Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model X - 200.000km club

This site may earn commission on affiliate links.
Het heeft even geduurd, maar heb dan wel de eer om deze club op te mogen richten hier :)
Het 100.000km clubje heeft al een paar mooie leden, ben benieuwd hoe groot deze club wordt.

30-9-2016 auto ontvangen
31-5-2018 100.000 km grens door gegaan ( 608 dagen - 164 km p/d )
22-4-2020 200.000 km grens door gegaan ( 692 dagen - 144 km p/d )

Ben nog steeds erg blij met deze auto!
Buiten de assen en ophanging ( onder garantie ) geen grote issues gehad. 12V accu is een keer kapot gegaan / aircopomp&vloeistof zijn een keer vervangen, de eMMC chip is kapot gegaan en wat minor issues na oplevering doet hij het nog steeds goed.

Accu is een 90D en die had bij aflevering bij een vol bereik 402km op het scherm. Dat is nu 350km geworden. Bij 90% begon ik met 360km en dat is nu 314km.
13% degradatie van de accu dus. Het is vooral wat harder gegaan na +/- 130.000km met stappen van 5-8km per keer.

Gemiddeld verbruik op 20" banden is nu 251Wh/km over die 200.000km. In de zomer zit ik zo rond de 220 gemiddeld en in de winter dus 280. Ben een voorzichtige rijder, voornamelijk op max snelheid rijden die is toegestaan en dan op Autopilot ( AP1 ) die echt nog super werkt.

Superchargen doe ik alleen op lange afstandsreizen en dat is nu wel echt serieus slechter geworden. Had ik in het begin nog pieken van 118kW en viel die dan terug naar 80-70kW. Nu is de max 90kW en valt hij snel terug naar 50kW. Denk dat ik dubbel zoveel tijd kwijt ben daarmee. Voor lange afstanden is de auto nu dus echt minder geschikt.

Maar hij is nu wel goedkoop zonder MRB&onderhoudskosten laden met zonne energie en gratis SuC en volledig afgeschreven...dus weg gaat die voorlopig nog niet.

IMG_4145.jpg
IMG_4157.jpg
 
Het heeft even geduurd, maar heb dan wel de eer om deze club op te mogen richten hier :)
Het 100.000km clubje heeft al een paar mooie leden, ben benieuwd hoe groot deze club wordt.

30-9-2016 auto ontvangen
31-5-2018 100.000 km grens door gegaan ( 608 dagen - 164 km p/d )
22-4-2020 200.000 km grens door gegaan ( 692 dagen - 144 km p/d )

Ben nog steeds erg blij met deze auto!
Buiten de assen en ophanging ( onder garantie ) geen grote issues gehad. 12V accu is een keer kapot gegaan / aircopomp&vloeistof zijn een keer vervangen, de eMMC chip is kapot gegaan en wat minor issues na oplevering doet hij het nog steeds goed.

Accu is een 90D en die had bij aflevering bij een vol bereik 402km op het scherm. Dat is nu 350km geworden. Bij 90% begon ik met 360km en dat is nu 314km.
13% degradatie van de accu dus. Het is vooral wat harder gegaan na +/- 130.000km met stappen van 5-8km per keer.

Gemiddeld verbruik op 20" banden is nu 251Wh/km over die 200.000km. In de zomer zit ik zo rond de 220 gemiddeld en in de winter dus 280. Ben een voorzichtige rijder, voornamelijk op max snelheid rijden die is toegestaan en dan op Autopilot ( AP1 ) die echt nog super werkt.

Superchargen doe ik alleen op lange afstandsreizen en dat is nu wel echt serieus slechter geworden. Had ik in het begin nog pieken van 118kW en viel die dan terug naar 80-70kW. Nu is de max 90kW en valt hij snel terug naar 50kW. Denk dat ik dubbel zoveel tijd kwijt ben daarmee. Voor lange afstanden is de auto nu dus echt minder geschikt.

Maar hij is nu wel goedkoop zonder MRB&onderhoudskosten laden met zonne energie en gratis SuC en volledig afgeschreven...dus weg gaat die voorlopig nog niet.

View attachment 534978 View attachment 534979
Is de firmware versie nog altijd 2019+ ?
 
Is de firmware versie nog altijd 2019+ ?

Ja, deze heeft namelijk nog niet de wettelijk opgelegde bepekerking vanuit de EU die de Autopilot afzwakt. Waarschijnlijk moet ik vanaf 1 mei wel gaan updaten omdat andere mensen een melding kregen hierover. Die heb ik persoonlijk nog niet gehad.

Proficiaat! (hier S met ook 200K+)
Ben toch verrast dat ook 90 hebben last van "battery charge" gate. Dacht dat did was een privilege voor de oudere 85/70/60 :eek:;)
Jazeker...ook al best snel, denk na 1,5 jaar al dat het zover was. Officieel vanuit tesla krijg ik alleen de melding dat alles ok is en functioneert zoals het zou moeten :)
 
Mooie mijlpaal. Het zou wel interessant zijn als iedereen die lid wordt van de 200.000km club een overischtje geeft van de staat van de auto, welke reparaties nodig zijn geweest, etc. Dat zal ik over 30.000km, als ik tot deze exclusieve club mag toetreden ook doen.
Ik heb niks kant en klaar, maar op basis van facturen:
  • 199000km: remblokken rechtsvoor (zelf gewisseld)
  • 153574km: 4 nieuwe banden op 20" velgen
  • 144498km: MCU2 upgrade
  • 142164km: nieuwe achterbanden
  • 140862km: vervangen 12V batterij
  • 134483km: nieuwe voorbanden
  • 124771km: voorste linker bovenste controle arm
  • 110099km: stroef sturen, een steering I-shaft vervangen
  • 100374km: voorste bovenste controle arm vervangen onder garantie, Falcon Wing rechter deur sensor vervangen
  • 85505km: voorste remblokken
  • 84217km: nieuwe voorbanden
  • 78560km: 80000km service
  • 61724km: ruitenwissermechanisme + voorruit vervangen onder garantie
  • 47879km: nieuwe voorbanden, achterste ophangingsarmen en linksvoor vooras vervangen onder garantie
  • 46792km: ruitenwisser skipt nog steeds, onderdelen moeten besteld worden
  • 44150km: ruitenwisser skipt, aangepast onder garantie
  • 42460km: 40000km onderhoud
  • 25224km: schakelaar hoogteregeling bestuurderszetel vervangen onder garantie
  • 22535km: 20000km onderhoud
Ik zal nog wel een paar facturen missen mbt wisselen van banden? Lijkt me sterk dat ik 142000km op achterbanden heb gereden 😂

Qua staat heb ik een paar deukjes in het frame rond de MCU omdat m'n telefoon er een paar keer uit de houder is gevallen, en nu een paar sporen waar de lak van de vinyl bestuurderszetel verwijderd is in de naad van de zijwand. Ik heb ook een deukje in de klep van de frunk van steenslag, en op de linker FWD als je echt gaat zoeken. Verder is er niks echt kapot, zijn de zetels nog altijd spierwit enzo...
 
  • Informative
Reactions: Gaston
Verder is er niks echt kapot, zijn de zetels nog altijd spierwit enzo..
Oké, ik koop hem :).

Achterbanden zullen ongetwijfeld meerdere keren vervangen zijn. Tenminste, bij mij wel, hoewel zo'n 50.000km geleden Tesla de uitlijning op Low eindelijk goed heeft gedaan. Dat scheelt honderden/duizenden euro's aan banden.

Ik zie dat jouw door latches (van de voordeuren) nooit vervangen zijn?
En hoe is de staat van de onderzijde van de achterspoiler? Dat is na 200.000km meestal een roestige bellenbende.
 
Achterbanden zullen ongetwijfeld meerdere keren vervangen zijn. Tenminste, bij mij wel, hoewel zo'n 50.000km geleden Tesla de uitlijning op Low eindelijk goed heeft gedaan. Dat scheelt honderden/duizenden euro's aan banden.
Er is ook extra verwarring omdat ik 2j geleden een set 20" wintervelgen heb gekocht, en de zomer erop nog eens een set 20" met daarop zomerbanden. Dus dan lijkt het of je dubbel zover kan met je rubber.
Ik zie dat jouw door latches (van de voordeuren) nooit vervangen zijn?
Klopt, nooit problemen mee gehad.
En hoe is de staat van de onderzijde van de achterspoiler? Dat is na 200.000km meestal een roestige bellenbende.
Niks fout te bemerken. Maar mijn X staat in de garage geparkeerd.