Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model S/X refresh

This site may earn commission on affiliate links.
Vorige week ook in Brugge de MS Plaid opgehaald. Ervaring was dramatisch te noemen, zelfs voor een fanboy. Ben al blij dat ik het nog kan navertellen.

Er stond 3 man die 70 auto’s moesten leveren op 2 uur tijd, hoe ze dit zelf zo inplannen is een raadsel. Mijn auto stond nog vuil op de parking onder de fabriekstickers, met stift stond op de voorruit “repaint” geschreven. Auto na een uur zoeken (de gps werkte niet was de uitleg) dan snel door de wasstraat geduwd waarna bleek dat de rechterflank vol krassen stond. Dan zijn ze begonnen met polieren tot het meeste eruit was. De uitlijning van de bestuurdersdeur is niet ok (teveel naar buiten, was bij meer MS’en het geval op de parking).

2 uur later werd met wat lichte druk erop gestaan dat ik de auto zou aftekenen voor ontvangst. Op weg naar huis moest ik vaststellen dat het trimpaneel boven handschoenkastje los zat en dat het paneel boven de pedalen los zat. Dat laatste heb ik ontdek omdat het plots tussen de pedalen zat, wat met 1000pk op de snelweg niet fijn was. De dag na de levering alles bij Tesla Gent zelf neergelegd met alle foto’s erbij etc. Veel excuses en uitleg maar tot op vandaag nog niets vernomen…
Toch jammer, in het premium segment kom je er niet mee weg.
4E4858A8-2B4E-4FA7-887F-19C7B3B26488.jpeg
0B6161F9-1DD8-4D0A-9FC4-67F07363B4D2.jpeg
4DADE1DF-24F4-4970-8E0D-C818AF991C85.jpeg
 
Vorige week ook in Brugge de MS Plaid opgehaald. Ervaring was dramatisch te noemen, zelfs voor een fanboy. Ben al blij dat ik het nog kan navertellen.

Er stond 3 man die 70 auto’s moesten leveren op 2 uur tijd, hoe ze dit zelf zo inplannen is een raadsel. Mijn auto stond nog vuil op de parking onder de fabriekstickers, met stift stond op de voorruit “repaint” geschreven. Auto na een uur zoeken (de gps werkte niet was de uitleg) dan snel door de wasstraat geduwd waarna bleek dat de rechterflank vol krassen stond. Dan zijn ze begonnen met polieren tot het meeste eruit was. De uitlijning van de bestuurdersdeur is niet ok (teveel naar buiten, was bij meer MS’en het geval op de parking).

2 uur later werd met wat lichte druk erop gestaan dat ik de auto zou aftekenen voor ontvangst. Op weg naar huis moest ik vaststellen dat het trimpaneel boven handschoenkastje los zat en dat het paneel boven de pedalen los zat. Dat laatste heb ik ontdek omdat het plots tussen de pedalen zat, wat met 1000pk op de snelweg niet fijn was. De dag na de levering alles bij Tesla Gent zelf neergelegd met alle foto’s erbij etc. Veel excuses en uitleg maar tot op vandaag nog niets vernomen…
Toch jammer, in het premium segment kom je er niet mee weg.View attachment 936506View attachment 936504View attachment 936505
Vorige week ook in Brugge de MS Plaid opgehaald. Ervaring was dramatisch te noemen, zelfs voor een fanboy. Ben al blij dat ik het nog kan navertellen.

Er stond 3 man die 70 auto’s moesten leveren op 2 uur tijd, hoe ze dit zelf zo inplannen is een raadsel. Mijn auto stond nog vuil op de parking onder de fabriekstickers, met stift stond op de voorruit “repaint” geschreven. Auto na een uur zoeken (de gps werkte niet was de uitleg) dan snel door de wasstraat geduwd waarna bleek dat de rechterflank vol krassen stond. Dan zijn ze begonnen met polieren tot het meeste eruit was. De uitlijning van de bestuurdersdeur is niet ok (teveel naar buiten, was bij meer MS’en het geval op de parking).

2 uur later werd met wat lichte druk erop gestaan dat ik de auto zou aftekenen voor ontvangst. Op weg naar huis moest ik vaststellen dat het trimpaneel boven handschoenkastje los zat en dat het paneel boven de pedalen los zat. Dat laatste heb ik ontdek omdat het plots tussen de pedalen zat, wat met 1000pk op de snelweg niet fijn was. De dag na de levering alles bij Tesla Gent zelf neergelegd met alle foto’s erbij etc. Veel excuses en uitleg maar tot op vandaag nog niets vernomen…
Toch jammer, in het premium segment kom je er niet mee weg.View attachment 936506View attachment 936504View attachment 936505
Zolang wij de auto's accepteren, zal Tesla niet veranderen.
 
  • Like
Reactions: Sjon and DM231191
Ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben met mijn Y geproduceerd in Berlijn. 2 punten (rammelende achterklep en niet goed sluitende B stijl covers) zijn opgelost bij een service bezoek. Moet er niet aan denken dat een auto van meer dan 100k dergelijke gebreken heeft.

Misschien zullen de S/X ooit in Berlijn geproduceerd gaan worden, wie het weet mag het raden..
 
Vorige week ook in Brugge de MS Plaid opgehaald. Ervaring was dramatisch te noemen, zelfs voor een fanboy. Ben al blij dat ik het nog kan navertellen.

Er stond 3 man die 70 auto’s moesten leveren op 2 uur tijd, hoe ze dit zelf zo inplannen is een raadsel. Mijn auto stond nog vuil op de parking onder de fabriekstickers, met stift stond op de voorruit “repaint” geschreven. Auto na een uur zoeken (de gps werkte niet was de uitleg) dan snel door de wasstraat geduwd waarna bleek dat de rechterflank vol krassen stond. Dan zijn ze begonnen met polieren tot het meeste eruit was. De uitlijning van de bestuurdersdeur is niet ok (teveel naar buiten, was bij meer MS’en het geval op de parking).

2 uur later werd met wat lichte druk erop gestaan dat ik de auto zou aftekenen voor ontvangst. Op weg naar huis moest ik vaststellen dat het trimpaneel boven handschoenkastje los zat en dat het paneel boven de pedalen los zat. Dat laatste heb ik ontdek omdat het plots tussen de pedalen zat, wat met 1000pk op de snelweg niet fijn was. De dag na de levering alles bij Tesla Gent zelf neergelegd met alle foto’s erbij etc. Veel excuses en uitleg maar tot op vandaag nog niets vernomen…
Toch jammer, in het premium segment kom je er niet mee weg.View attachment 936506View attachment 936504View attachment 936505

Schandelijk!
 
  • Like
Reactions: Sjon
Belachelijk dat deze 'actie' enkel voor particulieren is. Snap dat taxi's of zo er misbruik van kunnen maken, maar pas dan een fair use policy toe.
Even een reply/update op mijn eigen opmerking.

Net mail ontvangen van Tesla over gratis supercharging actie. Nu zijn ook de voorwaarden aangepast (ook op de werpsite) en is een zakelijke aanschaf geen belemmering meer (enkel commerciële doeleinden als taxi).
 
Schandelijk!
helemaal mee eens, deze stem moet meer gehoord worden. Pas als veel meldingen bij Tesla hierover binnen komen zullen ze (moeten) verbeteren. Melden bij de lokale SEC lost alleen je eigen probleem op. Een algemene klacht/melding dien je daarnaast ook te maken bij Tesla HQ. De mailbox van het persbureau van Tesla wordt hier het beste opgevolgd. Insider in HQ Amsterdam vertelde alle ingekomen mail bij Persbureau gaat automatisch in cc naar HQ-USA en wordt tevens gelogd en doorgestuurd naar de juiste afdelingen voor hoor/wederhoor. Dus mail je ervaring naar: [email protected]
 
Ik heb vrijdag proef gereden in de nieuwe model s plaid. indrukwekkend, veel betere stoelen voorIn. Maar de middelste achterstoel heeft een rare bult in de rug leuning. Mijn zoon zei dat hij er niet fatsoenlijk kan zitten. Wie heeft er ervaring met hoe deze stoelen zitten en zijn deze stoelen hetzelfde als in de Model X 5 seater?
Ik wilde bijna een S long range bestellen maar deze stoelen (we hebben drie kinderen) kan wel eens de deal breaker zijn
 
Ik heb vrijdag proef gereden in de nieuwe model s plaid. indrukwekkend, veel betere stoelen voorIn. Maar de middelste achterstoel heeft een rare bult in de rug leuning. Mijn zoon zei dat hij er niet fatsoenlijk kan zitten. Wie heeft er ervaring met hoe deze stoelen zitten en zijn deze stoelen hetzelfde als in de Model X 5 seater?
Ik wilde bijna een S long range bestellen maar deze stoelen (we hebben drie kinderen) kan wel eens de deal breaker zijn
Met 3 kinderen is een MX als 6 seater een no brainer dan....imo
 
Ik wilde bijna een S long range bestellen maar deze stoelen (we hebben drie kinderen) kan wel eens de deal breaker zijn
"Kan wel eens" ? Als dat geen dealbreaker is tout court dan weet ik het niet meer. De nieuwe model S is een 4+1, geen 5 zitter.
Korte schoolritjes zal wel te doen zijn maar je moet je kind, dat daar voor lange tijd in het midden moet zitten, toch al erg haten om hem/haar dat aan te doen :)
Als de auto (met gezin) ook voor de jaarlijkse vakantie gebruikt wordt dan is een 6 zitter X ook nutteloos. Ik zou voor de 5/7 zitter X gaan. Die heeft 3 echte zitplaatsen op 2de rij.
2023-tesla-model-x-rear-passenger-seats-carbuzz-814203.jpg
 
"Kan wel eens" ? Als dat geen dealbreaker is tout court dan weet ik het niet meer. De nieuwe model S is een 4+1, geen 5 zitter.
Korte schoolritjes zal wel te doen zijn maar je moet je kind, dat daar voor lange tijd in het midden moet zitten, toch al erg haten om hem/haar dat aan te doen :)
Als de auto (met gezin) ook voor de jaarlijkse vakantie gebruikt wordt dan is een 6 zitter X ook nutteloos. Ik zou voor de 5/7 zitter X gaan. Die heeft 3 echte zitplaatsen op 2de rij.
2023-tesla-model-x-rear-passenger-seats-carbuzz-814203.jpg
Volgens mij is de 5 zitter model X bijna exact hetzelfde als de 5 zitter model S. De X is volgens mij niet breder dan de S (wel hoger). Maar mogelijk zit ik ernaast (disclaimer ;))
Dus een 6 zitter X is het meest confortabel voor meer dan 4 personen.