Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model S/X refresh

This site may earn commission on affiliate links.
  • Like
Reactions: peter85
Was deze al voorbij gekomen?

694

181701397
 
Het lijkt alsof ik tot een minderheid behoor, maar ik vind dat nieuwe stuurtje echt gaaf. Qua ergonomie of gebruiksgemak zie ik eigenlijk geen nadelen. In tegendeel. Wat ik me wel afvraag is hoe je de AP bedient. Iemand die daar al iets over heeft gelezen?
Her lijkt mij dat dit stuur niet bedoeld is om 3 slagen rond te draaien. Vroeger was dat noodzakelijk omdat het mechanisch werkte. In mijn S stoor ik me er aan dat ik moet overpakken op een rotonde. Ik ben er voor om een “slim” stuur te krijgen wat met tegendruk werkt en niet meer om meerdere omwentelingen vraagt.
 
  • Like
Reactions: shthpnz
(...) Ik ben er voor om een “slim” stuur te krijgen wat met tegendruk werkt en niet meer om meerdere omwentelingen vraagt.
Dat ben ik met je eens Bas.

een stuur moet volgens mij een gesloten omtrek hebben.
Daar voldoet de yoke toch aan? Als dat al een regel is...
Edit: Het gaat er natuurlijk om dat het stuur veilig is. Het zal allemaal wel snel duidelijk worden hoe S er in de EU uit gaat zien. Ik ben in elk geval heel benieuwd
 
Last edited:
Er zit een AMD grafische kaart in het entertainmentsysteem die Witcher 3 en Cyberpunk kan spelen. Vergelijkbaar met de Xbox
Series S. Niet de nieuwste goodies, dus wie weet is een upgrade van onder de €500 wel mogelijk.

Voor de techies hier, zie ook Tesla Model S new infotainment system has 10TFs of power, can play Cyberpunk and Witcher 3 - VideoCardz.com en Tesla Model S en X vernieuwd: geïntegreerde computer heeft mogelijk AMD-GPU met PS5-rekenkracht

Met een Xbos Xeries S ga je 10 TF niet halen, die console heeft 4 TF aan boord, en de duurdere xbox series X heeft er 12.
indrukwekkend maar wat misschien beter is, is gewoon een sectie in de entertainment-box in de UI maken waar je met je xbox live of playstation account kan inloggen en zo spellen in de cloud kan spelen. Microsoft zet vol in op cloud gaming, ik weet niet hoe ver Sony hier mee is.
 
In september worden de leveringen verwacht als je vandaag gaat bestellen.
lopende bestellingen en de bestellingen die sinds september 2020 geplaatst zijn voor de PLAID, zorgen waarschijnlijk voor deze lange wachttijd. dus ze gaan veel eerder in de EU rond rijden dan september.
ik verwacht de eerste toonzaalmodellen ergens in maart.

Moeten we de reden voor leveringen pas in September niet in een hele andere hoek zoeken?
Ik las ergens dat "the machine that makes the machine" aka Gigafactory Berlin in Juli dit jaar operationeel moet zijn.
Was wel een bericht van afgelopen October dus weet niet of er inmiddels nog vertraging is opgelopen...
Kan het niet gewoon zijn dat Tesla de productie voor EU model S/X niet gelijk daar wil opstarten?
 
Moeten we de reden voor leveringen pas in September niet in een hele andere hoek zoeken?
Ik las ergens dat "the machine that makes the machine" aka Gigafactory Berlin in Juli dit jaar operationeel moet zijn.
Was wel een bericht van afgelopen October dus weet niet of er inmiddels nog vertraging is opgelopen...
Kan het niet gewoon zijn dat Tesla de productie voor EU model S/X niet gelijk daar wil opstarten?
neen, De volumes voor de S en X zijn te klein om die nog eens te gaan opsplitsen.
 
  • Like
Reactions: Adm
neen, De volumes voor de S en X zijn te klein om die nog eens te gaan opsplitsen.

Tsja... verouderd en duur model en nog duurder door verscheping en import tax.

Als je de USD -> EUR prijs neemt is de nieuwe S LR 64.643 EUR en dat is een verschil van 25.000 EUR.

Met een hier gebouwd model zou de vraag dus automatisch hoger worden omdat de prijs stukken goedkoper is.
 
  • Like
Reactions: Niek
Tsja... verouderd en duur model en nog duurder door verscheping en import tax.

Als je de USD -> EUR prijs neemt is de nieuwe S LR 64.643 EUR en dat is een verschil van 25.000 EUR.

Met een hier gebouwd model zou de vraag dus automatisch hoger worden omdat de prijs stukken goedkoper is.
De prijs lager en de auto goedkoper... Tesla hoeft er ook niet mee te stunten zoals bijvoorbeeld Audi die zijn CO2 boete moet ontlopen maar de vanafprijs is toch wel netjes. Het is dat ik die oranje zijlichten niet wil anders zou je er één gaan halen. In VS ook veel eerder beschikbaar dan hier. Waarschijnlijk gaat iemand dat wel doen om hem hier alvast te kunnen testen.