Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model S/X refresh

This site may earn commission on affiliate links.
Hoe zit dat nu juist met die zwarte remklauwen op de S/X plaid? Ik mag volgende week eindelijk mijn X Plaid ophalen. De auto was beloofd voor levering 32/12/22 en werd telkens uitgesteld. Hij staat nu op de parking bij Tesla, is duidelijk productie eind ‘22 en heeft zwarte remklauwen. Is er buiten de kleur een verschil met de auto’s met rode remklauwen?
 
  • Like
Reactions: DVR-MYP
Hoe zit dat nu juist met die zwarte remklauwen op de S/X plaid? Ik mag volgende week eindelijk mijn X Plaid ophalen. De auto was beloofd voor levering 32/12/22 en werd telkens uitgesteld. Hij staat nu op de parking bij Tesla, is duidelijk productie eind ‘22 en heeft zwarte remklauwen. Is er buiten de kleur een verschil met de auto’s met rode remklauwen?
De auto’s met rode remklauwen hebben geen Tesla logo meer op de kofferbak. Daarnaast hebben ze geen parkeersensoren en mogelijk zijn ze uitgerust met HW4 en HD radar. Dat laatste is een gerucht maar horen we mogelijk nu tijdens de Investors dat Keynote.

Ik heb de MX Plaid al in de tweede week van December mogen ophalen. Iedere dag nog genieten, dus ik wens je veel plezier met het ophalen en veilige kilometers toe!
 
vandaag voor de zekerheid nog kort een testrit gemaakt met de MX met Yoke. Ja het gaat zeker een Yoke worden. Krappe bochten maken, geen enkel probleem, overpakken gaat als vanzelf. Je grijpt echt niet in het luchtledige... Met een rond stuur los je het probleem van richtaanwijzer op de kleine rotonde niet op. Dus ook dat is geen argument om voor het ronde stuur te gaan. Pas helemaal overtuigd was ik, toen ik terug in mij MS stapte, dat grote ronde stuur voor mijn neus zag er toen gelijk 'old school' uit 😂
 
Het blijft ondertussen weer helemaal stil voor leveringen naar Europa.
Model S besteld september '21.

In mijn account staat ondertussen een goeie twee maand:
Verwachte levering: nog niet bekend
De levertijd is binnenkort bekend

Terwijl eind vorig jaar de levering stond op jan-maart 2023.
 
Idem hier, alleen was de bestelling al van maart ‘21….

Er zouden nochtans 1700 S/X op de Hoegh Oslo gestaan hebben volgens het shipping topic. In principe gelost in Barcelona en dan geladen met 3/Y voor Zeebrugge. Volgens wat ik gelezen heb elders op dit forum.

Maar nergens meldingen van levering S/X gezien…
 
Idem hier, alleen was de bestelling al van maart ‘21….

Er zouden nochtans 1700 S/X op de Hoegh Oslo gestaan hebben volgens het shipping topic. In principe gelost in Barcelona en dan geladen met 3/Y voor Zeebrugge. Volgens wat ik gelezen heb elders op dit forum.

Maar nergens meldingen van levering S/X gezien…
Wacht hier ook nog, maar ben eigenlijk redelijk blij met de dramatische leveringstijden ivm HW4.

Liever de auto 3-6 maanden later met nieuwere tech, dan "de eerste in Nederland" zijn met een verouderd camera systeem.
 
Wacht hier ook nog, maar ben eigenlijk redelijk blij met de dramatische leveringstijden ivm HW4.

Liever de auto 3-6 maanden later met nieuwere tech, dan "de eerste in Nederland" zijn met een verouderd camera systeem.
Investors day niet gezien? Je bent bij Tesla altijd de eerste met ‘iets’.
Die van mij was de eerste in de Benelux met Ryzen computer, geen radar (AP was de eerste maanden een ramp), 16V laagspanning waardoor de trekhaak niet werkte, hoedenplank.
 
Ik zie nu net op de app dat de levering van mijn in 2021 bestelde plaid S is verlaat naar april - juni. Dat was januari - maart nadat ik een S kon afhalen tussen kerst en oudejaarsdag maar toen op vakantie was.
Dan krijgen we onze Plaid's wellicht tegelijkertijd......zoals in 2013 ;) Overigens verbaas ik me er wel over dat je niet voor de X bent gegaan....
 
Dan krijgen we onze Plaid's wellicht tegelijkertijd......zoals in 2013 ;) Overigens verbaas ik me er wel over dat je niet voor de X bent gegaan....
Wij hebben nog steeds onze X p100d. Ik zie weinig meerwaarde in het omruilen van deze voor een plaid (en Debby nog minder 😜).

Ik rijd nu vooral in de tesla roadster, met slecht weer pak ik een Avantime of een Defender.

Ik weet ook nog steeds niet zeker of ik de S plaid ook echt ga afnemen. In de roadster rijden is echt heel leuk. Natuurlijk is de plaid veel sneller, maar je krijgt nooit de beleving van de roadster (en ook niet de acrobatische toeren om mijn 1,90 met iets wat overgewicht in en uit de roadster te krijgen 🤪).
 
Antwoord van Tesla Sales over mijn vraag over levering::

Wij hebben geen nieuwe update gekregen van Tesla voor de uitleveringen van Model S/X.

Dit kwartaal verwachten wij er nog een aantal tegen het einde van de maand, anders wordt het Q2 voor de uitlevering.



Helaas weten wij hier niet veel meer over;


Jammer dat we nog niet veel meer weten over HW4. Indien deze in Q2 van HW4 is voorzien wil ik gerust nog wachten, maar als het geen verschil uitmaakt en mijn auto zit nu op de Hoegh Oslo wil ik hem uiteraard wel :D
 
De eerste VIN nummers voor HW4 auto's worden uitgegeven..........


1678011915321.png