Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model S/X refresh

This site may earn commission on affiliate links.
Net contact gehad met tesla.
De model X dewelke wij reeds in bestelling hadden staan sinds december heb ik via mail moeten aanpassen naar het nieuwe model.

Aangezien ik een RN code heb, moest ik deze vermelden en kreeg ik priority delivery wat dat ook als meerwaarde gaat brengen en kreeg ik een korting van 2000€. Dus geen bevroren prijs zoals eerder beloofd.
Over het stuur waren ze niet duidelijk of het effectief Europa gaat bereiken.
 
Zag dit plaatje in een facebook groep. "Maybe the yoke will be optional? Found these render's on Tesla's site by playing with option codes in the image URL.

143787823_10114192864956670_6027042583078147317_o.jpg

143825372_10114192865475630_1257440133544091573_o.jpg
143867651_10114192865799980_3758710552491261991_o.jpg
 
Richtingaanwijzers via knopjes op het stuurwiel?? Ik zie in ieder geval geen stalk meer. Het kan niet onhandiger worden. Staat je stuurwiel ietwat gedraaid, kan je eerst liggen zoeken naar de knopjes. Wat mij betreft toch een echte misser. Net zoals dat Knight Rider stuur...
 
Wat een gemiste kansen:

1. Design van de S vrijwel onaangepast. Met name de achterkant zeer weinig verschil. Jammer dat de S met een ‘jaren ‘10-uiterlijk’ 2021 in gaat.
2. Geen fatsoenlijke sport- of kuipstoelen. Zeker als je voor de Plaid gaat wil je toch wel fatsoenlijke sportstoelen met bijvoorbeeld instelbare zijwangen en schouderondersteuning? Kom op Tesla, elk premiummerk geeft de optie van sportstoelen.
 
Tesla model S nog steeds zonder zonnedak is m.i. wel echt een gemiste kans.
Verder vind ik dat de voorkant aan de buitenkant erop achteruit gegaan is qua looks.

ook de velgen opties doen m weinig goed in mijn beleving. Dan vond ik de Turbine velgen mooier.

Interieur fantastische look, vraag me wel af waarom men van alle stengels af wil; ik vind dat juist fijn in de dagelijkse omgang.
 
  • Like
Reactions: Nowyony
Wat een gemiste kansen:

1. Design van de S vrijwel onaangepast. Met name de achterkant zeer weinig verschil. Jammer dat de S met een ‘jaren ‘10-uiterlijk’ 2021 in gaat.
2. Geen fatsoenlijke sport- of kuipstoelen. Zeker als je voor de Plaid gaat wil je toch wel fatsoenlijke sportstoelen met bijvoorbeeld instelbare zijwangen en schouderondersteuning? Kom op Tesla, elk premiummerk geeft de optie van sportstoelen.

Helemaal mee eens.

Zit zelf wel met een schuin oog te kijken naar de PLAID (plus nu), want die enorme range icm de prestaties is zeer verleidelijk, maar het totaalplaatje maakt dat ik uiteindelijk het gewoon teveel vind worden.

Echter, ik ga er zeker een proefrit in maken, wie weet dat ik dan als ik het heb meegemaakt mijzelf bedenk dat ik veel langer naar de binnenkant kijk dan naar de buitenkant.

En fatsoenlijke stoelen mis ik ook inderdaad. Maar goed, dat is nog aftermarket goed te herstellen. Al had het wel al in orde mogen zijn bij aanschaf.
 
  • Like
Reactions: SR89
Ben benieuwd of de EU versie CCS gaat krijgen, wordt nergens echt genoemd nog maar ze gaan hier natuurlijk ook pas in september leveren. Want de plek waar nu de laadpoort zit gaat dit niet passen.
In september worden de leveringen verwacht als je vandaag gaat bestellen.
lopende bestellingen en de bestellingen die sinds september 2020 geplaatst zijn voor de PLAID, zorgen waarschijnlijk voor deze lange wachttijd. dus ze gaan veel eerder in de EU rond rijden dan september.
ik verwacht de eerste toonzaalmodellen ergens in maart.
 
In september worden de leveringen verwacht als je vandaag gaat bestellen.
lopende bestellingen en de bestellingen die sinds september 2020 geplaatst zijn voor de PLAID, zorgen waarschijnlijk voor deze lange wachttijd. dus ze gaan veel eerder in de EU rond rijden dan september.
ik verwacht de eerste toonzaalmodellen ergens in maart.

De bestellingen voor de PLAID zijn eigenlijk voor de PLAID+ en die komt ook in de VS pas einde jaar, omdat die de nieuwe accu gaat krijgen van ongeveer 140 kWh.
 
De bestellingen voor de PLAID zijn eigenlijk voor de PLAID+ en die komt ook in de VS pas einde jaar, omdat die de nieuwe accu gaat krijgen van ongeveer 140 kWh.
dat klopt, er was vandaag een plusje bij gekomen. Maar je kan uw bestelling aanpassing. Mijn oorspronkelijke idee was om de plaid te bestellen en deze enkel maar te nemen als enkel de plaid een nieuw model zou zijn. Nu pas ik mijn bestelling aan naar een plaid (zonder +)
 
Wat de X betreft is er exterieur niet echt veel gewijzigd. Interieur vind ik wel een mooie vooruitgang. Enkel dat "knight rider" stuur heb ik wat gemengde gevoelens over. Maar het zorgt er in ieder geval wel voor dat je je stuur vast hebt zoals het zou moeten :D
En top dat ze het 2de scherm hebben behouden.

Ik zie ook vermelding van geventileerde zetels vooraan dus da's ook wel goed dat die terug aanwezig zijn.

De 22" velgen vind ik persoonlijk minder mooi dan de de vorige Onyx velgen.

Al bij niet teleurgesteld dat ik de mijne nog net voor kerstmis heb ontvangen.
En ik had een nieuwe wagen nodig tegen 1/1/2021 dus ik kon sowieso niet wachten tot september :D
 
Ik ben bang dat ik er niet omheen kan: ik vind hem juist wel mooi! Interieur zeker
De prestaties en range maken dat ik serieus de plaid ga overwegen. Ben wel benieuwd hoe het stuurt.
Ben nooit helemaal fan geweest van het rijgedrag van een S.