Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model X reservaties - Benelux - Bestelling/Design/Levering etc

This site may earn commission on affiliate links.
My tesla is inderdaad vernieuwd. Heb nu de status:" Uw Tesla is in Nederland bij de fabriek in Tilburg aangekomen voor de eindmontage." Verwachte aflevering: late december/ early January 2017 :(
Vaag, mijn verwachte aflevering is Late March-April en toch staat er hier ook: "Uw Tesla is in Nederland bij de fabriek in Tilburg aangekomen voor de eindmontage." Dat lijkt me sterk.
 
Een klein half jaar geleden heb ik op dit forum een foto voorbij zien komen van iemand met een dakkoffer op zijn MX.
Die drager zit met zuignappen vast.
Slechts 1 Falcon Wing door kan dan nog openen, maar dat is voor de achterpassagiers wel te doen.
Ik kan de foto niet meer vinden. Heb een half uur gezocht en zal morgen nog verder zoeken.

Voor de range is een dakkoffer inderdaad killing. Maar de volgende Supercharger haal je vast wel.
 
  • Informative
Reactions: Hans Allis
Gevonden.
Is een Zwitserse eigenaar die een Thule dakkoffer met SeaSuckers op het dak van zijn Model X heeft gemonteerd.

dakkoffer.jpg

Hiermee reed hij op de Duitse Autobahn gemiddeld 20% onzuiniger. Op de hele trip kwam hij uit op 310 watt/km.
Onderstaand nog een afbeelding van het SeaSucker Paddle Board Rack dat hij gebruikt.
Zorg wel dat je een smalle dakkoffer monteert, zodat de Falcon Wing door nog aan 1 kant kan openen.
Ik heb deze constructie zelf nog niet uit kunnen proberen. De SeaSuckers zijn ongeveer 65cm breed; dat lijkt me smal genoeg om nog 1 FWD te kunnen openen.

SeaSucker.jpg
 
[QUOTE="Hoe heb je jezelf overtuigd van de noodzaak van een p100d? Enkel het hogere bereik? (Ik ben op zoek naar argumenten om mijzelf te overtuigen :D)[/QUOTE]

Toen ik overstapte van de P85 naar de P85D (AP1 net gemist...:confused:) ben ik behoorlijk teleurgesteld geraakt in hoe de daadwerkelijke spec's van de P85D niet helemaal gelijke tred hielden met de werkelijkheid. (Maar daar zijn draadjes vol overgeschreven). Toen ik deze auto inruilde voor de X heb ik dus heel bewust op rationele overwegingen voor de 90D gekozen en mezelf beloofd nooit meer een P-variant te nemen. De meerprijs kon ik eigenlijk niet rechtvaardigen, maar..niets zo veranderlijk als....

Toen ik zag dat mijn X na enkele weken al structureel oud was door de komst van AP2 heb ik mijn verlies gelijk genomen - die actie is misschien niet heel rationeel. De keuze voor de nieuwe X is dan ook maar wat minder met het verstand gemaakt. Bereik van de 90D vond ik in praktijk (echt) niet meevallen en ben dus volledig voor meeste range gegaan. (En natuurlijk is de performance briljant dan). De meerprijs is het misschien niet waard, maar de heb mezelf doen geloven dat de restwaarde van een P100D met nieuwste hardware en levenslang gratis supercharging misschien wel wat gematigder afschrijft... En anders - tja - ik moet toch echt een keer een auto wat langer gaan houden....en dan maar met optima forma fun...:). Voor de vierde keer dus weer aan het wachten...:oops:
 
  • Like
Reactions: HWS
[QUOTE="Hoe heb je jezelf overtuigd van de noodzaak van een p100d? Enkel het hogere bereik? (Ik ben op zoek naar argumenten om mijzelf te overtuigen :D)

Toen ik overstapte van de P85 naar de P85D (AP1 net gemist...:confused:) ben ik behoorlijk teleurgesteld geraakt in hoe de daadwerkelijke spec's van de P85D niet helemaal gelijke tred hielden met de werkelijkheid. (Maar daar zijn draadjes vol overgeschreven). Toen ik deze auto inruilde voor de X heb ik dus heel bewust op rationele overwegingen voor de 90D gekozen en mezelf beloofd nooit meer een P-variant te nemen. De meerprijs kon ik eigenlijk niet rechtvaardigen, maar..niets zo veranderlijk als....

Toen ik zag dat mijn X na enkele weken al structureel oud was door de komst van AP2 heb ik mijn verlies gelijk genomen - die actie is misschien niet heel rationeel. De keuze voor de nieuwe X is dan ook maar wat minder met het verstand gemaakt. Bereik van de 90D vond ik in praktijk (echt) niet meevallen en ben dus volledig voor meeste range gegaan. (En natuurlijk is de performance briljant dan). De meerprijs is het misschien niet waard, maar de heb mezelf doen geloven dat de restwaarde van een P100D met nieuwste hardware en levenslang gratis supercharging misschien wel wat gematigder afschrijft... En anders - tja - ik moet toch echt een keer een auto wat langer gaan houden....en dan maar met optima forma fun...:). Voor de vierde keer dus weer aan het wachten...:oops:

Ongelofelijk, dan trekken wij best wel gelijk op. De tweede X wordt ook de vierde tesla: p85 (hebben wij nog), p90dl, ingeruild op X90 (en mijzelf beloofd nooit meer een p te kopen), ingeruild op een nieuwe X.

De p90dl was na vier weken achterhaald met de facelift, toen heb ik mijn verlies ook direct genomen.

Het bereik van de X is mij ook niet meegevallen, een 100 kWh zou beter passen. Als ik ga voor de p100d - ik heb nog twee weken extra bedenktijd, ik heb de bestelling omgezet in een nieuwe bestelling - dan moet ik die auto ook echt 5 jaar houden.
 
Zodra er live gereden wordt met AP2 (dus niet slechts AP2 in de achtergrond) en er duidelijk is geworden hoe verschrikkelijk veel dat systeem kan, gaat bijna iedereen hier op het forum als een bezetene rekenen en argumenten verzinnen waarom er nu door hen ècht naar deze versie overgestapt moet gaan worden. :D
 
  • Like
Reactions: Steven and Phil_BE
in mijn eindfactuur staat leveringsdatum 12-12, bij mijn geschatte levertijd staat nog levering tussen 10-12 en 17-12.
ik heb vrijdag een mailbevestiging ontvangen voor levering 12-12 om 18.00 uur
Ik ben woensdag om 14.00 uur welkom in Tilburg. Veel plezier in elk geval vanavond!

Heb je eigenlijk contact gehad over AP2.0? Ik heb alleen de bevestiging op basis van de fabricagedatum, dat de nieuwe hardware erin zit. Ik heb al eens gevraagd naar de meerprijs voor enhanced autopilot en full self driving, maar alleen gehoord dat dat dichter bij de leverdatum besproken zou worden.
 
Heeft de P100D wel effectief een veel hoger bereik dan de 90D? De P verbruikt meer, zelfs als je hem als 90D instelt in het menu en ludicrous uitschakelt, en het bereik zal dan wel wat hoger zijn, maar ik vraag me af of het meer dan 30 of 40 km extra zal zijn in real life. Voor mij is het die 45.000 extra niet waard (ook omdat de P-modus me niet interesseert). Eigenlijk zou ik graag de 100D hebben, maar hoe lang zal dat nog duren... En dan moet je afwegen of je die gratis superchargers niet interessanter vindt, en of je de wellicht €10.000 extra voor de 10 kW er voor over hebt. (ja ik gebruik deze argumenten ook om mezelf er van te overtuigen dat een 90D genoeg is haha)
Ook komen er steeds meer SuC's bij, dus eventjes 5 minuten laden om het bereik van de 90D net te verhogen is misschien ook niet zo erg.
 
Inderdaad goeie vraag, ik heb een S60D (weet dat het een X topic is...), maar als ik die vollaad geeft deze 334km. Nu rijd ik een weekje in een loaner, een 'oude' P90D (Insane ipv Ludi, oude neus), die geeft echter maar 407km bij een 100% charge, dus dat is maar een heel beperkt verschil... tel daarbij op dat de P ook meer uitnodigt om eens lekker te accelereren en de actieradius is bijna gelijk :D
 
Ik ben woensdag om 14.00 uur welkom in Tilburg. Veel plezier in elk geval vanavond!

Heb je eigenlijk contact gehad over AP2.0? Ik heb alleen de bevestiging op basis van de fabricagedatum, dat de nieuwe hardware erin zit. Ik heb al eens gevraagd naar de meerprijs voor enhanced autopilot en full self driving, maar alleen gehoord dat dat dichter bij de leverdatum besproken zou worden.

Hi Hans, I have got him :D! Wat een fantastische wagen, je zult het ervaren a.s. woensdag!
De hardware voor AP2.0 zit er op en wat betreft de software voor AP2.0 zei mijn DS vanavond dat ik die ook zal krijgen zodra die beschikbaar is. Dus hoewel als optie nog AP1.0 besteld zei hij dat ik geluk heb;). Nu doet AP het dus nog helemaal niet omdat AP2.0 nog niet actief is

Geniet ervan woensdag!!
 
Hi Hans, I have got him :D! Wat een fantastische wagen, je zult het ervaren a.s. woensdag!
De hardware voor AP2.0 zit er op en wat betreft de software voor AP2.0 zei mijn DS vanavond dat ik die ook zal krijgen zodra die beschikbaar is. Dus hoewel als optie nog AP1.0 besteld zei hij dat ik geluk heb;). Nu doet AP het dus nog helemaal niet omdat AP2.0 nog niet actief is

Geniet ervan woensdag!!
Dat is wel erg boffen zeg! Ik lees elders op het forum, dat velen in de VS gewoon hebben mogen bijbetalen, omdat ze anders beperkte functionaliteit zouden krijgen vergelijkbaar met AP1.0. En het volledig zelf rijden? Zal dat in de toekomst bij te bestellen zijn? Ik neem aan dat dat niet ook meegeleverd wordt. Afijn, ik hoor het woensdag wel.

Veel plezier ermee :)
 
Dat is wel erg boffen zeg! Ik lees elders op het forum, dat velen in de VS gewoon hebben mogen bijbetalen, omdat ze anders beperkte functionaliteit zouden krijgen vergelijkbaar met AP1.0. En het volledig zelf rijden? Zal dat in de toekomst bij te bestellen zijn? Ik neem aan dat dat niet ook meegeleverd wordt. Afijn, ik hoor het woensdag wel.

Veel plezier ermee :)

Zeker boffen! volledig zelf rijden kan je altijd als optie bijbestellen.
ben benieuwd naar jouw terugkoppeling a.s. woensdag
Normaal succes! :)