Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model S/X refresh

This site may earn commission on affiliate links.
In het “ritten” scherm staat voor elke teller een checkbox die je aan kunt vinken.
Zo was het inderdaad bij de vorige MS. Maar niet bij de refresh.
20230109_185031.jpg
 
  • Like
Reactions: Koifim
Rode en groene pijl vertegenwoordigen hetzelfde moment.
Op 10 of 2 ga je niet vertikaal duwen of trekken. Je duwt of trekt altijd en overal via de raaklijn en dus overal gelijk. Op 12 of 6 zou je anders geen beweging in het stuur krijgen.

Sowieso, zelfs al zou je op 10 of 2 vertikaal trekken of duwen, dan nog is met de huidige stuurbekrachtiging het verschil verwaarloosbaar.

View attachment 893878
Het gaat erover dat je met 2 handen aan het stuur zit, en je op 10 en 2 die handen korter bij mekaar staan dan bij 9 en 3.

Bijgevolg grotere hefboom, en accurater sturen.

Vergelijk het met beide handen op 12, of handen op 11 en 1. Hoe korter de handen bij mekaar, hoe minder accuraat en hoe minder effectief je kan sturen. En aangezien 3 en 9 het verste uit mekaar liggen...
 
Mooi dat iedereen weet hoe de Yoke rijdt zonder er ooit mee gereden te hebben.
En wat perfectie en stuurbekrachtiging met elkaar te maken hebben begrijp ik al helemaal niet.
Ik heb het gehad over last van mijn schouder (misschien veroorzaakt door de Yoke) vandaar dat ik de comfort stand van de stuurbekrachtiging ging uitproberen.
Kijk, ik rij ook lekker met 2 vingers aan de onderkant van het stuur, maar ga nooit beweren dat dat een perfecte stuurhouding is.

Niet in comfort stand rijden is een vorm van SM. Moet je niet doen. Het voelt volgens sommigen 'sportiever' aan, maar da's omdat je harder moet werken.
 
Kijk, ik rij ook lekker met 2 vingers aan de onderkant van het stuur, maar ga nooit beweren dat dat een perfecte stuurhouding is.

Niet in comfort stand rijden is een vorm van SM. Moet je niet doen. Het voelt volgens sommigen 'sportiever' aan, maar da's omdat je harder moet werken.
Helemaal niet mee eens. Ik reed in de Model 3 altijd op sport, omdat ik het anders gewoon te licht vond voelen. Hetzelfde in de Plaid. Dit is heel persoonlijk.
 
  • Like
Reactions: THOB
Gezien niemand, behalve @Hurkie, reageert op mijn vraag kan ik de conclusie trekken dat er weinig goede argumenten zijn om voor een Model S te gaan (tov Model X)? 😇😏

Edit: En @is3 reageerde :D

Model S:

- Sneller, vooral na 80km/h
- Wegligging in bochten
- Minder last van zijwind
- Achterbank die je plat kunt klappen (tot 5zit terugkeert bij de X) voor situationeel lange laadruimte
- Design technisch meer in verhouding (vooral achterkant)
- Persoonlijke voorkeur voor lage auto

Model X

- Hoger op de weg dus meer overzicht
- Panoramische voorruit (enorm verschil qua ruimtelijk gevoel)
- Falcon doors (handig in krappe plekken, tot je sensor een keer weigert)
- 3e rij met prima ruimte voor kids/kleinere personen
- Hogere (maar kortere) laadruimte
- Meer clearance met grond (dus makkelijker over ruw terrein/off road zonder je batterij te vernielen)
 
Model x:
- mega raam voorzijde. Heerlijk overzicht
- eenvoudige instap
- Falcon Wings + licht show
- 22 inch velgen
- comfort 2e zitrij

Grootste nadeel:
Bagage ruimte is veel kleiner dan je denkt ( bij 6 zits. Die ik niet weer zou nemen)