Ha precies hetzelfde hier. Ik heb zelfs laatst voor de grap even rondje dorp gedaan en verplicht met 1 hand rijden. Gewoon om te kijken of het kan. En dat gaat perfect. Je duwt je handpalm tegen een hoek van de yoke en gaan, een beetje zoals met zo’n pookje die vrachtwagen chauffeurs wel eens gebruiken.
En een “vierkant” overpakken gaat ook prima, het is echt puur gewenning. Eerste keer inparkeren greep ik wat in de lucht, dan weet je dat en pas je je aan.
Het enige wat echt niet handig is en waarvan ik dacht dat het niet zou wennen zijn de knipperlichten. Maar nu na 2 weken ben ik daar ook gewend. Enige situatie die vervelend was, was het verlaten van een rotonde. Inmiddels ben ik er achter dat dan je yoke onderste boven hebt en dan druk je gewoon op het knopje dat tegen de boven rand van de yoke zit en dat is de knipper voor rechtsaf. Vooralsnog zijn er alleen rotondes waar je er rechtsaf kan (;-)), dus dat gaat nu prima. Ik denk zelfs dat dat iets is wat veel moeilijker zal gaan met het ronde stuurwiel.
Maar goed, dan praten we over de nadelen. Zojuist weer een stuk van 200 km gereden en dan is de yoke echt een verademing. De grote vlakken aan de onderkant zijn heerlijk om op te rusten. Ook kan je linkerarm prima in de deur rusten en kan je de yoke heel fijn aan de zijkant pakken. Met je duim de richting aanwijzers bedienen voor de auto lane change en op deze manier nog nooit een moeten confirmen dat ik mijn yoke vast had. Ik zou geen normaal stuur meer willen, maar dat zijn slechts mijn 2 cents