Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model S/X refresh

This site may earn commission on affiliate links.
Vraagje voor de model X nieuwe eigenaars: Werken de de automatisch voordeuren nu al terug op de model X met vision, of gaan ze nog steeds slechts 10 graden open en zonder sensor voor obstakels?

Beperkte opening ook hier.

Dat hele Tesla Vision is 1 en al drama en zal naar mijn mening nooit op eenzelfde niveau werken. Problemen:

- Deuren openen beperkt, of gewoon helemaal niet, door fantoom detectie (vooral het geval met de achterdeuren).
- In Nederland waar het de helft van het jaar vochtig is/regent, is er continu een "Meerdere camera's geblokkeerd of verblind, reinig camera's of wacht op zicht" melding op het dashboard. Ook het geval bij lage zon. Heeft denk ik vooral effect op AP gebruikers, maar dat gebruik ik enkel op lange snelwegritten wanneer er weinig verkeer om mij heen is (om raar gedrag van boordcomputer door gehandicapt systeem te voorkomen).
- Afstandmeting als parkeersensoren is gewoon beschamend. "Stop" wanneer ik nog een meter te gaan heb, continu heen en weer van 20 <> 50 centimeter door schaduwen etc.

Zou persoonlijk heel erg blij zijn wanneer Tesla met HW4.5 of 5 weer gewoon terug gaat naar andere type sensoren, of een combinatie daarvan.
 
Beperkte opening ook hier.

Dat hele Tesla Vision is 1 en al drama en zal naar mijn mening nooit op eenzelfde niveau werken. Problemen:

- Deuren openen beperkt, of gewoon helemaal niet, door fantoom detectie (vooral het geval met de achterdeuren).
- In Nederland waar het de helft van het jaar vochtig is/regent, is er continu een "Meerdere camera's geblokkeerd of verblind, reinig camera's of wacht op zicht" melding op het dashboard. Ook het geval bij lage zon. Heeft denk ik vooral effect op AP gebruikers, maar dat gebruik ik enkel op lange snelwegritten wanneer er weinig verkeer om mij heen is (om raar gedrag van boordcomputer door gehandicapt systeem te voorkomen).
- Afstandmeting als parkeersensoren is gewoon beschamend. "Stop" wanneer ik nog een meter te gaan heb, continu heen en weer van 20 <> 50 centimeter door schaduwen etc.

Zou persoonlijk heel erg blij zijn wanneer Tesla met HW4.5 of 5 weer gewoon terug gaat naar andere type sensoren, of een combinatie daarvan.
Eergisteren op SeC geweest voor wat post-levering aanpassingen en winterbanden. Met de engineer gesproken en die gaf aan dat de Tesla Vision prio heeft bij Tesla en dat er ook auto's rondrijden met extra externe camera's om het leerproces te verbeteren. De frustraties zijn dus bekend en zouden voorrang hebben. Dit geeft natuurlijk geen garanties...
 
Vandaag is het 1 jaar geleden dat Starship van de productielijn is gekomen.
Screenshot_20231106_073733_Instagram.jpg
 
Leuk lijstje en zeker herkenbaar, maar dan voor een MX LR. Wat ik toevoeg, in willekeurige volgorde:
- Algehele bouwkwaliteit voelt veel beter. Sluiten van deuren en kleppen klinkt veel meer 'premium'
- De stoelen ben ik nog niet uit. De nieuwe zitten zeker goed, maar de oude zit je meer 'in'. Ik heb geen stevig postuur, waardoor de oude stoelen erg goed bij mij zitten
- De yoke is idd heerlijk, als je eraan gewend bent.
- De functionaliteit van het scherm achter het stuur is wel beperkter dan eerst. Er kan niks worden aangepast bijv. En ik vond het grafiekje, in de oude MX, van je verbruik altijd wel leuk
- Ik heb geen idee hoe je de standaard cruise-controle (autopilot) aanzet. Het knopje op het stuur activeert direct FSD. Voor mij prima, maar de wederhelft vind dat nog eng
- Tesla Vision is er gewoon nog niet. Inparkeren is reuze gezellig met alle waarschuwingen die je vooral moet negeren. Gelukkig zijn de camera's er, want de obstakels en afstanden die Vision laat zien zijn heel erg inaccuraat
- Jammer dat de voorportieren niet meer zo vet open/dicht gaan als in de oude versie. Nu moet je toch de deur openduwen (max 1st world problem)
- Ik ben overgestap van een 6 zitter naar een 7 zits. Mega veel laadruimte als de bank plat ligt! Maar de 6 zitter had wel een mooiere uitstraling
- De auto is echt weer een stapje stillen
- De afbeelding van de vering/demping is wel vet. Live zien wat die doet!

Ik kijk uit naar de echte eerste vakantierit! Nu nog geen SC bezocht en ook nog geen echt lange rit.

Nu woensdag de oude inleveren. Toch een auto waar ik met veel plezier in heb gereden. Geen seconde spijt en ik doe hem alleen weg vanwege fiscale zaken..

Hier nu een maand verder met de Model X Plaid (net mijn 2018 Model X ingeleverd) en afgelopen week op een lang weekend italie gedaan, mijn ervaringen tot nu toe;
- ik mis de fob, veel kan wel met de app maar ik vind het onhandig(er)
- bij iedere start moet ik de privacy policies accepteren, hebben jullie dat ook?
- spiegels zijn geblindeerd waardoor in het donker met regen en slecht weer achteruit de oprit op rijden bemoeilijkt
- hij is zuiniger, dat gecombineerd met laden dat echt zoveel sneller is, maakt dat doorrijden op de duitse autobahn weer kan en leuk is. 1.100 kilometer in minder dan 11 uur (inc laden) gedaan afgelopen zondag (5x relatief kort geladen)
- stoelen minder happy mee, kan mijn zit nog niet lekker vinden en sinds de nieuwe auto ook last van de rug..
- yoke; begin te wennen maar ben niet echt fan nog, vrouwlief vind het niks ;)

vooral het verbeterde laden, interieur kwaliteit en snelheid van de plaid maken dat ik zelf happy camper ben :)
 
Hier nu een maand verder met de Model X Plaid (net mijn 2018 Model X ingeleverd) en afgelopen week op een lang weekend italie gedaan, mijn ervaringen tot nu toe;
- ik mis de fob, veel kan wel met de app maar ik vind het onhandig(er)
- bij iedere start moet ik de privacy policies accepteren, hebben jullie dat ook?
- spiegels zijn geblindeerd waardoor in het donker met regen en slecht weer achteruit de oprit op rijden bemoeilijkt
- hij is zuiniger, dat gecombineerd met laden dat echt zoveel sneller is, maakt dat doorrijden op de duitse autobahn weer kan en leuk is. 1.100 kilometer in minder dan 11 uur (inc laden) gedaan afgelopen zondag (5x relatief kort geladen)
- stoelen minder happy mee, kan mijn zit nog niet lekker vinden en sinds de nieuwe auto ook last van de rug..
- yoke; begin te wennen maar ben niet echt fan nog, vrouwlief vind het niks ;)

vooral het verbeterde laden, interieur kwaliteit en snelheid van de plaid maken dat ik zelf happy camper ben :)
- bij iedere start moet ik de privacy policies accepteren, hebben jullie dat ook?

Nee zelf totaal geen last van. Al een reset geprobeerd?
 
Hier nu een maand verder met de Model X Plaid (net mijn 2018 Model X ingeleverd) en afgelopen week op een lang weekend italie gedaan, mijn ervaringen tot nu toe;
- ik mis de fob, veel kan wel met de app maar ik vind het onhandig(er)
- bij iedere start moet ik de privacy policies accepteren, hebben jullie dat ook?
- spiegels zijn geblindeerd waardoor in het donker met regen en slecht weer achteruit de oprit op rijden bemoeilijkt
- hij is zuiniger, dat gecombineerd met laden dat echt zoveel sneller is, maakt dat doorrijden op de duitse autobahn weer kan en leuk is. 1.100 kilometer in minder dan 11 uur (inc laden) gedaan afgelopen zondag (5x relatief kort geladen)
- stoelen minder happy mee, kan mijn zit nog niet lekker vinden en sinds de nieuwe auto ook last van de rug..
- yoke; begin te wennen maar ben niet echt fan nog, vrouwlief vind het niks ;)

vooral het verbeterde laden, interieur kwaliteit en snelheid van de plaid maken dat ik zelf happy camper ben :)
Die privacy policies heb ik niet?
Het automatisch dimmen van de spiegels kan je uitzetten met de software