Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model X reservaties - Benelux - Bestelling/Design/Levering etc

This site may earn commission on affiliate links.
Welke features krijg je extra...
AP2 is hardwarematig voorbereid op volledig autonoom rijden - met AP1 kan dat niet.

Dat is AP2 Part 2 of 'Zelfrijdende functie' voor 3400 Euro extra. Dat deze nieuwe functie niet gratis is begrijp ik wel.

Mea culpa ivm de door mij berekende 3400 Euro voor de standaard AP, had mijn rekenmachientje erbij moeten halen, ofwel beter leren lezen ...
De niet meer leverbare AP1 (3300 Euro) is vervangen door de AP2 (verbeterde autopilot). En die kost slechts 2300 Euro meer. Ik vroeg me dus af wat je daar meer voor krijgt. Waarom zou Rogier033 die 2300 Euro ophoesten.
 
Ligt het aan mij of kan (moet) de communicatie van Tesla nog wel wat verbeterd worden....? Ik heb 21/9 een bestelling voor een X90D gedaan, verwachte levering 2/12. Eerste weken niets gehoord van mijn DS. Rond 20 oktober zelf contact gezocht om te vragen of er nieuwe AP2 hardware op zat. Was zo, maar ze zouden nog laten weten wat het kost. Geen antwoord meer op gehad...vorige week dinsdag via de mail een reminder gestuurd. Geen reactie. Afgelopen vrijdag 15:00 dus nog maar eens gebeld om te vragen of ze het al wisten (omdat ik het las dat mensen al mails kregen om te upgraden). Toen was het antwoord van een andere DS (mijn eigen DS was op vakantie): ja is gewoon verschil tussen AP1 en AP2. En oja, je auto staat op de trein, levering eerste helf December is zeker (exacte datum nog niet te noemen).

Vanochtend 11:00 mail van eigen DS: verwachte levering tussen 25 en 30 December. Bel ik op om te vragen wat er tussen vrijdagmiddag 15u en maandagochtend 11:00 gebeurt is dat er ineens 3 weken levertijd bij komt, krijg ik als antwoord: dan zal de trein in de VS wel vertraging hebben :S

En als klap op de vuurpijl kreeg ik als reactie op mijn vraag welke AP functies ik krijg bij het niet upgraden naar enhanced autopilot het antwoord: geen, dan krijg je alleen basisfuncties die iedereen krijgt. Bij mij vraag dat ik dan dus €3.300 voor iets heb betaald wat ik niet krijg bleef het stil en was de reactie: ik kom er nog even via de mail op terug.

Pff...ben echt pro-tesla, maar nu zakt mijn broek wel een beetje af....Ben ik de enige die zich aan de communicatie irriteert?

Ook ik heb een zelfde ervaring met mijn DS, namelijk niet of uiterst traag reageren.Heb mijn X60D eind augustus besteld.Hoor van hem daarna niets over datum van productie en datum levering. Mijn gewenste leverdatum is begin januari, dus ik wacht maar af. Wel (van Tesla zelf) een e-mail over upgrade naar AP2 ontvangen. De bevestiging hiervan (dat binnen 5 dagen zou volgen), heb ik niet gezien...

Voor de duidelijkheid: ik ben (nog steeds) bijzonder enthousiast over merk en keuze (Tesla; X 6 stoelen), maar communicatie met DS...
 
Ook ik heb een zelfde ervaring met mijn DS, namelijk niet of uiterst traag reageren.Heb mijn X60D eind augustus besteld.Hoor van hem daarna niets over datum van productie en datum levering. Mijn gewenste leverdatum is begin januari, dus ik wacht maar af. Wel (van Tesla zelf) een e-mail over upgrade naar AP2 ontvangen. De bevestiging hiervan (dat binnen 5 dagen zou volgen), heb ik niet gezien...

Voor de duidelijkheid: ik ben (nog steeds) bijzonder enthousiast over merk en keuze (Tesla; X 6 stoelen), maar communicatie met DS...

Die van mij is nu ook op vakantie en ervaring sluit wel een beetje aan. Wist ook nog niks te vertellen over AP2 anders dan dat de hardware er in zit. Ook geen mail gehad van Tesla over een eventuele upgrade naar AP2. Heb zelf in MyTesla moeten vernemen dat ik een VIN heb ontvangen maar geen idee wanneer de auto verwacht wordt. Bij de proefrit werd maart aangegeven en de DS gaf in zijn eerste mail december aan. Nu heb ik er geen haast mee maar wat pro-actievere communicatie zou wel prettig zijn.
 
Ja, verwachte levering was "December 2016". Ik heb een blauwe 90D 6-zitter besteld met PUP, ultra hi-fi, wit interieur en trekhaak. Besteld rond medio september en eind september was 'ie definitief.

Hmm...dat geeft voor mij toch nog wat hoop. Ik heb 22/9 bestelt (MC red 90D 6-zitter met PUP, zwart interieur en AP) maar mijn verwachte levering is net afgelopen maandag van 2 december verzet naar tussen 25-30 dec.

Heb je ook AP2 hardwarde? die van mij is namelijk geproduceerd op de 1e dag dag AP2 hardware geinstalleerd werd.
 
op 3 oktober is mijn bestelling ( MX 90D, 6 seats, AP ) bevestigd en op 13 oktober definitieve bevestiging ontvangen incl verwachte leverperiode rond half december, terwijl leasemaatschappij roept rond 10 januari. Tot dusver nog geen update gehad over verwachte leverdatum, dus ga er maar vanuit dat dit nog niet veranderd is...
 
Hmm...dat geeft voor mij toch nog wat hoop. Ik heb 22/9 bestelt (MC red 90D 6-zitter met PUP, zwart interieur en AP) maar mijn verwachte levering is net afgelopen maandag van 2 december verzet naar tussen 25-30 dec.

Heb je ook AP2 hardwarde? die van mij is namelijk geproduceerd op de 1e dag dag AP2 hardware geinstalleerd werd.


Niet wanhopen, valt wel meer voor dat de oorspronkelijke datum meerdere weken achteruit gezet wordt om dan uiteindelijk weer in het eerstgenoemd datum tijdsframe te komen.
 
op 3 oktober is mijn bestelling ( MX 90D, 6 seats, AP ) bevestigd en op 13 oktober definitieve bevestiging ontvangen incl verwachte leverperiode rond half december, terwijl leasemaatschappij roept rond 10 januari. Tot dusver nog geen update gehad over verwachte leverdatum, dus ga er maar vanuit dat dit nog niet veranderd is...

vandaag bericht gehad van mijn DS, de X is uit de haven van New York vertrokken en verwachte leverdatum in de week van 19 december :)