Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model S/X refresh

This site may earn commission on affiliate links.
Vorige week ook in Brugge de MS Plaid opgehaald.

Absurd!! Je bent al klant sinds 2014/15 (85D)? Dat geld betalen en dan het lef hebben om jou zo'n aflevering te doen. Als ik dit lees ga ik weer twijfelen of ik niet tóch, na 10 jaar Tesla, in een Taycan moet stappen. Met de dealer om de hoek waar je echt een top-service krijgt. En het is makkelijk praten achteraf, maar had je niet gewoon ter plekke de aflevering moeten weigeren?
 
"Kan wel eens" ? Als dat geen dealbreaker is tout court dan weet ik het niet meer. De nieuwe model S is een 4+1, geen 5 zitter.
Korte schoolritjes zal wel te doen zijn maar je moet je kind, dat daar voor lange tijd in het midden moet zitten, toch al erg haten om hem/haar dat aan te doen :)
Als de auto (met gezin) ook voor de jaarlijkse vakantie gebruikt wordt dan is een 6 zitter X ook nutteloos. Ik zou voor de 5/7 zitter X gaan. Die heeft 3 echte zitplaatsen op 2de rij.
2023-tesla-model-x-rear-passenger-seats-carbuzz-814203.jpg
Niet mee eens, de 6 zitter is prima voor 5 volwassenen. Wel de ruimte tussen de middenstoelen vrijhouden als beenruimte voor de persoon op de laatste rij.
 
Absurd!! Je bent al klant sinds 2014/15 (85D)? Dat geld betalen en dan het lef hebben om jou zo'n aflevering te doen. Als ik dit lees ga ik weer twijfelen of ik niet tóch, na 10 jaar Tesla, in een Taycan moet stappen. Met de dealer om de hoek waar je echt een top-service krijgt. En het is makkelijk praten achteraf, maar had je niet gewoon ter plekke de aflevering moeten weigeren?
En dan zit je in een Taycan met brakke software en krap interieur, maar de dealer heeft wel een uur tijd om je alles uit te leggen omdat er geen andere klanten zijn.

Zou bij mij niet aanlokkelijk zijn... Ik weet vaak genoeg of iets meer dan de verkoper wat de auto kan doen, en de uitleg horen is gewoon tijdverlies.
 
Uit het oogpunt van een vader met 3 kinderen die ik allemaal even graag zie:

Een gezin met 3 kinderen heeft nauwelijks iets aan een 6 zitter X. Iemand gaat dan vanachter in de koffer moeten kruipen.

Wie gaat dat zijn? "Waarom ik?" "Ik wil niet daar van achter". Ga jij dat bepalen of laat je de ruzie dat bepalen?
En wat met bagage? Ja, met 3 kinderen neem je heel wat mee. Die koffers, etc prop je dan overal tussen? Heel veilig allemaal.

De koffer is de dodelijkste plaats in een auto. Wie zie je het het minst graag :oops:

Waarschijnlijk allemaal praat voor de vaak voor mensen die niet beseffen wat het is 3 jonge kinderen te hebben.

De 5 zitter X heeft 3 volwaardige stoelen op de relatief gezien veiligste rij en heeft een volle 10cm meer heupruimte en 4.5 cm meer schouderruimte dan een Model S.
Nog gezwegen over die akelige dromdedaris bult van de nieuwe S.
 
Last edited:
Heb geen eigen ervaring met de X qua bergruimte. Maar is toch echt reuze groot.

Ben Tesla rijder sinds september en in juli trekken we voor een week naar het zuiden.
Ik heb zelf een 2019 Model S. Vermoed dat ik ga toekomen. De vorige familieauto was een Espace V en daar zijn we ook mee toegekomen. Zelfs met buggy's. En daar ben ik ondertussen vanaf. :)
 
Uit het oogpunt van een vader met 3 kinderen die ik allemaal even graag zie:

Een gezin met 3 kinderen heeft nauwelijks iets aan een 6 zitter X. Iemand gaat dan vanachter in de koffer moeten kruipen.

Wie gaat dat zijn? "Waarom ik?" "Ik wil niet daar van achter". Ga jij dat bepalen of laat je de ruzie dat bepalen?
En wat met bagage? Ja, met 3 kinderen neem je heel wat mee. Die koffers, etc prop je dan overal tussen? Heel veilig allemaal.

De koffer is de dodelijkste plaats in een auto. Wie zie je het het minst graag :oops:

Waarschijnlijk allemaal praat voor de vaak voor mensen die niet beseffen wat het is 3 jonge kinderen te hebben.

De 5 zitter X heeft 3 volwaardige stoelen op de relatief gezien veiligste rij en heeft een volle 10cm meer heupruimte en 4.5 cm meer schouderruimte dan een Model S.
Nog gezwegen over die akelige dromdedaris bult van de nieuwe S.
Mijn dochter heeft heel lang de achterste bank super cool gevonden. Soms gaat ze er nog eens zitten.

Ik heb ook al volwassenen gehad die het super fijn vonden om een hele achterbank voor henzelf te hebben.

En de achterbank zit niet in de koffer, maar netjes ter hoogte van de achterwielen. Ik denk dat het qua risico vanachter nog wel meevalt.

Maar goed, wij reizen dan ook zelden met hele koffers, en als dat zo is dan ligt de achterbank plat.

Neem het beste van beide werelden: 7 zitplaatsen. Dan kan je later nog kiezen. Alhoewel de achterbank volgens mij comfortabeler is met 6 zitplaatsen.
 
  • Like
Reactions: MaH
Absurd!! Je bent al klant sinds 2014/15 (85D)? Dat geld betalen en dan het lef hebben om jou zo'n aflevering te doen. Als ik dit lees ga ik weer twijfelen of ik niet tóch, na 10 jaar Tesla, in een Taycan moet stappen. Met de dealer om de hoek waar je echt een top-service krijgt. En het is makkelijk praten achteraf, maar had je niet gewoon ter plekke de aflevering moeten weigeren?
Klopt, ik had moeten weigeren… maar een aantal defecten pas op weg naar huis vastgesteld! Nog steeds geen bericht van Tesla hoe en wanneer ze de auto in orde gaan brengen. Ook geen spontaan bericht dat ik het gratis superchargen ook krijg😂

Ondertussen doe ik Plaid demoritjes met een brokkel Tesla en trekken mensen hun conclusie (wellicht over mijn gezond verstand en Tesla)…

Maar geen nood, Elon is uitgevogeld en lost vast mijn Tesla probleem wel spoedig op.
 
  • Like
Reactions: PeterSZ
Uit het oogpunt van een vader met 3 kinderen die ik allemaal even graag zie:

Een gezin met 3 kinderen heeft nauwelijks iets aan een 6 zitter X. Iemand gaat dan vanachter in de koffer moeten kruipen.

Wie gaat dat zijn? "Waarom ik?" "Ik wil niet daar van achter". Ga jij dat bepalen of laat je de ruzie dat bepalen?
En wat met bagage? Ja, met 3 kinderen neem je heel wat mee. Die koffers, etc prop je dan overal tussen? Heel veilig allemaal.

De koffer is de dodelijkste plaats in een auto. Wie zie je het het minst graag :oops:

Waarschijnlijk allemaal praat voor de vaak voor mensen die niet beseffen wat het is 3 jonge kinderen te hebben.

De 5 zitter X heeft 3 volwaardige stoelen op de relatief gezien veiligste rij en heeft een volle 10cm meer heupruimte en 4.5 cm meer schouderruimte dan een Model S.
Nog gezwegen over die akelige dromdedaris bult van de nieuwe S.
heldere analyse, dank voor je scherpte. Dat helpt! Ik vind het inderdaad zoals in een eerdere post zegt dat je je kind moet haten om op die plek te zetten voor vakanties. Maar überhaupt vind ik het een drama om allerlei concessies te doen voor deze prijs in dit segment. Die dromedaris bult is voor mij echt onbegrijpelijk. Hoe kun je zo een premium auto in de markt zetten. Ik rij nu een BMW X5 en dit is dan sowieso een massive stap naar achteren. Dat is al eerder de reden voor mij om mijn eerdere tesla weg te doen want de stoelen voorin waren toen ook al een drama.
Ik wil al zeker geen 6 zitter. de kinderen op de achterste rij zetten ga ik zeker niet doen. en ik vind de bijna 8.000 euro er voor extra belachelijk.
Heb jij zelf de kans gehad om de 5 zitter stoelen zelf te zien/ te gebruiken?
 
  • Like
Reactions: DVR-MYP
Neen, maar aan de hand van reviews en foto's durf ik aannemen dat die goed zitten voor onze kinderen. De mijne zijn best tevreden met onze Model S (die zonder bult) en ik durf denken dat ze nieuwe X stoelen nog beter vinden.
Ik heb zowel de 7-zitter als de 6 zitter gehad. En ja, met kinderen heel europa door gereden. De kleinste achterin en met zijn benen tussen de captainseats door.
Gelukkig is mijn nieuwe Plaid ook weer een 6 zitter. Is met kinderen echt de meest comfortabele keuze. En ik spreek uit 10 jaar Tesla ervaring.......
 
Ik heb zowel de 7-zitter als de 6 zitter gehad. En ja, met kinderen heel europa door gereden. De kleinste achterin en met zijn benen tussen de captainseats door.
Gelukkig is mijn nieuwe Plaid ook weer een 6 zitter. Is met kinderen echt de meest comfortabele keuze. En ik spreek uit 10 jaar Tesla ervaring.......

Dude, ik zie dat jouw aanmelddatum op dit forum de afleverdatum is van mijn eerst MS. Cool. Jij hebt er nogal wat versleten, zeg! :cool:
 
Klopt, ik had moeten weigeren… maar een aantal defecten pas op weg naar huis vastgesteld! Nog steeds geen bericht van Tesla hoe en wanneer ze de auto in orde gaan brengen. Ook geen spontaan bericht dat ik het gratis superchargen ook krijg😂

Ondertussen doe ik Plaid demoritjes met een brokkel Tesla en trekken mensen hun conclusie (wellicht over mijn gezond verstand en Tesla)…

Maar geen nood, Elon is uitgevogeld en lost vast mijn Tesla probleem wel spoedig op.

Brokkel-Tesla 🤣
Maak ze gek, want dit kan echt niet. Zelf zit ik op het randje van wel/niet de gunfactor nog bij Tesla leggen. Ze hebben de gevestigde orde enorm onder de kont geschopt (dat was ook heel hard nodig) maar misschien is het nu tijd geworden om iets van eigen continent te kopen? Ik twijfel nog. Na tien jaar Tesla gepromoot te hebben is het tijd dat ze zich als een volwassen bedrijf gaan gedragen. Of ben ik nou gek?
 
Het is idd gek geen woorden voor. Ikzelf ben tevreden met mijn wagen.
Desondanks was de service van Tesla beneden alle peil (tot voor de aflevering). Heb dit ook duidelijk laten merken in de beoordeling.

Maar van de wagen ben ik super content. Wat een vooruitgang tegenover mijn wagen van 2016. Het Yoke-stuur is ook geweldig.

Dat er een 'slechte' wagen kan tussen zitten is op zich al amateuristisch, maar dat ze hem dan ook nog zo eens aan de klant afleveren is waanzinnig.
Ik heb gelukkig geen problemen met mijn wagen (op uitzondering van een haperende gps, maar daarvoor heb ik een service afspraak 1/6)
 
Te leuk deze discussie.

ben vooral een meelezer, maar deze dialoog gaat precies zo over waar ik op dit moment mee bezig ben dat ik me maar ga mengen ;).

In het kort: vanaf dec 2013 enthousiast Tesla rijder:
- eerst een Model S (met van die zitjes helemaal achterin)
- nu een Model X - 7 zitter

december loopt de lease af van de huidige en ga ik over tot aanschaf. De keuze is voor mij nu beperkt tot
- huidige model x uit de lease kopen
- model X plaid en dus 6 zitter
- model X - 7 zitter (en dus geen plaid)
- BMW X5 50e

Luxe problemen, I know :). Ik ben van oudsher echt petrolhead en de BMW is echt een gave auto, toch voelt het als achteruitgang om weer naar hybride over te schakelen. Komende zaterdag een proefrit met de Plaid, waarbij ik vooral nieuwsgierig ben naar:
- verschil qua kwaliteit / interieur in vergelijking tot 2018 model X
- 6 zitter ipv 7

Ik ga rijden met mijn 3 (deels bijna) tiener kids, dus zal de ervaringen delen. Vooral die van de 3e zitrij, of die volgens de kids voldoet :).

Als er andere / betere inzichten zijn rondom 6 of 7 zits met 3 tienerkinderen hoor ik dat graag!

Groet van Björn
 
Mijn dochter heeft heel lang de achterste bank super cool gevonden. Soms gaat ze er nog eens zitten.

Ik heb ook al volwassenen gehad die het super fijn vonden om een hele achterbank voor henzelf te hebben.

En de achterbank zit niet in de koffer, maar netjes ter hoogte van de achterwielen. Ik denk dat het qua risico vanachter nog wel meevalt.

Maar goed, wij reizen dan ook zelden met hele koffers, en als dat zo is dan ligt de achterbank plat.

Neem het beste van beide werelden: 7 zitplaatsen. Dan kan je later nog kiezen. Alhoewel de achterbank volgens mij comfortabeler is met 6 zitplaatsen.
Mooi dank je wel. ik denk inderdaad ook dat 7 zitplaatsen een middle ground is. het enige wat ik niet weet maar wel aan tesla heb gevraagd of daar in de nieuwe achterbank ook niet die rare kameel bult zit
 
BMW X5 is echt generaties terug.

Op Twitter stapte recent iemand over van een Renault Zoe naar een 2018 Tesla Model S. Ding is 7 jaar oud en vol met technologieën waar de concurrentie nog altijd niet aan kan tippen.
ja eens dat x5 qua software generaties terug is maar qua bouwkwaliteit waanzinnig. ik heb een private room presentatie gehad van de 50e en dan is de tesla model s om te huilen. voorstoelen model s zijn te kort, te weinig steun. panel gaps, verf etc. om over de horror verhalen van de aflevering nog maar te zwijgen. ik overweeg ook de i5.
 
Te leuk deze discussie.

ben vooral een meelezer, maar deze dialoog gaat precies zo over waar ik op dit moment mee bezig ben dat ik me maar ga mengen ;).

In het kort: vanaf dec 2013 enthousiast Tesla rijder:
- eerst een Model S (met van die zitjes helemaal achterin)
- nu een Model X - 7 zitter

december loopt de lease af van de huidige en ga ik over tot aanschaf. De keuze is voor mij nu beperkt tot
- huidige model x uit de lease kopen
- model X plaid en dus 6 zitter
- model X - 7 zitter (en dus geen plaid)
- BMW X5 50e

Luxe problemen, I know :). Ik ben van oudsher echt petrolhead en de BMW is echt een gave auto, toch voelt het als achteruitgang om weer naar hybride over te schakelen. Komende zaterdag een proefrit met de Plaid, waarbij ik vooral nieuwsgierig ben naar:
- verschil qua kwaliteit / interieur in vergelijking tot 2018 model X
- 6 zitter ipv 7

Ik ga rijden met mijn 3 (deels bijna) tiener kids, dus zal de ervaringen delen. Vooral die van de 3e zitrij, of die volgens de kids voldoet :).

Als er andere / betere inzichten zijn rondom 6 of 7 zits met 3 tienerkinderen hoor ik dat graag!

Groet van Björn
ik hoor het graag! ik heb naast jouw lijstje ook de i5 op het rijtje staan
 
ja eens dat x5 qua software generaties terug is maar qua bouwkwaliteit waanzinnig. ik heb een private room presentatie gehad van de 50e en dan is de tesla model s om te huilen. voorstoelen model s zijn te kort, te weinig steun. panel gaps, verf etc. om over de horror verhalen van de aflevering nog maar te zwijgen. ik overweeg ook de i5.
Ik heb ook een private room presentatie gehad jaren terug toen we nog 2 BMW’s hadden, en beide BMW’s in m’n garage rammelden meer dan m’n Tesla 😅