Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model X Ervaringen - Benelux

This site may earn commission on affiliate links.
Er is geen apart draadje Gemiddeld verbruik Model X (handig die te maken misschien?) dus maar even hier. Net mijn nieuwe MX 100D met 20" wielen gehaald en vind het grappig het verbruik bij te houden. Ik rijdt tussen gezapig en vlot in, en zoveel mogelijk op Autosteer. Tot nu toe in de eerste week:
upload_2017-9-1_16-24-23.png
 
Ik vroeg me af in welke mate de wegligging van Model X verschilt van Model S?

Model S vind ik bijzonder goed, quid Model X?
Ook de wegligging van MX is fenomenaal. De rijbeleving daarentegen is toch totaal anders.......
In de MX heb je echt veel meer ruimte en dus ruimtelijk gevoel. Ik ben 1.91m en 110 kg. In de S pas ik prima maar in de X voel ik me haast klein......
 
Tesla offers ‘$30,000 showroom discounts’ and lowers interest rates to boost sales before end of the quarter

Blijkbaar is het echt zo! Wow wat een korting...naar mijn weten nog niet eerder vertoond ?!
Zou zeggen gelijk op OK klikken!
Gefeliciteerd

Ik ben ook overgestapt, donderdag krijg ik mijn Model X 90D. Bij mij was de korting in totaal bijna 50.000 euro verdeeld over 2 verschillende kortingen (35k en 15k). Ruim 7.000 km op de teller dus helaas net te veel voor MIA. Maar door de korting nu wel haalbaar.
 
Ik ben ook overgestapt, donderdag krijg ik mijn Model X 90D. Bij mij was de korting in totaal bijna 50.000 euro verdeeld over 2 verschillende kortingen (35k en 15k). Ruim 7.000 km op de teller dus helaas net te veel voor MIA. Maar door de korting nu wel haalbaar.
wat ik me afvraag is of er niet heel binnenkort een nieuwe " tech facelift" op komst of te veel stock opgebouwd ?
 
  • Like
Reactions: ebullio
Blijkbaar is het echt zo! Wow wat een korting...naar mijn weten nog niet eerder vertoond ?!
Zou zeggen gelijk op OK klikken!
Gefeliciteerd

zal voor mij niet gelden, ik heb de auto nieuw besteld een maand geleden, dus ik denk dat het een foutje is, weet eigenlijk wel zeker dat dit niet goed is.
kreeg vandaag een mailtje van Tesla: VOERTUIG STATUS: Onderweg
terwijl al 3 weken in Mijn Tesla staat: Uw Tesla is klaar en wordt van de fabriek in Fremont vervoerd naar de haven in de Verenigde Staten.
 
zal voor mij niet gelden, ik heb de auto nieuw besteld een maand geleden, dus ik denk dat het een foutje is, weet eigenlijk wel zeker dat dit niet goed is.
kreeg vandaag een mailtje van Tesla: VOERTUIG STATUS: Onderweg
terwijl al 3 weken in Mijn Tesla staat: Uw Tesla is klaar en wordt van de fabriek in Fremont vervoerd naar de haven in de Verenigde Staten.
Je krijgt hem na afsluiting Q3 geleverd..........
 
zal voor mij niet gelden, ik heb de auto nieuw besteld een maand geleden, dus ik denk dat het een foutje is, weet eigenlijk wel zeker dat dit niet goed is.
kreeg vandaag een mailtje van Tesla: VOERTUIG STATUS: Onderweg
terwijl al 3 weken in Mijn Tesla staat: Uw Tesla is klaar en wordt van de fabriek in Fremont vervoerd naar de haven in de Verenigde Staten.
Uit betrouwbare bron kan ik je vertellen dat dit wel kan.
 
zal voor mij niet gelden, ik heb de auto nieuw besteld een maand geleden, dus ik denk dat het een foutje is, weet eigenlijk wel zeker dat dit niet goed is.
kreeg vandaag een mailtje van Tesla: VOERTUIG STATUS: Onderweg
terwijl al 3 weken in Mijn Tesla staat: Uw Tesla is klaar en wordt van de fabriek in Fremont vervoerd naar de haven in de Verenigde Staten.

Dat gaat zeker wel levering worden met de korting verwerkt; Tesla Duiven stuurde mij daar dit over:

"Hallo Johan,

Bedankt voor het leuke gesprek van zojuist! Zoals net aangegeven heb ik ten tijde van ons gesprek een bericht binnengekregen waarbij aangegeven wordt dat de prijswijziging op de 100D versies geldt voor, samengevat, alle auto’s die nog niet aan de klant zijn overhandigd. Derhalve dus ook voor jouw order welke zich nog in orderclock running bevindt.

Mooie dag!
Kind regards,"
 
vandaag contact gehad met Tesla hierover, en de korting van 30.200 (showroom discount) op een nieuwe auto is uiteraard een foutje

Ik heb in Aug een X75D besteld en deze week kreeg ik plotseling ook 2 kortingen te zien: showroomkorting en price-reduction. Samen 6.000=. Wow!

Echter @salautom, staat er ook bij mij al 3 weken in Mijn-Tesla: "Uw Tesla is klaar en wordt van de fabriek in Fremont vervoerd naar de haven in de Verenigde Staten". Inmiddels heb ik al 3 verschillende bootnamen van het Delivery team doorgekregen, met elke keer een datum van shipping, maar die data zijn allen al ruim voorbij, en al die boten zijn reeds onderweg naar R'dam. Het loopt in iedergeval niet synchroon met de status die op Mijn-Tesla staat of datgene dat ik van het Delivery team te horen krijg (overigens erg behulpzame jongens daar!).
 
als ik de tesla app op mijn mobiel start gaat de verlichting van de auto en het display ook aan
in dit normaal?
kan ik nooit even 'ongemerkt' de app openen...o_O

Bij mij ook geen verlichting of display dat aangaat.
Is het wellicht gerelateerd aan het feit dat je X niet 'always connected' is? Dat kun je ergens in de settings aan/uitzetten (bespaart energie als je stilstaat). Ik kan me voorstellen dat als je X niet altijd connected is, deze bij het openen van je app een verzoek krijgt om wakker te worden en dan wat zaken opstart, zoals je display? Vreemd gedrag alsnog, dat wel, maar je zou het kunnen checken.

Nu schiet me ook de opmerking te binnen van die fotograaf bij Paul. Die zei dat bij jouw X de verlichting soms aansprong. Wellicht dat jij toen op afstand je app opende?