Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model S/X refresh

This site may earn commission on affiliate links.
Zag gisteren ook iets opmerkelijk: op de E34 Antwerpen-Zeebrugge, richting Antwerpen 2 trucks vol met MY die gekruist werden door 2 truck met MY richting Zeebrugge... vooral witte. Er is dus nog optimalisatie mogelijk.

Wat ik ook opmerkelijk vind is dat Tesla nu al 3 weken geen idee heeft wanneer ze mijn MS Plaid kunnen leveren. Er stond “februari“ in de app tot ergens midden maart en nu staat er ”nog niet gekend” en er komt echt geen nuttige informatie door met Tesla werknemers te praten. Huidige MS heeft nu 320.000 km en de stockwagens bij Mercedes en Audi worden met de dag aantrekkelijker... Ik begrijp niet dat ze geen gewone/normale communicate kunnen voeren met hun klanten (toch een premium klasse waarin ze wensen te spelen), een late timing is beter dan geen timing.
 
Idem hier. Besteld september '21. Laatste nieuws van hen begin maart dat ze er nog geen zicht op hebben.
Laatste twee mails ivm update over Ultra Red en of nu zicht hebben over leveringsperiode worden gewoon niet beantwoord.

Na meer dan anderhalf jaar wachten en leveringen die nu gebeuren in EU zouden ze toch wel iets moeten kunnen zeggen.
Mijn Model S is momenteel 7j oud. 7j geleden konden ze perfect zeggen wanneer de wagen in productie ging, op welke boot die zat en wanneer ze gingen leveren ....
 
  • Like
Reactions: Hbrink
Vandaag de Plaid X opgehaald, met rond stuurwiel 🎉

Bezit HW4 (rode cameras). Qua aflevering èrg druk in Tilburg, maar goed verzorgde catering voor de deur & relatief zeer snelle verwerking (denk tijd tussen naar binnen stappen en naar buiten rijden cq 30 minuten).

Al en al heel erg blij. Wat een verschil dat interieur vergeleken met een idem X uit 2016/17!

Enige nadeel tot nu toe: wennen aan de richtingaanwijzers 😁
 
Vandaag de Plaid X opgehaald, met rond stuurwiel 🎉

Bezit HW4 (rode cameras). Qua aflevering èrg druk in Tilburg, maar goed verzorgde catering voor de deur & relatief zeer snelle verwerking (denk tijd tussen naar binnen stappen en naar buiten rijden cq 30 minuten).

Al en al heel erg blij. Wat een verschil dat interieur vergeleken met een idem X uit 2016/17!

Enige nadeel tot nu toe: wennen aan de richtingaanwijzers 😁
Ik ben wel benieuwd. Je merkt op dat er een behoorlijk verschil is met het interieur tov 2016/17. Kun je er wat meer over vertellen? Is Tesla al wat vooruit gegaan met de kwaliteit?
 
Vandaag de Plaid X opgehaald, met rond stuurwiel 🎉

Bezit HW4 (rode cameras). Qua aflevering èrg druk in Tilburg, maar goed verzorgde catering voor de deur & relatief zeer snelle verwerking (denk tijd tussen naar binnen stappen en naar buiten rijden cq 30 minuten).

Al en al heel erg blij. Wat een verschil dat interieur vergeleken met een idem X uit 2016/17!

Enige nadeel tot nu toe: wennen aan de richtingaanwijzers 😁
Veel succes met de nieuwe X.
Jammer dat je de Yoke geen kans hebt gegeven. Het interieur zou er nog veel op vooruit zijn gegaan.

Maar, jij blij= iedereen blij natuurlijk ;)
 
Veel succes met de nieuwe X.
Jammer dat je de Yoke geen kans hebt gegeven. Het interieur zou er nog veel op vooruit zijn gegaan.

Maar, jij blij= iedereen blij natuurlijk ;)
Dank!

Durfde het niet aan, vooral niet omdat ik naast deze auto nog een aantal andere auto’s met rond stuur rij en het wennen daarmee (tussen de oren) lastig zou blijven (had ik al met de stalks vs ruitenwissers 😁).

Daarnaast ook het gegeven dat Tesla mijn pre-order nog aan kon passen zonder extra kosten naar een rond stuur, en zij bij retrofit 900 vragen. Ook gaven ze aan dat de retrofit wel voor maart stond, maar ze nog niets echt wisten of dat wel echt dan kwam (dit was ergens in januari/februari geloof ik).

Overall heel erg blij. Richtingaanwijzers op snelle rotondes gaan nog niet heel lekker, maar dat zal wel wennen zijn.
 
Ik ben wel benieuwd. Je merkt op dat er een behoorlijk verschil is met het interieur tov 2016/17. Kun je er wat meer over vertellen? Is Tesla al wat vooruit gegaan met de kwaliteit?
Zeker, dit is een geheel andere auto van binnen (en onder de ‘motor’kap).

Materialen voelen een stuk hoogwaardiger, afwerking is iig bij mijn levering vlekkeloos (geen rare randjes of loslatend lijm), de opbergvakken is veel beter over nagedacht, in de deuren wat verschillend materiaal wat er wat moderner uit ziet, en de schermen zijn top (vooral het hoofd scherm met tilt).

Stoelen vallen mij wat tegen (plastic goedkope knopjes aan de zijkant, en ik mis de oude verstelbare hoofd steun) - zit wel erg goed, zeker voor langere ritten (en zeker niet voor op circuit, maar daar moet je met dit ding sowieso niet naartoe willen).

Daarbij wel de notitie dat het een Amerikaan blijft - voor het geld wat je betaalt krijg je uit een ander land ‘meer waar voor je geld’ aan de binnenkant (apart van infotainment systeem - daar kan op dit moment echt niets tegenop).
 
Nou, net mijn order officieel laten annuleren en binnen 2 minuten bevestiging én verdwenen uit de app. Dat gaat dan wel weer vlot :+

Jammer, maar helaas. Tijd is er niet rijp voor. Eens kijken of die X-en over een jaar beter te krijgen zijn én de markt weer wat normaler is.

Veel plezier voor de nog wachtenden !
 
Fototje gemaakt voor het forum: rond stuurwiel!

1680351777837.jpeg
 
Wow, dat scherm is groot O_O
En dat stuur ook...
Het zal wel aan mij liggen dat ik van nature open sta voor vernieuwing ( werk reeds 44 jaar als ontwerper op een R&D afdeling)
Terwijl de meeste mensen zowiezo tegen verandering zijn.
Maar neem gerust allemaal maar een rondje, dan blijft de onze iets exclusiever. ;)
 
Last edited:
Na 3 maanden en zo'n 10.000 km met de yoke moet ik zeggen dat ik er in principe wel aan gewend ben, maar toch de voorkeur zou geven aan een rond stuur. Op de snelweg en provinciale wegen is het perfect, maar alles wat bochtig is met lage snelheden is het toch onhandiger. Het went allemaal wel, maar ik vind het niet ideaal. De richtingaanwijzers vind ik kort gezegd helemaal kut. Vooral op rotondes (en die hebben we hier nogal veel) is het vaak zo dat ik wel op het knopje druk maar er niks gebeurd. Ik ben echt wel voor vernieuwing en nieuwe dingen proberen, maar in dit geval zou ik toch heel graag terug willen naar een rond stuur en een hendel voor de knipperlichten.
Verder is het echt een fantastische auto, op alle vlakken echt geweldig. Ook op wintersport was het een wereld van verschil met mijn vorige model S 70D uit 2015. In Duitsland constant 130+ met hele stukken 180km/h en dan nog 400 km range halen. Opladen ging zo snel dat de auto weer klaar was om te gaan terwijl ik nog halverwege mijn bakkie koffie was. Onderweg wilde een Audi RS6 even racen, zat erachter bij werkzaamheden (80km/h) en toen dat overging in 3 baans onbeperkt ging hij vol op het gas. Met 2 vingers in de neus en halfgas bijhouden tot 255 km/h, en toen de begrenzer in. Naast me ging mn vrouw ook de begrenzer in, die deelde mijn enthousiasme iets minder...