank zijn auto verzekerde, en zijn premie zal wel niet naar beneden zijn gegaan eind vorig jaar 😅

En de verkeersdeskundige zal het stukje tape wel in zijn verslag opnemen als ie het opmerkt, maar belangrijker is ieder zijn snelheid en de sporen, om de verklaringen van de betrokkenen en getuigen te toetsen aan de feiten.
Als men momenteel al niet uitbetaalt als je een ongebruikte wegneembare trekhaak gemonteerd hebt, dan zal men dat zeker niet doen als je de camera afplakt.
Waarom plak je die af? Om niet te moeten opletten toch? Als je oplet moet je hem niet afplakken. Terwijl overal in de handleidingen staat dat je moet opletten. Je gaat dus tegen de handleiding in.
Zo had ik in het begin veel waarschuwingen. Nu nog zelden. Het resultaat dat beoogd werd dus.
 
Idem hier. Op het moment van de opmaak van het verzekeringscontract wisten ze bij de verzekering nog niet eens van een camera.
Als ze daarom niet uitbetalen als je het afplakt dan zal dat uitdrukkelijk in het contract moeten staan.

Er is ook geen enkele wegcode die zegt dat je een camera niet mag afplakken.
 
De interieur camera is al van bij het begin afgeplakt, dus daar kan het niet aan liggen.

Ik wou het daarstraks even testen terwijl ik het zou filmen. Helaas gebeurde het pas wanneer ik net niet aan het filmen was :rolleyes:

Ik kan alvast wel bevestigen dat ik geen geluidsignaal krijgt bij de 'laatste' waarschuwing voordat je een strafpunt verdiend.
Dat is niet van bij de eerste waarschuwing. Maar bv. waarschuwing 1 met geluid, ik grijp in. waarschuwing 2 met geluid, ik grijp in, waarschuwing 3 met geluid, ik grijp in. En als er dan gedurende de rit nog een 4de waarschuwing komt is het enkel de witte gloed op het dashboard, maar geen geluidsignaal meer. Het enige geluidsignaal dat je dan meteen krijgt is dat autopilot wordt uitgeschakeld en de 4 pinkers gaan aan.

Ik heb alle strafpunten trouwens verdiend bij file rijden, start, stop, ... niet sneller dan een paar km/h.
Telkens dezelfde file (mensen die de afrit Hamme op de E17 naar Dendermonde nemen weten wel waar ;-) )
Ik herken dit probleem ook niet. Ik krijg zelden een waarschuwing, maar als ik een waarschuwing krijg volstaat het om weer op de weg voor mij te letten.
 
  • Like
Reactions: Phil V
Terug naar de discussie over de Matrix lichten dan? Ik vermoed dat ik ze toch niet heb :( Het is echt moeilijk te zien m.i.. Ik heb mijn MX gekocht in sept 2023, maar hij lijk te zijn geproduceerd in maart 2023. Dan dus de oude lichten.

Inmiddels staat hier Retrofit to matrix (global) headlights? behoorlijk uitgelegd hoe je zelf de lampen kan vervangen. Kost niet bijzonder veel m.i.

Ik heb contact met een partij in NL (almere) die een veelvoudig bedrag vraag. Zal het bedrag (nog) niet noemen... Als iemand meer partijen weet die het mogelijk willen doen, roep vooral!
 
  • Like
Reactions: Dwarde
Terug naar de discussie over de Matrix lichten dan? Ik vermoed dat ik ze toch niet heb :( Het is echt moeilijk te zien m.i.. Ik heb mijn MX gekocht in sept 2023, maar hij lijk te zijn geproduceerd in maart 2023. Dan dus de oude lichten.

Inmiddels staat hier Retrofit to matrix (global) headlights? behoorlijk uitgelegd hoe je zelf de lampen kan vervangen. Kost niet bijzonder veel m.i.

Ik heb contact met een partij in NL (almere) die een veelvoudig bedrag vraag. Zal het bedrag (nog) niet noemen... Als iemand meer partijen weet die het mogelijk willen doen, roep vooral!
Parkeer in het donker voor een muur en start de lightshow. Als je de letters ‘Tesla’ geprojecteerd ziet op de muur, dan heb je matrixlichten.
 
nieuwe sportzetels in de MS PLAID (voorlopig US)
1712906468531.png
 
Hoe heb je die aangevraagd? Gewoon als service request? Had je veel last van peeling?
Een schoonzoon bij Tesla is hier wel een voordeel denk ik. ;)
De peeling is na 2 weken zichtbaar begonnen. Nu 16 maand later is het ongeveer 4 cm.
De éérste nieuwe Yokes werden in de nieuwe wagens geplaats vóór levering. Nu zouden er een aantal aangekomen zijn om aan de vervangingen te beginnen. Ook de airbag moet blijkbaar vervangen worden.
Ik denk dat een service request de beste manier is.
20240416_163703.jpg