Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model S/X refresh

This site may earn commission on affiliate links.
Wanneer je bericht krijgt om de afleverlocatie te kiezen en andere gegevens door te geven zoals financiering en dergelijke, betekent dit dan dat de levering nakende is? Iemand een idee op welke termijn je dan levering kan verwachten?

Voor de gelukkigen in dit topic die hun wagen al ontvangen hebben: hoeveel tijd voor jullie levering moesten jullie deze gegevens invullen?

(Ik heb de vraag telefonisch proberen te stellen aan drie verschillende service centers, maar nergens lijken ze de telefoon nog op te nemen. Ben ik de enige die het schandalig vind dat je op dergelijke manier wordt behandeld?)
Op 21 januari heb ik een X Long Range besteld (Een zwarte 7-zits met yoke-stuur). Ik ging al akkoord met de levering tussen april en juni. Nadat je besteld en 250 euro betaald hebt, kon je al stap 1 gaan doen. Die stap van op welke naam moet de auto, waar je die gaat afhalen (kan alleen Tilburg in mijn geval), hoe je gaat betalen (financiering of contant) en de foto van je rijbewijs voor- en achterkant ook meesturen. Financiering is voor mij niet van toepassing, want ik heb hier paar jaar keihard voor gespaard.

Nu wacht ik op de eindrekening. Iemand enig idee hoelang je daarop moet wachten? Op de persoonlijke Tesla-account staat: Wij stellen uw contract op en nemen contact met u op wanneer u de eindbetaling kunt voldoen.
 
  • Like
Reactions: Right_Said_Fred
ik heb effectief nog twee gruwelijk lange maanden moeten wachten tijdens de eindejaars-aflever-chaos. Vanaf dat je een hidden VIN hebt kan je er vanuit gaan dat de wagen effectief op komst is . De service centers weten doorgaans minder dan 'de mensen hier' lol
Ben vandaag langs een service center gegaan en kan dat laatste inderdaad bevestigen. Toch wel enigszins teleurstellend.
 
Iemand een idee of er een manier is om deze toch al gegenereerd te krijgen? De bank wil immers niet langer meegaan in het eindeloze uitstel en dat zou mij wel eens flink wat extra kunnen gaan kosten.
Nee, dat lukt niet bij Tesla.
Mijn bank heeft mijn lening in orde gemaakt op basis van de bestelbon, het geld heb ik later zelf vrij gemaakt met dezelfde bestelbon te uploaden.
 
  • Like
Reactions: Karotentrekker
denk dat het beter had gewerkt als de toetsen van de richtingsaanwijzers op beide stuurhelften zou staan, zoals mijn computer stuurwiel, met een knop links voor links richting geven, en een knop rechts voor rechts richting geven.
Ik begreep van tesla Tilburg dat ze hier mee bezig waren om dat inderdaad zo aan te passen.

Voor mij persoonlijk onhandig daar ik altijd met mijn linkerhand aan het stuur rij. mijn rechterhand is meestal in rustpositie.
 
  • Like
Reactions: Mister Rafiki
Ik heb besloten om voorlopig toch af te zien van een overstap van mijn 2018 P100D naar een 2023 Plaid (of LR). De auto is nog behoorlijk prijzig. Nou is dat niet een enorm bezwaar, maar ik vind de vooruitgang te gering (en op sommige punten is er zelfs achteruitgang).

Het is een degelijkere, beter gebouwde auto, met een moderner interieur en meer range. Ook de uiterlijke tweaks (bredere spatborden, nieuwe achterlampen, nieuwe bumper) spreken me aan. De stoelen zitten beter.

Daar staat tegenover:
- Nog steeds te weinig exterieurverschil met het model dat ik al sinds 2013 rijd - mijn derde inmiddels.
- Te weinig kleurkeuzes. Mijn huidige zilver vind ik mooier dan de vijf keuzes die er zijn.
- De misser met de knipperlichten.
- Verlies gratis supercharging, al is dat vooral gevoelsmatig.

Dus ik haal over een paar maanden de auto naar privé en wacht dan af waar Tesla mee komt de komende jaren. Wellicht meer kleuren, een forse prijsverlaging, een ingrijpender refresh van het exterieur, wie weet. En ik heb ook nog altijd de Roadster-reservering achter de hand, al vermoed ik dat die het uiteindelijk toch niet zal worden.
 
Ok bodemplaat is nu juist gemonteerd, dus ik raak niet niet bij elke drempel de grond meer. Achterklep zat ook scheef, maar was "within spec", kon wel versteld worden, maar moest het zelf maar betalen, met risico op schade. Heb het maar gelaten bij wat het is. Beschadigde (vanaf fabriek) dashboard bovenplaat wordt vervangen. Banden zijn ook gebalanceerd met de hoop om het volgende issue op de lossen "Refreshed" Model S model VIBRATION tracking and information thread!!! , maar helaas dat helpt niet zoals verwacht. Dus dat accepteren dan ook maar.

Maar nu viel mij nog een issue op, waarschijnlijk omdat ik de stoel iets hoger heb gezet, er zit vervorming in de voorruit. En recht in mijn zichtveld... Enige vervorming een de onderkant van de ruit schijnt "normaal" te zijn volgens dit topic 2021 Model S windshield Distortion resolution? , maar dit is wel redelijk irritant. Dus dat wordt nog een service request. Toch wel echt een dingetje hoor dat quality control.

Het is een gave auto, maar kom op Tesla, doe hier wat aan...
 
Last edited:
Ok bodemplaat is nu juist gemonteerd, dus ik raak niet niet bij elke drempel de grond meer. Achterklep zat ook scheef, maar was "within spec", kon wel versteld worden, maar moest het zelf maar betalen, met risico op schade. Heb het maar gelaten bij wat het is. Beschadigde (vanaf fabriek) dashboard bovenplaat wordt vervangen. Banden zijn ook gebalanceerd met de hoop om het volgende issue op de lossen "Refreshed" Model S model VIBRATION tracking and information thread!!! , maar helaas dat helpt niet zoals verwacht. Dus dat accepteren dan ook maar.

Maar nu viel mij nog een issue op, waarschijnlijk omdat ik de stoel iets hoger heb gezet, er zit vervorming in de voorruit. En recht in mijn zichtveld... Enige vervorming een de onderkant van de ruit schijnt "normaal" te zijn volgens dit topic 2021 Model S windshield Distortion resolution? , maar dit is wel redelijk irritant. Dus dat wordt nog een service request. Toch wel echt een dingetje hoor dat quality control.

Het is een gave auto, maar kom op Tesla, doe hier wat aan...
Wat zijn we toch mild geworden met Tesla..........
 
Weet er iemand of er dakdragers op de MS refresh passen/beschikbaar zijn? volgens de 'tesla shop' niet. De trekhaak is de 'backup optie' maar dan moeten ze de bumper weer kapot snijden neem ik aan? Iemand al ervaring met een van beide of allebei?
Absoluut, zelfs op de model X (Plaid) 🤪
 

Attachments

  • 497A4D8C-A083-4A3B-9572-5E396DE8AC18.jpeg
    497A4D8C-A083-4A3B-9572-5E396DE8AC18.jpeg
    771.7 KB · Views: 86
Doe ik altijd als ik van plan ben de rotonde links te verlaten. Auto's die van rechts en van de andere kant de rotonde op willen, zien dan duidelijk wat je van plan bent.
Ja dit doe ik ook altijd. Geleerd in Frankrijk waar dit vrij consequent gebeurt (buiten Parijs dan toch) en vond dat super makkelijk : iedereen die staat te wachten snapt of je afslaat dan wel nog even op de rotonde blijft en kan dus anticiperen.
 
  • Like
Reactions: cambreVer!