Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model X reservaties - Benelux - Bestelling/Design/Levering etc

This site may earn commission on affiliate links.
Dat is wel erg boffen zeg! Ik lees elders op het forum, dat velen in de VS gewoon hebben mogen bijbetalen, omdat ze anders beperkte functionaliteit zouden krijgen vergelijkbaar met AP1.0. En het volledig zelf rijden? Zal dat in de toekomst bij te bestellen zijn? Ik neem aan dat dat niet ook meegeleverd wordt. Afijn, ik hoor het woensdag wel.

Veel plezier ermee :)
Heren, ik ben vooral benieuwd of de nieuwe hardware ook merkbaar verschillen oplevert met bijv. de browser.
Zouden jullie Flitsmeister op de browser van de Tesla willen uitproberen en in het desbetreffende draadje willen beschrijven hoe die met de nieuwe hardware werkt?
 
Maak je afspraak voor testrit in Aartselaar, kom je kwartiertje te vroeg toe. Even koffie drinken en op start van afspraak komt men zeggen dat de testrit niet door gaat want er zou aan de wagen gewerkt worden.

Maar gisteren wel bellen om zeker te zijn dat je de afspraak niet vergeten bent.

Ik kan deze tijd van het jaar mijn tijd helaas wel beter gebruiken...

Nu ja de koffie is wel lekker.
 
Heeft er iemand hier een 75D? Ik heb een MX 75 besteld en ik rij nu een classic MS 85 uit 2013 en ben benieuwd naar het bereik dat jullie halen. Ik had er de meerprijs niet voor over om een 90 te bestellen terwijl ik toch echt veel kilometers maak in de S. Ik kom echt maar zelden bereik tekort en dan is er altijd wel een supercharger. Ik kon de meerprijs van 10,5k niet rechtvaardigen.

Nu zullen sommigen degradatie van de batterij wel meerekenen maar dat is echt minimaal. Ik rij de S nu langer als 3 jaar en nieuw haalde ik 398km op de klok en dat is nu 375. Dat is slechts 5-6% en dat trad vooral op in het eerste jaar.


Overigens heb ik de MX moeten cancellen en opnieuw bestellen ivm de full autonomy sensoren.
 
Vandaag is de status op MyTesla aangepast van "on a vessel on its way to Europe" naar "aangekomen in Tilburg voor eindmontage". Vender staat ook mijn eindfactuur er sinds vanmiddag op. Wat is jullie ervaring hoe lang het dan nog duurt tot aflevering?
Op de factuur staat verwachte levering 27 december. Maar voelt lang: 12 dagen voor de eindmontage...
 
  • Like
Reactions: Hans Allis
Vandaag is de status op MyTesla aangepast van "on a vessel on its way to Europe" naar "aangekomen in Tilburg voor eindmontage". Vender staat ook mijn eindfactuur er sinds vanmiddag op. Wat is jullie ervaring hoe lang het dan nog duurt tot aflevering?
Op de factuur staat verwachte levering 27 december. Maar voelt lang: 12 dagen voor de eindmontage...

bij mij was de dag dat de eindfactuur er op stond dezelfde dag dat ik gebeld werd om de afspraak te plannen. Ik werd op een vrijdag gebeld en leverdag was de maandag daarna, dus houd je telefoon maar in de gaten :D
 
  • Like
Reactions: Rogier033
Tegenvaller. Ik zie dat de levering vertraagd is (was eind maart / april).
Ook de VIN heeft nu een HF in plaats van GF code. GF duidde op fabricage in 2016. HF = 2017.
  • Chassisnummer: 5YJXCCE27HF0338xx
  • Geschatte levertijd: April 2017 - Begin mei 2017
Bij jullie ook vertraagd?
Het wordt nu wel krap met de gratis Supercharger for life.
Mijn Tesla verkoper heeft mij verzekerd dat ik die wel zou krijgen, dus daar ga ik ook maar van uit.
 
Tegenvaller. Ik zie dat de levering vertraagd is (was eind maart / april).
Ook de VIN heeft nu een HF in plaats van GF code. GF duidde op fabricage in 2016. HF = 2017.
  • Chassisnummer: 5YJXCCE27HF0338xx
  • Geschatte levertijd: April 2017 - Begin mei 2017
Bij jullie ook vertraagd?
Het wordt nu wel krap met de gratis Supercharger for life.
Mijn Tesla verkoper heeft mij verzekerd dat ik die wel zou krijgen, dus daar ga ik ook maar van uit.

Begrijp ik goed dat je jouw "vervangende" tweede X niet in ontvangst hebt genomen en nu aan je derde X-vinnummer zit? Ik had gewild dat mijn eerste X zo vertraagd was geweest, dat had veel geld gescheeld. ;-)
 
Correct. 3e VIN.
Het lange wachten heeft wel zijn nadelen. Vorige week is ons 4e kindje geboren. En we hebben nu geen auto waarmee we met het hele gezin op pad kunnen (oudste dochter is 5, dus allemaal in kinderzitjes). Tot maart dacht ik wel te kunnen overbruggen. Mei wordt al lastiger. Dus als we met z'n allen op pad gaan moeten we met 2 auto's..... (Ach ja, First World problem :) )
 
Correct. 3e VIN.
Het lange wachten heeft wel zijn nadelen. Vorige week is ons 4e kindje geboren. En we hebben nu geen auto waarmee we met het hele gezin op pad kunnen (oudste dochter is 5, dus allemaal in kinderzitjes). Tot maart dacht ik wel te kunnen overbruggen. Mei wordt al lastiger. Dus als we met z'n allen op pad gaan moeten we met 2 auto's..... (Ach ja, First World problem :) )
Gefeliciteerd!

Vervelend, maar straks heb je wel ap2. Wordt het overigens niet lastig, de combinatie 6 zitter met bagage op vakantie? Wij hebben nu voor de 7 zitter gekozen om op vakantie de kinderen (drie met ingang van eind januari, nu nog één) op de tweede zitrij te zetten, waarmee de derde zitrij ongebruikt kan blijven. Sowieso moet de derde zitrij ingeklapt blijven als de duo kinderwagen mee gaat, wat een bakbeest is dat, ook ingeklapt.

Vandaag heb ik trouwens een X P90DL meegekregen van Tesla om de P en de 7 stoelen uit te proberen. Zicht naar achteren via de spiegel is inderdaad afwezig, maar ik vind het voor de rest wel meevallen. De 6 zitter is wel gewoon mooier hoor, dat wel.
 
  • Like
Reactions: Gaston
Correct. 3e VIN.
Het lange wachten heeft wel zijn nadelen. Vorige week is ons 4e kindje geboren. En we hebben nu geen auto waarmee we met het hele gezin op pad kunnen (oudste dochter is 5, dus allemaal in kinderzitjes). Tot maart dacht ik wel te kunnen overbruggen. Mei wordt al lastiger. Dus als we met z'n allen op pad gaan moeten we met 2 auto's..... (Ach ja, First World problem :) )
Gefeliciteerd!
 
  • Like
Reactions: Gaston
Dank voor de felicitaties. Na 3 dochters nu een zoon, dus een Tesla fan erbij!

Qua vakantiebagage, ja, dat wordt puzzelen, maar dat is bij iedere zes/zevenzitter. Ik ga ervan uit dat de dakkoffer een mogelijkheid is (slechts 1 Falcon Wing deur kan dan openen, not a problem). En anders een bagagekoffer op de trekhaak.
In het "gangpad" van de 6 zitter en de Frunk past ook nog behoorlijk wat. Kinderwagen (Phil & Teds dubbeldekker, voor baby en dreumes) past achter de 3e zitrij.